[1.8 b3 1990r] Wentylator chłodnicy
[1.8 b3 1990r] Wentylator chłodnicy
Witam, mam taki problem. Gdy temperatura silnika dochodzi do 90 stopni załącza się wentylator, chłodzi 20 sekund wyłącza się i temperatura rośnie sobie dalej ponad 100 stopni i wentylator już się nie załącza. Nie znam się za bardzo na tym, czujnik chłodnicy wymieniałem, termostat też no i węże bo pękały od wysokiej temperatury. Wie ktoś co mogę z tym zrobić ?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No to albo mechanik dał plamę tj. wymienił nagrzewnicę, a klapy powietrza nie sprawdził,Royalpl pisze:Tak układ jest odpowietrzony. Na nowej nagrzewnicy silnik gdy ma 90 stopni to leci chłodne powietrze ;(...
ewentualnie układ nie jest odpowietrzony;
Czy temperatura nawiewu jest zależna od prędkości z jaką jedziesz?
Są dwie opcje w przypadku zależności temperatury grzania chłodniczki od obrotów silnika:
uszkodzona pompa wody (silnik zaczyna się grzać bo pompa nie jest w pełni wydajna przez co krążenie płynu w układzie jest praktycznie żadne a co za tym idzie płyn nie dochodzi wystarczająco do nagrzewnicy - można to zdiagnozować poprzez chwilową przegazówkę na drodze szybkiego ruchu (wtedy najczęściej zaczyna działaś ogrzewanie).
uszkodzony termostat - jeżdżąc po mieście w środku można poparzyć się od nawiewu :mrgreen: , natomiast wyjeżdżając na autostradę wskazówka temperatury szybko opada, a powietrze z nawiewu robi się chłodniejsze.
Oczywiście nie wymieniłem wszystkich przypadków, ale są to najbardziej popularne w grupie v.a.g
Więc tak, nagrzewnice sam wymieniłem nie wiem jakim cudem ale udało mi się xD . Nagrzewnica musi się nagrzewać bo gdy silnik dochodzi do 90 stopni to czuć ją bo jest nowa i leci ledwo letnie powietrze. Za nim wyjmowałem nagrzewnice to pokrętło od ciepła i zimna miałem zepsute, tzn jak kręciłem na ciepło to jak bym nic nie przekręcał czyli pewnie tylko jest przepływa na zimne otwarty. Wydaje mi się że musiałbym ręcznie otworzyć kanał na ciepło, tylko nie wiem jak tam do niego dojść bo gdy rozebrałem przód by dostać się do nagrzewnicy to nie wyjmowałem wszystkiego tylko trochę by się dostać do grzejnika nic po za tym, i szybko skręcałem bo mnie noc dopadła w po ciemku to nie za bardzo się robi z latarką w zębach xD. czy wystarczy pociągnąć jakoś za linkę od grzania na ciepło by przestawić zapadkę czy jak to tam się nazywa fachowo....