Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 22 kwie 2009, 18:19

Wszystko wyjaśnione, termostat sprawny, winien był przekaźnik pierwszego biegu o numerze 214, a co najlepsze to wystarczyło go wyjąć i włożyć na miejsce... i działa... Wie może ktoś gdzie jest przekaźnik od 2 biegu...? i jaki ma symbol...?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2009, 18:26

a styki przeczyściłeś?? bo jeśli taka jest sytuacja to za chwile możesz mieć to samo.w sumie nie wiadomo czy przekaźnik jest dobry.co do drugiego biegu to nie mam pojęcia jak to jest z przekaźnikiem.czy to czasami nie jest ten sam przekaźnik dla 1 i 2 biegu?? a jeśli nie to jedyne przekaźniki jakie są w tym samochodzie to są w skrzynce z bezpiecznikami i nad nogami kierowcy...

Awatar użytkownika
Memento87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 18 wrz 2008, 10:46

Post autor: Memento87 » 22 kwie 2009, 23:12

hmm no właśnie juz mam to samo... znów nie działa, jutro spróbuję przeczyścić styki, jak nie da rady to będzie trzeba szukać przekaźnika.... Można je dokupić....?

[ Dodano: 2009-05-13, 22:03 ]
Pomocy...!
Przekaźnik wymieniony, wentylatory działają, a silnik się grzeje... jeśli ufać kontrolce...
Jest tak: silnik się zagrzeje, wentylatory się uruchamiają, ale kontrolka nie gaśnie.... Cały czas mruga.... Dlaczego...? Dodam że wentylatory uruchamiają się na około 10 sekund co około 1-2 minuty ( na postoju ) czy tak powinno być....? Czy nie powinny działać dłużej...? Pomimo że wentylatory się uruchamiają kontrolka nie przestaje mrugać... Dodam że wskaźnik temperatury żle mi wskazuję, więc nie wiem jaka dokładnie temperatura panuje w silniku... ;/

p!otr@$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:11

Post autor: p!otr@$ » 27 maja 2009, 07:21

PMX pisze:Słabo czytasz bo było o tym wszystkim ...
Wodę trzeba spuścić, chyba że jesteś na tyle szybki że wykręcisz i wkręcisz zanim sama wyleci.
byłem na tyle szybki ubyło mi 150ml płynu, luzujemy czujnik potem palcami się ładnie wykręca a w drugiej ręce przygotowany drugi,:)

olbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:34

Post autor: olbo » 05 lut 2016, 20:19

Witam,

Mam podobny problem jak w temacie. Od razu po przekręceniu kluczyka, bez odpalania silnika, na kompletnie zimny silniku włączają mi się wentylatory. Prawdopodobnie jest to wina owego czujnika o którym mowa w temacie. Problem jest taki, że nie mogę go zlokalizować a raczej nie jestem pewien czy w dobrym miejscu go szukam. Załączam zdjęcie chłodnicy od strony silnika. Zaznaczyłem pętlą czerwoną i zieloną czujniki tylko nie wiem czy to któryś z nich i w ogóle za co one odpowiadają. Proszę o pomoc. Posiadam silnik B4 1.6 ADA.
Link do zdjęcia: http://zapodaj.net/57583dbf503c1.jpg.html
Audi 80 1.6 Avant

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4671
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 lut 2016, 20:51

Te ze zdjęć to czujniki klimy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

olbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:34

Post autor: olbo » 05 lut 2016, 20:56

Dziękuje za odpowiedź :) a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć co to są za czujniki na drugim zdjęciu (link: http://zapodaj.net/66f8198054823.jpg.html ). Bo w takim razie trochę nie wiem gdzie szukać tego czujnika wentylatora. Kojarzysz może jaki slinik jest konstrukcyjnie zbliżony do 1.6 ADA? To rzadki i kiepski silnik no ale niestety już mi taki przypadł.
Audi 80 1.6 Avant

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lut 2016, 21:04

olbo, to nie czujniki tylko wtyczki łączeniowe a czujnik o który pytasz powinien być wkręcony w chłodnicę po prawej stronie na samym dole i chyba we wszystkich wersjach było tak samo
WRC is for boys.
Group B was for men.

olbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:34

Post autor: olbo » 05 lut 2016, 23:09

Dziękuję Ci bardzo za pomoc :) znalazłem. Po odłączeniu czujnika wentylator się nie załącza także będę musiał go wymienić.
Pozdrawiam
Audi 80 1.6 Avant

