Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Wymiana Płynów

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Gibon84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:26

[2.3 NG] Wymiana Płynów

Post autor: Gibon84 » 17 lis 2010, 19:42

Witam...

Po zakupie 90-tki 2.3 Quattro przyszła kolej na wymianę płynów.

Olej silnika mam wymieniony na Castrol, teraz przyszła kolej na płyn od wspomagania (tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ), jaki polecacie płyn i w jakich ilościach muszę go kupić ? aktualnie jest tam wlany jakiś zielony.
Druga sprawa to olej skrzyni biegów, też mam zamiar wymienić i moje pytanie czy polecacie jakiś konkretny i w jakich ilościach ?
Wymieniać będę także płyn hamulcowy, ale tutaj to chyba wszystko jedno na jaki ??

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 17 lis 2010, 20:29

Do wspomagania zalej M6162 Febi, zielony bo taki powinien być zalewany. Jak ci wspomaganie hałasuje to możliwe że pompka ma już dość a może po prostu masz za mało płynu w zbiorniczku?
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni jedni mówią, że jeżeli nie ma ubytków nie powinno się wymieniać a drudzy, że po tylu latach powinno się to zrobić. Jak już chcesz wymienić zalej pełen syntetyk 75W90, wchodzi go bodajże jakieś 2,5L.
Co do płynu hamulcowego ważne jest aby był zalany DOT 4

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 17 lis 2010, 20:39

jak buczy przy skręcaniu kołami to zapowietrzona, jak przy otwartej masce słuchasz i rzęzi to się sypie pompa.
https://audi80.pl/b4-plyn-do-wspomagania-vt17118.htm płyn zielony febi jedna butelka starczy.
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... -vt658.htm a tu płyn hamulcowy
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-jaki- ... i+bieg%F3w skrzynia biegów

artur.konkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol » 17 lis 2010, 20:40

co do plynu ham nie zgodze sie ze wszystko jedno jaki( pomojam parametry tech. mowie o marce) . kazdy wyrob chemiczny mimo iz spelnia normy to jednak pozwala uzyc lepsze lub gorsze skladniki .
plyny ham sa higroskopijne i zaciagaja wode jesli przekroczy ona wartosc pow 3% plyn kwalifikuje sie do wymiany podabnie jest z innymi zanieczyszczeniami kup ate jest niewiele drozszy a dluzej utrzymuje prawidlowe parametry

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 17 lis 2010, 21:49

Wspomaganie - Febi (Zielony) M6162
Hamulcowy - DOT 4
Skrzynia Biegów - 75W90 (Pełny Syntetyk)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [2.3 NG] Wymiana Płynów

Post autor: gibaj » 17 lis 2010, 21:52

(tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ),
na 90% pompa mówi pa pa może pomóc wymiana płynu lub pasek naciągnąć ale raczej rozglądaj się za drugą pompą :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lis 2010, 21:55

Apropo tematu płynu chamulcowego.

Co sądzicie by zamiast płynu dot4 r3 wlać "olej" specjalny? W jednej maszynie mam już 6lat na oleju (bo płynów nie wolno) i hamulce brzytwa. A serwo pompa tłoczki podobne do samochodów osobowych. I zasada taka sama. Wiem ktoś moze powiedzieć ze tłoczki sie strasznie nagrzewają. Ale w maszynie też bardzo się nagrzewaja tak do 130st. I sa bardzo używane chamulce.

Jest chyba na bazie oleju sytentycznego
dobre wydzielanie powietrza
stabilność hydrolityczną
wysoką filtrowalność

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 17 lis 2010, 22:46

Jarewa pisze:Apropo tematu płynu chamulcowego.

Co sądzicie by zamiast płynu dot4 r3 wlać "olej" specjalny? W jednej maszynie mam już 6lat na oleju (bo płynów nie wolno) i hamulce brzytwa. A serwo pompa tłoczki podobne do samochodów osobowych. I zasada taka sama. Wiem ktoś moze powiedzieć ze tłoczki sie strasznie nagrzewają. Ale w maszynie też bardzo się nagrzewaja tak do 130st. I sa bardzo używane chamulce.

Jest chyba na bazie oleju sytentycznego
dobre wydzielanie powietrza
stabilność hydrolityczną
wysoką filtrowalność
Kolego po co chcesz kombinować? Układ hamulcowy został przygotowany do eksploatacji z płynem hamulcowym a nie jakimś tam olejem. Jest to dla mnie zupełnie nie zrozumiałe, przecież płyn hamulcowy to nie majątek. Po drugie hamulce to twoje bezpieczeństwo, więc daj se spokój i nawet nie myśl o takich eksperymentach

Gibon84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:26

Re: [2.3 NG] Wymiana Płynów

Post autor: Gibon84 » 18 lis 2010, 16:50

gibaj pisze:
(tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ),
na 90% pompa mówi pa pa może pomóc wymiana płynu lub pasek naciągnąć ale raczej rozglądaj się za drugą pompą :-/
będę wymieniał płyny w ten weekend zobaczymy czy coś pomoże... koszt takiej pompy to pewnie używka koła 100 zł nówka jakieś 300 zł <buu> <buu> <buu>

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 18 lis 2010, 19:23

wymiń płyn i dobrze odpowietrz układ, postaw na kołki przód i bez zapłonu kręć kierownicą w lewo i prawo, aż nie będzie pęcherzyków, i wtedy się dowiesz co i jak.

Gibon84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:26

Post autor: Gibon84 » 18 lis 2010, 20:00

Nie chce zakładać nowego tematu więc tutaj napisze o nowym problemie, mianowicie dziś przy odpalaniu wciskam sprzęgło, a ono mi nie odbiło tylko zostało na dole, o nic się nie zaczepił po prostu został. Jak butem go ku górze "dżwigłem" odbił i normalnie ponownie chodził. Sytuacja się powtórzyła gdy auto znowu trochę postało i przy odpaleniu znów został pedał na dole. Aż się boje was zapytać czemu i jakie mnie wydatki czekają :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lis 2010, 20:45

Nie ma co się bać. To mogą być głupie uszczelki na pompie sprzegła. Lub cała pompa.

Gibon84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 11 lis 2010, 21:26

Post autor: Gibon84 » 24 lis 2010, 23:11

a więc wracając do sprzęgła, odpalam autko wciskam sprzęgło daje jedynkę sprzęgło zostaje na dole autko jedzie :P i nie można luzu dać :P muszę nogą go popchać ku górze i wcisnąć ponownie sprzęgło wskakuje luz :P dziś wracając z pracy nagle zapaliła się lampa i migała całą drogę hamulca czerwona ((!)) :) wydaje mi się, że chyba będzie uciekał mi płyn. Dlatego moim zdaniem mam wyciek z siłownika sprzęgła :), nowy pytałem kosztuje 130 zł, zestaw naprawczy 50 zł... warto kupować ten zestaw czy lepiej nowy ? Pompa by to chyba nie była prawda ? Bo sie boje, że zrobie ten siłownik a tu się okaże, że pompka mi padła też :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl