[80 b4 2.0 ABK] Termowłącznik wentylatorów chłodnicy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a styki przeczyściłeś?? bo jeśli taka jest sytuacja to za chwile możesz mieć to samo.w sumie nie wiadomo czy przekaźnik jest dobry.co do drugiego biegu to nie mam pojęcia jak to jest z przekaźnikiem.czy to czasami nie jest ten sam przekaźnik dla 1 i 2 biegu?? a jeśli nie to jedyne przekaźniki jakie są w tym samochodzie to są w skrzynce z bezpiecznikami i nad nogami kierowcy...
hmm no właśnie juz mam to samo... znów nie działa, jutro spróbuję przeczyścić styki, jak nie da rady to będzie trzeba szukać przekaźnika.... Można je dokupić....?
[ Dodano: 2009-05-13, 22:03 ]
Pomocy...!
Przekaźnik wymieniony, wentylatory działają, a silnik się grzeje... jeśli ufać kontrolce...
Jest tak: silnik się zagrzeje, wentylatory się uruchamiają, ale kontrolka nie gaśnie.... Cały czas mruga.... Dlaczego...? Dodam że wentylatory uruchamiają się na około 10 sekund co około 1-2 minuty ( na postoju ) czy tak powinno być....? Czy nie powinny działać dłużej...? Pomimo że wentylatory się uruchamiają kontrolka nie przestaje mrugać... Dodam że wskaźnik temperatury żle mi wskazuję, więc nie wiem jaka dokładnie temperatura panuje w silniku... ;/
[ Dodano: 2009-05-13, 22:03 ]
Pomocy...!
Przekaźnik wymieniony, wentylatory działają, a silnik się grzeje... jeśli ufać kontrolce...
Jest tak: silnik się zagrzeje, wentylatory się uruchamiają, ale kontrolka nie gaśnie.... Cały czas mruga.... Dlaczego...? Dodam że wentylatory uruchamiają się na około 10 sekund co około 1-2 minuty ( na postoju ) czy tak powinno być....? Czy nie powinny działać dłużej...? Pomimo że wentylatory się uruchamiają kontrolka nie przestaje mrugać... Dodam że wskaźnik temperatury żle mi wskazuję, więc nie wiem jaka dokładnie temperatura panuje w silniku... ;/
Witam,
Mam podobny problem jak w temacie. Od razu po przekręceniu kluczyka, bez odpalania silnika, na kompletnie zimny silniku włączają mi się wentylatory. Prawdopodobnie jest to wina owego czujnika o którym mowa w temacie. Problem jest taki, że nie mogę go zlokalizować a raczej nie jestem pewien czy w dobrym miejscu go szukam. Załączam zdjęcie chłodnicy od strony silnika. Zaznaczyłem pętlą czerwoną i zieloną czujniki tylko nie wiem czy to któryś z nich i w ogóle za co one odpowiadają. Proszę o pomoc. Posiadam silnik B4 1.6 ADA.
Link do zdjęcia: http://zapodaj.net/57583dbf503c1.jpg.html
Mam podobny problem jak w temacie. Od razu po przekręceniu kluczyka, bez odpalania silnika, na kompletnie zimny silniku włączają mi się wentylatory. Prawdopodobnie jest to wina owego czujnika o którym mowa w temacie. Problem jest taki, że nie mogę go zlokalizować a raczej nie jestem pewien czy w dobrym miejscu go szukam. Załączam zdjęcie chłodnicy od strony silnika. Zaznaczyłem pętlą czerwoną i zieloną czujniki tylko nie wiem czy to któryś z nich i w ogóle za co one odpowiadają. Proszę o pomoc. Posiadam silnik B4 1.6 ADA.
Link do zdjęcia: http://zapodaj.net/57583dbf503c1.jpg.html
Dziękuje za odpowiedź a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć co to są za czujniki na drugim zdjęciu (link: http://zapodaj.net/66f8198054823.jpg.html ). Bo w takim razie trochę nie wiem gdzie szukać tego czujnika wentylatora. Kojarzysz może jaki slinik jest konstrukcyjnie zbliżony do 1.6 ADA? To rzadki i kiepski silnik no ale niestety już mi taki przypadł.
W moim ABK czasem załączał się na postoju wentylator. Działo się to po przejechaniu 5 km.
Temperatura silnika około 60 stopni wg dobrze działających zegarów.
Wyczytałem, że steruje tym czujnik przy głowicy, który przy 110 stopniach uruchamia przekaźnik czasowy nr 220 (max do 10 min po wyłączeniu zapłonu).
Zwierałem przewody na czujniku i działało tak jak należy, wiec kupiłem czujnik (zamiennik). Gotowałem obydwa jednocześnie i żaden się nie zwarł w gotującej się wodzie. Zamontowałem ostatecznie nowy czujnik.
Ostatnio, w identycznej sytuacji znów usłyszałem dźwięki załączanego wentylatora na postoju. Tyle że takie szarpane, bodajże dwa jednosekundowe i jeden dłuższy.
nie zdążyłem wymienić wsuwek więc może nie łączyło zbyt dobrze.
