Witam.
W innym temacie pisałem o rozerwanym kabelku który okazał się być kabelkiem sygnałowym sondy. Teraz jak już go połączyłem chciałbym sprawdzić czy sonda działa prawidłowo, posiadam kabel diagnostyczny oraz program VAG COM 208.1 . Jaka jest procedura sprawdzenia takiej sondy przy użyciu tego programu, czy może nie ma możliwości zrobić tego programem i muszę jechać do mechanika ?
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam S.
[B4 2.0 ABK] Sonda lambda jak sprawdzić działanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Najprościej sprawdzić po jeździe czy nie ma kodu usterki sondy.
Dalej można sprawdzić w blokach pomiarowych (albo miernikiem) jaki zakres napięć generuje i jak często zmienia się napięcie. Najlepiej jak pracuje w zakresie od 0-0,1V do 0,7-1V. Na wolnych obrotach napięcie powinno się zmieniać co sekundę-dwie przy wyższych nawet kilka razy na sekundę.
Jeszcze można ocenić sprawność sondy po zmianach czasu wtrysku powinny czasy się zmieniać w rytm zmian napięcia sondy o jakieś 0,1-0,2ms, tylko abk podaje z dokładnością co 0,5ms, więc zmiana czasu wtrysku na podstawie zmian czasu wtrysku z sondy musiałaby być bardzo duża.
Jeśli też praca silnika czy powstaje falowanie obrotów w takt zmian napięcia sondy występuje to też sonda jest już słaba.
Nie zawsze brak pracy sondy czy też błąd sondy może oznaczać zepsutą sondę. W przypadku dziur w dolocie, zepsutym przepływomierzu, złym stanie układu zapłonowego czy skrajnym zużyciu silnika sonda może być sprawna pomimo że są błędy i nie pracuje.
Tak samo przy instalacji lpg I/II generacji czy źle wyregulowanej instalacji sekwencyjnej też będzie błąd sondy.
Dalej można sprawdzić w blokach pomiarowych (albo miernikiem) jaki zakres napięć generuje i jak często zmienia się napięcie. Najlepiej jak pracuje w zakresie od 0-0,1V do 0,7-1V. Na wolnych obrotach napięcie powinno się zmieniać co sekundę-dwie przy wyższych nawet kilka razy na sekundę.
Jeszcze można ocenić sprawność sondy po zmianach czasu wtrysku powinny czasy się zmieniać w rytm zmian napięcia sondy o jakieś 0,1-0,2ms, tylko abk podaje z dokładnością co 0,5ms, więc zmiana czasu wtrysku na podstawie zmian czasu wtrysku z sondy musiałaby być bardzo duża.
Jeśli też praca silnika czy powstaje falowanie obrotów w takt zmian napięcia sondy występuje to też sonda jest już słaba.
Nie zawsze brak pracy sondy czy też błąd sondy może oznaczać zepsutą sondę. W przypadku dziur w dolocie, zepsutym przepływomierzu, złym stanie układu zapłonowego czy skrajnym zużyciu silnika sonda może być sprawna pomimo że są błędy i nie pracuje.
Tak samo przy instalacji lpg I/II generacji czy źle wyregulowanej instalacji sekwencyjnej też będzie błąd sondy.
Po jeździe nie ma żadnych błędów, a co do bloków naszukałem się w internecie który numer bloku mam wklepać ale program krzyczy że do 023 maks, a na wielu forach była mowa o 033 (albo coś w podobie), kilka razy czytałem coś o 004, próbowałem na chama wpisywać numery, w którymś bloku nie pamiętam którym miałem napięcie rzędu 0.86 V gdzie przy gazowaniu zmniejszało się np do 0.70 V, 0.50 V a czasem wykazywało 0.00 V obstawiam że to to ale czy na pewno ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
na jakich forach taki głupoty piszą? tam jest max 6/7 grup w zależności od rocznikaradeckis pisze:ale program krzyczy że do 023 maks, a na wielu forach była mowa o 033 (albo coś w podobie),
wiesz co, chyba nie do końca wiesz o czym piszesz, mam rację bo w samym bloku nic nie da sie wpisać jedynie grupę można wybrać. Dlatego napisałem byś najpierw postudiował temat.
to sobie pobierz i przeczytaj http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=15 troszkę niektóre rzeczy mogą się różnić ale coś liźniesz.