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 31 mar 2016, 23:24

W moim ABK czasem załączał się na postoju wentylator. Działo się to po przejechaniu 5 km.
Temperatura silnika około 60 stopni wg dobrze działających zegarów.
Wyczytałem, że steruje tym czujnik przy głowicy, który przy 110 stopniach uruchamia przekaźnik czasowy nr 220 (max do 10 min po wyłączeniu zapłonu).
Zwierałem przewody na czujniku i działało tak jak należy, wiec kupiłem czujnik (zamiennik). Gotowałem obydwa jednocześnie i żaden się nie zwarł w gotującej się wodzie. Zamontowałem ostatecznie nowy czujnik.
Ostatnio, w identycznej sytuacji znów usłyszałem dźwięki załączanego wentylatora na postoju. Tyle że takie szarpane, bodajże dwa jednosekundowe i jeden dłuższy.
nie zdążyłem wymienić wsuwek więc może nie łączyło zbyt dobrze.
Fakt faktem nie zdarzyło mi się to nigdy po dłuższej jeździe, a rano po przyjeździe do pracy.

moje pytanie:
- czy w takim załączeniu wentylatora bierze udział jeszcze jakiś przekaźnik, czy wystarczy wymienić tylko ten 220?
- czy ktoś już wymieniał ten przekaźnik? chodzi o zakup nowego. Na zdjęciach używanych widnieje symbol 443955532, nowego jednak nigdzie nie znalazłem.
W CarProg2 wygrzebałem zamienniki :
191955532, 191955532A (nr 31), programatory czasu (niby do wycieraczek) obydwa wycofane, ostatni w 2015r i adnotacja: zamienników brak. Czy jestem więc skazany na używkę?
-ktoś może ma inny pomysł na rozwiązanie usterki?

klopsiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2016, 16:20

[B4 2.0 ABK] Problem z wentylatorami chłodnicy

Post autor: klopsiasty » 15 lip 2016, 16:29

Witam! :D Mam problem z wentylatorami chłodnicy. W ostatnim czasie w mojej okolicy sporo popadało, dzięki pogodzie w mojej 80 B4 ABK 115km wentylatory chłodnicy chodzą non stop. Po zgaszeniu silnika chodzą dalej. Myślałem że może jakaś kostka zamokła ale są ok. Mieliście może kiedyś taki przypadek, bo nie chce mi się za każdym razem wyciągać kostki z wentylatora :D



Pozdrawiam :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4671
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lip 2016, 17:36

A jak odłączysz kostkę z czujnika temperatury na chłodnicy to przestają pracować?

Nie nalało ci wody do skrzynki bezpieczników przypadkiem?

Zobacz czy też odłączenie czujnika temperatury przy wtryskach pomoże.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2016, 18:43

Ja bym obstawiał że to przekaźnik się skleił
WRC is for boys.
Group B was for men.

Anna95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 sty 2016, 20:15
Lokalizacja: Miedary

Rozladowujacy aku + dzialajacy wiatrak chlodzenia

Post autor: Anna95 » 15 lip 2016, 20:22

Witam, mam taki problem gdy auto sie zagrzeje i dziala wiatrak to jak wyjme kluczyk ze stacyjki wiatrak sie wylacza, a z tego co wiem powinien jeszcze dzialac jakis czas az schlodzi. Gdy auto stoi kilka dni rozladowuje sie aku. Sasiad przyszedł mi powiedzieć, ze jak wsiadal do swojego auta to u mnie wiatrak dzialal hym czekam na wasze sugestie!
Ania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4671
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lip 2016, 20:35

Z tego co pamiętam to w ABK, jeśli wiatraki pracowały załączone z czujnika chłodnicy (wysoka temperatura płynu) to się wyłączą razem z zapłonem.

Po zgaszeniu może je włączyć czujnik temperatury przy głowicy. I to zazwyczaj następuje po jakimś czasie od zgaszenia. Ale to jest zabezpieczone ograniczonym czasem działania aby nie rozładować akumulatora.

Możesz odłączyć czujnik przy listwie wtryskowej to nie będzie się włączał po zgaszeniu.

[ Dodano: 2016-07-15, 20:35 ]
I nie ten dział. Popraw tytuł aby był zgody z regulaminem https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608 to może moderator przeniesie do właściwego działu (a nie do kosza).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga