[2.3 NG] Wymiana Płynów
[2.3 NG] Wymiana Płynów
Witam...
Po zakupie 90-tki 2.3 Quattro przyszła kolej na wymianę płynów.
Olej silnika mam wymieniony na Castrol, teraz przyszła kolej na płyn od wspomagania (tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ), jaki polecacie płyn i w jakich ilościach muszę go kupić ? aktualnie jest tam wlany jakiś zielony.
Druga sprawa to olej skrzyni biegów, też mam zamiar wymienić i moje pytanie czy polecacie jakiś konkretny i w jakich ilościach ?
Wymieniać będę także płyn hamulcowy, ale tutaj to chyba wszystko jedno na jaki ??
Pozdrawiam
Po zakupie 90-tki 2.3 Quattro przyszła kolej na wymianę płynów.
Olej silnika mam wymieniony na Castrol, teraz przyszła kolej na płyn od wspomagania (tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ), jaki polecacie płyn i w jakich ilościach muszę go kupić ? aktualnie jest tam wlany jakiś zielony.
Druga sprawa to olej skrzyni biegów, też mam zamiar wymienić i moje pytanie czy polecacie jakiś konkretny i w jakich ilościach ?
Wymieniać będę także płyn hamulcowy, ale tutaj to chyba wszystko jedno na jaki ??
Pozdrawiam
Do wspomagania zalej M6162 Febi, zielony bo taki powinien być zalewany. Jak ci wspomaganie hałasuje to możliwe że pompka ma już dość a może po prostu masz za mało płynu w zbiorniczku?
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni jedni mówią, że jeżeli nie ma ubytków nie powinno się wymieniać a drudzy, że po tylu latach powinno się to zrobić. Jak już chcesz wymienić zalej pełen syntetyk 75W90, wchodzi go bodajże jakieś 2,5L.
Co do płynu hamulcowego ważne jest aby był zalany DOT 4
Jeżeli chodzi o olej w skrzyni jedni mówią, że jeżeli nie ma ubytków nie powinno się wymieniać a drudzy, że po tylu latach powinno się to zrobić. Jak już chcesz wymienić zalej pełen syntetyk 75W90, wchodzi go bodajże jakieś 2,5L.
Co do płynu hamulcowego ważne jest aby był zalany DOT 4
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
jak buczy przy skręcaniu kołami to zapowietrzona, jak przy otwartej masce słuchasz i rzęzi to się sypie pompa.
https://audi80.pl/b4-plyn-do-wspomagania-vt17118.htm płyn zielony febi jedna butelka starczy.
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... -vt658.htm a tu płyn hamulcowy
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-jaki- ... i+bieg%F3w skrzynia biegów
https://audi80.pl/b4-plyn-do-wspomagania-vt17118.htm płyn zielony febi jedna butelka starczy.
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-plyn- ... -vt658.htm a tu płyn hamulcowy
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-jaki- ... i+bieg%F3w skrzynia biegów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
- Lokalizacja: trojmiasto
co do plynu ham nie zgodze sie ze wszystko jedno jaki( pomojam parametry tech. mowie o marce) . kazdy wyrob chemiczny mimo iz spelnia normy to jednak pozwala uzyc lepsze lub gorsze skladniki .
plyny ham sa higroskopijne i zaciagaja wode jesli przekroczy ona wartosc pow 3% plyn kwalifikuje sie do wymiany podabnie jest z innymi zanieczyszczeniami kup ate jest niewiele drozszy a dluzej utrzymuje prawidlowe parametry
plyny ham sa higroskopijne i zaciagaja wode jesli przekroczy ona wartosc pow 3% plyn kwalifikuje sie do wymiany podabnie jest z innymi zanieczyszczeniami kup ate jest niewiele drozszy a dluzej utrzymuje prawidlowe parametry
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [2.3 NG] Wymiana Płynów
na 90% pompa mówi pa pa może pomóc wymiana płynu lub pasek naciągnąć ale raczej rozglądaj się za drugą pompą(tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ),
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Apropo tematu płynu chamulcowego.
Co sądzicie by zamiast płynu dot4 r3 wlać "olej" specjalny? W jednej maszynie mam już 6lat na oleju (bo płynów nie wolno) i hamulce brzytwa. A serwo pompa tłoczki podobne do samochodów osobowych. I zasada taka sama. Wiem ktoś moze powiedzieć ze tłoczki sie strasznie nagrzewają. Ale w maszynie też bardzo się nagrzewaja tak do 130st. I sa bardzo używane chamulce.
Jest chyba na bazie oleju sytentycznego
dobre wydzielanie powietrza
stabilność hydrolityczną
wysoką filtrowalność
Co sądzicie by zamiast płynu dot4 r3 wlać "olej" specjalny? W jednej maszynie mam już 6lat na oleju (bo płynów nie wolno) i hamulce brzytwa. A serwo pompa tłoczki podobne do samochodów osobowych. I zasada taka sama. Wiem ktoś moze powiedzieć ze tłoczki sie strasznie nagrzewają. Ale w maszynie też bardzo się nagrzewaja tak do 130st. I sa bardzo używane chamulce.
Jest chyba na bazie oleju sytentycznego
dobre wydzielanie powietrza
stabilność hydrolityczną
wysoką filtrowalność
Kolego po co chcesz kombinować? Układ hamulcowy został przygotowany do eksploatacji z płynem hamulcowym a nie jakimś tam olejem. Jest to dla mnie zupełnie nie zrozumiałe, przecież płyn hamulcowy to nie majątek. Po drugie hamulce to twoje bezpieczeństwo, więc daj se spokój i nawet nie myśl o takich eksperymentachJarewa pisze:Apropo tematu płynu chamulcowego.
Co sądzicie by zamiast płynu dot4 r3 wlać "olej" specjalny? W jednej maszynie mam już 6lat na oleju (bo płynów nie wolno) i hamulce brzytwa. A serwo pompa tłoczki podobne do samochodów osobowych. I zasada taka sama. Wiem ktoś moze powiedzieć ze tłoczki sie strasznie nagrzewają. Ale w maszynie też bardzo się nagrzewaja tak do 130st. I sa bardzo używane chamulce.
Jest chyba na bazie oleju sytentycznego
dobre wydzielanie powietrza
stabilność hydrolityczną
wysoką filtrowalność
Re: [2.3 NG] Wymiana Płynów
będę wymieniał płyny w ten weekend zobaczymy czy coś pomoże... koszt takiej pompy to pewnie używka koła 100 zł nówka jakieś 300 zł <buu> <buu> <buu>gibaj pisze:na 90% pompa mówi pa pa może pomóc wymiana płynu lub pasek naciągnąć ale raczej rozglądaj się za drugą pompą(tutaj mam też pytanie co może być przyczyną, że wspomaganie mi głośno chodzi tak buczy przy skręcie ? ),
Nie chce zakładać nowego tematu więc tutaj napisze o nowym problemie, mianowicie dziś przy odpalaniu wciskam sprzęgło, a ono mi nie odbiło tylko zostało na dole, o nic się nie zaczepił po prostu został. Jak butem go ku górze "dżwigłem" odbił i normalnie ponownie chodził. Sytuacja się powtórzyła gdy auto znowu trochę postało i przy odpaleniu znów został pedał na dole. Aż się boje was zapytać czemu i jakie mnie wydatki czekają
a więc wracając do sprzęgła, odpalam autko wciskam sprzęgło daje jedynkę sprzęgło zostaje na dole autko jedzie i nie można luzu dać muszę nogą go popchać ku górze i wcisnąć ponownie sprzęgło wskakuje luz dziś wracając z pracy nagle zapaliła się lampa i migała całą drogę hamulca czerwona ((!)) wydaje mi się, że chyba będzie uciekał mi płyn. Dlatego moim zdaniem mam wyciek z siłownika sprzęgła , nowy pytałem kosztuje 130 zł, zestaw naprawczy 50 zł... warto kupować ten zestaw czy lepiej nowy ? Pompa by to chyba nie była prawda ? Bo sie boje, że zrobie ten siłownik a tu się okaże, że pompka mi padła też