Witajcie.
Znalazłem dzisiaj dwie drobne usterki elektryczne:
1. Dość błahy temat - izolacja przewodu masowego od włącznika wentylatorów, który jest zamontowany w bloku silnika (ten który uruchamia wentylatory na postoju, nawet po zgaszeniu silnika). Sprawdziłem napięcie, wszystko działa, ale izolacja jest przerwana. Jak to naprawić własnoręcznie, żeby zabezpieczyć?
2. Zlokalizowałem najprawdopodobniej złamany przewód, który idzie do kostki zaworu filtra węglowego. Ten zawór jest z prawej strony, przy kielichu, nad filtrem powietrza. Wpierw zauważyłem uszkodzoną gumową osłonę tych przewodów, które idą do kostki. Sprawdziłem miernikiem - 0 napięcia. Kable są dwa - jeden żółto/zielony i drugi niebieski (lub niebiesko/szary, dokładnie się nie przyglądałem). Na złamany wygląda ten żółto-zielony. Nie jest złamany przy samym wejściu do kostki, tylko kawałek dalej - tam gdzie przewody się zginają pod kątem, żeby trafić do wtyczki. Teraz pytanie do Was - jak to można naprawić? Te kable są generalnie dosyć mocno naciągniete w tej chwili.
Drugie pytanie - na co wpływa ten zawór? Wiem, że on idzie do filtra węglowego, co jest w nadkolu, a z drugiej strony wchodzi w przepustnice. W tej chwili wydaje mi się, że u mnie to nie działa, skoro nie ma napięcia. Czy to może mieć związek z lekko drgającymi obrotami na luzie?
Pozdrawiam
[B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
1. na szybko możesz po prostu zaizolować uszkodzone miejsca. a bardziej profesjonalnie to wymienić przewód na uszkodzonym odcinku.
2. Jak jest za krótko aby połączyć to możesz próbować rozebrać wtyczkę (ta filetowa wstawka powinna się wysunąć jeśli to taki typ jak myślę). Aby wyjąć sam konektor to już trochę więcej zabawy bo trzeba umieć odblokować zapadki na nim. Jak przewody masz naciągnięte to może są puszczone źle że ich brakuje. A jak zawór filtra węglowego nie działa to zwykle się nic nie dzieje (poza większym zatruwaniem środowiska oparami benzyny). Chyba ECU oczekuje, że mieszanka stanie się nieco bogatsza i zmniejsza dawkę na wtrysku ale to też powinno się skorygować na podstawie sygnałów z sondy.
2. Jak jest za krótko aby połączyć to możesz próbować rozebrać wtyczkę (ta filetowa wstawka powinna się wysunąć jeśli to taki typ jak myślę). Aby wyjąć sam konektor to już trochę więcej zabawy bo trzeba umieć odblokować zapadki na nim. Jak przewody masz naciągnięte to może są puszczone źle że ich brakuje. A jak zawór filtra węglowego nie działa to zwykle się nic nie dzieje (poza większym zatruwaniem środowiska oparami benzyny). Chyba ECU oczekuje, że mieszanka stanie się nieco bogatsza i zmniejsza dawkę na wtrysku ale to też powinno się skorygować na podstawie sygnałów z sondy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
Działa maćku prawie jak egr tylko na jałowym jak silnik nie obciążony.. Z tym że na zimnym silniku nie zadziała dopóki trochę nie rozgrzeje i spadnie obciążenie
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
A w tej wtyczce do zaworu zawsze jest napięcie czy niekoniecznie, bo np tylko wtedy jak zawór jest załączany? Zacząłem się zastanawiać, czy fakt że tam wg miernika nie ma prądu to jest wystarczający powód, żeby stwierdzić usterkę.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
To zależy jak sprawdzasz to napięcie, jeżeli miedzy pinami to jest dopiero jak wyżej pisałem...
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
Między pinami. Czyli rozumiem, że odpalić, zostawić na jalowym i dac mu sie zagrzac? Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia tego jak nie przez piny ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABK] Uszkodzony/złamany przewód zaworu filtra węglowego
Na jednym z pinów powinien się pojawić plus (tylko nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy odpaleniu) a drugi to sterowanie masę z ECU i to też jest impulsowe że miernik może pokazać kilka voltów.