[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy
[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy
Witam,
Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?
Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?
-
- Forum Audi 80
przerabiałem ostatnio ten sam problem. aby upewnić się czy to napewno czujnik, połącz na krótko kable które idą do czujnika i załącz zapłon. jeśli wentylatory zadziałają to będzie znaczyć że poszedł wyłącznik termiczny i czujnik do wymiany. aby wymienić czujnik raczej wskazane jest coby spuścić płyn. inaczej jak wykręcisz stary to płyn Ci i tak wypłynie. koszt ok 30PLNów przy zamiennikuMemento87 pisze:Mam problem z niewłączającymi się wentylatorami chłodnicy. Poczytałem na forum i najprawdopodobniej winien jest za to czujnik przy chłodnicy. Moje pytanie jest jak go wymienić, bo jestem zielony w tym temacie.... Czy muszę spuścić płyn z układu? Czy ten czujnik ma jakiś symbol, żeby podać go przy zakupie? Jaka może być cena takiego czujnika...?
Nie wiem czy w Twojej chłodnicy jest taki sam jak w mojej bo ja mam silnik PM, ale kupowałem ostatnio takie cudo do siebie w ASO i razem z uszczelką zapłaciłem 88 PLN.
Więc nie tak drogo, a zawsze to ori. 8-)
Tylko u mnie problem był odwrotny tzn. wentylatory kręciły cały czas jak karuzela. :lol:
Jak nie masz numeru części to oprócz dokładnych danych samochodu zapamiętaj też ile pinów ma czujnik.