Fakt faktem nie zdarzyło mi się to nigdy po dłuższej jeździe, a rano po przyjeździe do pracy.
moje pytanie:
- czy w takim załączeniu wentylatora bierze udział jeszcze jakiś przekaźnik, czy wystarczy wymienić tylko ten 220?
- czy ktoś już wymieniał ten przekaźnik? chodzi o zakup nowego. Na zdjęciach używanych widnieje symbol 443955532, nowego jednak nigdzie nie znalazłem.
W CarProg2 wygrzebałem zamienniki :
191955532, 191955532A (nr 31), programatory czasu (niby do wycieraczek) obydwa wycofane, ostatni w 2015r i adnotacja: zamienników brak. Czy jestem więc skazany na używkę?
-ktoś może ma inny pomysł na rozwiązanie usterki?
Temperatura silnika około 60 stopni wg dobrze działających zegarów.
Wyczytałem, że steruje tym czujnik przy głowicy, który przy 110 stopniach uruchamia przekaźnik czasowy nr 220 (max do 10 min po wyłączeniu zapłonu).
Zwierałem przewody na czujniku i działało tak jak należy, wiec kupiłem czujnik (zamiennik). Gotowałem obydwa jednocześnie i żaden się nie zwarł w gotującej się wodzie. Zamontowałem ostatecznie nowy czujnik.
Ostatnio, w identycznej sytuacji znów usłyszałem dźwięki załączanego wentylatora na postoju. Tyle że takie szarpane, bodajże dwa jednosekundowe i jeden dłuższy.
nie zdążyłem wymienić wsuwek więc może nie łączyło zbyt dobrze.
Fakt faktem nie zdarzyło mi się to nigdy po dłuższej jeździe, a rano po przyjeździe do pracy.
moje pytanie:
- czy w takim załączeniu wentylatora bierze udział jeszcze jakiś przekaźnik, czy wystarczy wymienić tylko ten 220?
- czy ktoś już wymieniał ten przekaźnik? chodzi o zakup nowego. Na zdjęciach używanych widnieje symbol 443955532, nowego jednak nigdzie nie znalazłem.
W CarProg2 wygrzebałem zamienniki :
191955532, 191955532A (nr 31), programatory czasu (niby do wycieraczek) obydwa wycofane, ostatni w 2015r i adnotacja: zamienników brak. Czy jestem więc skazany na używkę?
-ktoś może ma inny pomysł na rozwiązanie usterki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lip 2016, 16:20
[B4 2.0 ABK] Problem z wentylatorami chłodnicy
Witam! Mam problem z wentylatorami chłodnicy. W ostatnim czasie w mojej okolicy sporo popadało, dzięki pogodzie w mojej 80 B4 ABK 115km wentylatory chłodnicy chodzą non stop. Po zgaszeniu silnika chodzą dalej. Myślałem że może jakaś kostka zamokła ale są ok. Mieliście może kiedyś taki przypadek, bo nie chce mi się za każdym razem wyciągać kostki z wentylatora
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Rozladowujacy aku + dzialajacy wiatrak chlodzenia
Witam, mam taki problem gdy auto sie zagrzeje i dziala wiatrak to jak wyjme kluczyk ze stacyjki wiatrak sie wylacza, a z tego co wiem powinien jeszcze dzialac jakis czas az schlodzi. Gdy auto stoi kilka dni rozladowuje sie aku. Sasiad przyszedł mi powiedzieć, ze jak wsiadal do swojego auta to u mnie wiatrak dzialal hym czekam na wasze sugestie!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z tego co pamiętam to w ABK, jeśli wiatraki pracowały załączone z czujnika chłodnicy (wysoka temperatura płynu) to się wyłączą razem z zapłonem.
Po zgaszeniu może je włączyć czujnik temperatury przy głowicy. I to zazwyczaj następuje po jakimś czasie od zgaszenia. Ale to jest zabezpieczone ograniczonym czasem działania aby nie rozładować akumulatora.
Możesz odłączyć czujnik przy listwie wtryskowej to nie będzie się włączał po zgaszeniu.
[ Dodano: 2016-07-15, 20:35 ]
I nie ten dział. Popraw tytuł aby był zgody z regulaminem https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608 to może moderator przeniesie do właściwego działu (a nie do kosza).
Po zgaszeniu może je włączyć czujnik temperatury przy głowicy. I to zazwyczaj następuje po jakimś czasie od zgaszenia. Ale to jest zabezpieczone ograniczonym czasem działania aby nie rozładować akumulatora.
Możesz odłączyć czujnik przy listwie wtryskowej to nie będzie się włączał po zgaszeniu.
[ Dodano: 2016-07-15, 20:35 ]
I nie ten dział. Popraw tytuł aby był zgody z regulaminem https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608 to może moderator przeniesie do właściwego działu (a nie do kosza).