http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-k ... 73235.html
Można taki wskaźnik na stałe zamontować w aucie
Oryginalny kabel do sondy jest ekranowany więc do naszego wskaźnika też lepiej pociągnąć w ekranie
Poniżej opis skopiowany z aukcji
"Układ przeznaczony jest do zamontowania na stałe w samochodzie i kontroli pracy sondy lambda.
Jest to typowy układ zbudowany na układzie lm3914.
Przeznaczony dla sond cyrkonowych 1V. Rozdzielczość 0,1V / na diodę LED.
W dołączonym schemacie opis który rezystor zmienić żeby zmienić zakres na 5V (rozdzielczość 0,5v / na diodę).
W sprawnym samochodzie sygnał z sondy lambda cały czas zmienia się w granicach 0,2v - 0,8v.
Przy sprawnym układzie Lambda na wyświetlaczu będą świecić kolejno diody LED .
Jeśli świecący punkt stoi w miejscu ,lub zmiany są bardzo rzadkie prawdopodobnie sonda jest zużyta.
Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik"
(tak jak wszystkich testerów opartych na linijkach LED).
Układ jest zasilony napięciem stabilizowanym 5V,na wejściu wzmacniacz LM358.
Nie będę się rozpisywał o zastosowaniu, bo kto zdecyduje się kupić ma na pewno wystarczające wiadomości.
Dane techniczne:
zasilanie 10-18V
układ jest zabezpieczony przed niewłaściwym podłączeniem przewodów
rezystancja wejściowa ponad 1 Mohm
wymiary samej płytki 40mm / 30mm"
Na koniec małe pytanie
Piszą w necie że na 100% sondę lambda można sprawdzić tylko oscyloskopem !!!
Jak to jest ? czy może Ktoś dać tu fotki przebiegu na oscyloskopie dobrej i złej sondy
Ja znalazłem na razie taki wykres z opisem
Cytat "czas narastania sygnału napięciowego wynosi ok. 1 s, podczas gdy czas opadania ok. 2,5s. Jeśli tak jest istotnie, to wszystko jest w porządku. Wolniejsze zmiany od przedstawionego tu wzorcowego przebiegu mogą być już wynikiem zestarzenia się sondy (mniejsza częstotliwość sygnału napięciowego sondy)."