[b4 ABT] Sonda lambda, jak odkręcić?
[b4 ABT] Sonda lambda, jak odkręcić?
witam serdecznie jak najlepiej odkręcić sondę lambda bo nie mam pojęcia jak do niej podejść i co zrobić żeby nie ukręcić gwintu
Ostatnio zmieniony 22 cze 2012, 21:21 przez Adam Gałas, łącznie zmieniany 2 razy.
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Zgoda jeżeli rozgrzewasz gwint nakrętki, a śruba pozostaje zimniejsza. Wtedy zewnętrzny gwint zwiększa średnicę i odkręcenie jest łatwiejsze ale jeśli gwint sondy lub świecy będzie tak samo lub bardziej gorący niż kolektor lub głowica to właśnie sonda lub świeca będzie miała większą średnicę. Mogę się oczywiście mylić ale tak mi się wydaje. Ja zawsze takie rzeczy robię na zimno. Pomagam sobie tylko czasem takimi środkami, o których wspomniał Skuciok i jeszcze nigdy nie urwałem żadnego gwintu. Jeśli mam trudności to delikatnie z wyczuciem "opukuję" śrubę lub/i uderzam z wyczuciem w klucz. Nie używam przedłużek na kluczu, bo wtedy o wiele łatwiej zerwać gwint, tylko uderzam z wyczuciem w ciasno dopasowany klucz.Silvesters pisze:Mi sie wydaje ze na cieplym, bo po co sie podgrzewa np zapieczone śruby zeby odkręcic?
- Silvesters
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
- Lokalizacja: Zgorzelec
Danek pisze:czarekj, a dlaczego przy ciepłym? O ile mi wiadomo to np. świece należy odkręcać przy zimnym silniku ze względu na to, iż rozgrzany gwint rozszerza się i bardziej zaciska niż zimny. Myślę, że podobne zjawisko zachodzi przy sondzie.
Piszę na podstawie swojego doświadczenia.
Dla niedowiarków mam link:
http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prac ... stanow.htm
Proszę przeczytać ostatnia linijkę - numer 10.
Tłumaczyć dlaczego już mi się po prostu nie chce.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Biorę i to pod uwagę. Spierać się nie będęDarecki3037 pisze:mysle że Czarekj ma rację z wykręcaniem na ciepłym silniku, kwestia prawdopodobnie innego stopnia rozszerzalności dwóch różnych materiałów pod wpływem temperatury.
No niestety kiepski. Ja używałem klucza oczkowego wygiętego. Jeśli sonda jest do wyrzucenia to polecam obcięcie przewodów tuż przy sondzie i zastosowanie długiego nasadowego (rurkowego) i przegubowego pokrętła, wtedy można spokojnie wyprowadzić dźwignię poza komorę.Adam Gałas pisze:dobra panowie tylko jak mam się tam dostać bo dostęp jest kiepski
czy trzeba cos rozebrać
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe