Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] wycieraczki samowolka

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 18:41

Szara80tkaTdi pisze: te ramiona w miejscu przykrecenia czy maja grzybki plastikowe, szczelnie ochranijace nakretke i podkladke od wody?
są tam te grzybki plastikowe. założone raczej normalnie

właśnie jechałem w deszczu. przekaźnik wyjęty. wycieraczki włączyły mi się w pewnym momencie same na wolny bieg, przetarły szyby trzykrotnie i wyłączyły się. zdarzyło mi się też dzisiaj dwukrotnie, że same wykonały połowę ruchu, tzn. ustawiły się w pozycji pionowej na szybie i tak zostały.
czy to by oznaczało uszkodzenie pająka czy zwarcie w instalacji?
dziwi mnie to, bo pająka wymieniałem ale oczywiście mogę go przeczyścić jeszcze.

chyba zacznę od odkręcenia wycieraczek, wyjęcia silniczka, przeczyszczenia styków i przesmarowania go.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2010, 19:03

pisalem ci wyzej,
to ze wycieraczki sie zatrzymuja gdzie chca to dlatego ze jest im ciezko, i rozlacza je wylacznik termiczny, a jest im ciezko bo raczej tam wszystko chodzi na sucho, nie w silniczku tylko MECHANIZM sie powoli zaciera

a to ze bez przekaznika ci chodza to juz nic niewiiem

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 19:18

mechanizm oczywiście przesmaruję. w sobotę na spokojnie się za to wezmę.

to jest właśnie najbardziej dziwne, że bez przekaźnika potrafi się włączyć to ustrojstwo.

jeśli chodzi o samo działanie wycieraczek po wyjęciu przekaźnika, to nie działa tylko wolny bieg wycieraczek (ten pierwszy) oraz spryskiwacz szyby i to, że po spryskaniu szyby powinny się wycieraczki włączyć. na 2 i 3 biegu wycieraczki chodzą i po pociągnięciu dźwigienki pająka w dół również wycieraczki startują (tyle, że trzeba cały czas trzymać w dół żeby szły).

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2010, 19:46

kolego, wlasnie u siebie wyjalem ten przkaznik i bez niego nie ma pierwszego biegu czasowego, i zatrzymuja sie gdzie chca, po wlozeniu wszystko dziala
lecz to co pisalem o wylaczniku temicznym, ktory jest w obwodzie, o talerzyku ze sciezkami to wszystko wystepuje, oraz to ze gdy ma ciezko mechanizm tez takie sa objawy
musisz pokoleii wykluczac te sprawy i dojdziesz do ladu

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 19:53

to już zrozumiałem. ale dlaczego wycieraczki same potrafią się włączyć? :roll:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2010, 20:00

nawet bez przekaznika? jezeli niema przekaznika, no to chyba tylko pajak, podaje napiecie, moze on nie jest taki dobry? moze w srodku styki raz sie wlaczaja a pochwili sie rozlaczaja, to widze indiwidualny przypadek, juz sie boje jak umnie sie takie cyrki zaczna dziac

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 20:09

no przecież napisałem, że bez przekaźnika. wyjmę pająk i go wyczyszczę. może najpierw się nauczę na tym starym.

zaczęło się od tego, że wycieraczki zatrzymywały się gdzie chciały. potem po jakimś czasie również zaczęły się same włączać. potem zmieniłem pająka. w kwestii wyłączania się wycieraczek w dowolnym miejscu nic to nie pomogło ale przynajmniej jakiś czas może ze 2 tygodnie nie włączały mi się wycieraczki same. potem znów mi się to zdarzyło więc wyjąłem przekaźnik. wyjęcie przekaźnika nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 08 lis 2010, 20:18

Może być że w pająku styki się przepaliły i sie załączają kiedy chcą, ja jak miałem styki przepalone w przełączniku od świateł to czasem potrafił światła gasnąć na jakiś czas i zapalać tak jakby impuls dostawały, masz jeden na bank popsuty to weź go na doświadczenia :-P

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 lis 2010, 20:29

A noże być tak, że mechanizm wycieraczek chodzi tak ciężko, że się sam wyłącza i przez takie obciążenie wypaliły się styki pająka? :roll:

Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna niż pająk i mechanizm?

Najdziwniejsze jest to, że dzisiaj jak jechałem, to włączyły się same i trzykrotnie przejechały powoli po szybie i powróciły do miejsca startowego :shock: Przekaźnik był oczywiście wyjęty.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 08 lis 2010, 20:57

Mi wydaje się że to pająk bo to on wysyła impuls do silniczka wycieraczek, a przekaźnik nie jest od wycieraczek czasowych, spryskiwaczy i zatrzymywania sie wycieraczek w miejcy 0 ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2010, 21:43

NorbertGSX pisze:a przekaźnik nie jest od wycieraczek czasowych, spryskiwaczy i zatrzymywania sie wycieraczek w miejcy 0 ?
raczej jest bo wyjalem u siebie go dla dobra wszystkich i sie okazalo ze gdzie chca sie zatrzymuja i niema czasowek oraz spryskiwanie nie dziala bez niego, a tak pozatym mozna uruchomic wycieraczki,

tylko widzisz u niego sie czasem zalaczaja same i to moze byc juz chyba tylko wina pajaka

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 08 lis 2010, 22:06

Szara80tkaTdi pisze:tylko widzisz u niego sie czasem zalaczaja same i to moze byc juz chyba tylko wina pajaka
taki sensor samowolny ptaszek sobie delikatnie siknie na szybke i wycieraczki hej :mrgreen: tak na poważnie możliwe, że przy wiekszych wibracjach obrusza się styk w pająku i idzie impuls na wycieraczki.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 lis 2010, 21:46

rozebrałem stary pająk. na nim objawy były te same.
oto co w środku:
Obrazek Obrazek Obrazek

jak dla mnie, to nie widać nic do naprawy, tylko że jeden ten ślizg na manetce widoczny na zdjęciach jest jakiś taki przykorodowany albo przypalony - nie znam się. ale w środku nic nie lata ani nic z tych rzeczy.

oceńcie fachowym okiem i powiedzcie co widzicie :-D

ogólnie rozłożenie i złożenie tego pająka od strony wycieraczek zajmuje 5 minut max.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 lis 2010, 22:12

no to niezle jak ci to tak szybko idzie, wyglada na nie powypalany, u znajomego widzialem w gorszym stanie, oczysc go i na nowo czystym smarem nasmaruj, tu widze ze te styki co do dzwigienki sa przyczepione troche gorzej wygladaja, oczyscic, i zobacz jak w aucie bedzie sie sprawowal

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 09 lis 2010, 22:19

Zamiast smaru lepsza będzie wazelina techniczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl