Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

FAQ - Nie wiesz jaki silnik wybrać? zajrzyj tutaj!

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 24 maja 2010, 15:27

Przecież producent musiał napisać w instrukcji mniej niż auto faktycznie pojedzie żeby klient nie przyjeżdżał zaraz z reklamacją ;)

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 03 sie 2010, 21:24

Co do prędkości maksymalnej:
Porównajcie wskazania licznikowe choćby ze wskazaniem zwykłego GPS.
Nie mówię już o profesjonalnych przyrządach do pomiaru tej wartości.
Z bogatej gamy aut które miałem okazję tak sprawdzić tylko 2 miały w miarę poprawne wskazania prędkościomierza (Transit '90 i mazda 323 BD). Dziesiątki innych pokazywały więcej. Obserwacje pokazały, że średnia wartość przekłamania to około 10%.
Audi 80 B3 1,6 LPG <--- całkiem szybka jak na czołg ;)

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 27 sie 2010, 21:19

moja babulinka rocznik 1981 pokazywala okolo165km\h a GPSik pokazal 150km\h co do oponek to 185\65\13r co do spalania 1,6 diesel bez turbo miasto od7,5do10l a w trasie okolo 4,5l
byl eskorcik'89
byla skoda'96
jest audi'81

Awatar użytkownika
TstR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 23 sty 2009, 23:33
Lokalizacja: GS / pomorskie

Post autor: TstR » 27 sie 2010, 22:32

maly2st pisze:moja babulinka rocznik 1981 pokazywala okolo165km\h a GPSik pokazal 150km\h
Czy mi się zdaje, czy to właśnie owe magiczne 10% przekłamania :)))

Swoją drogą ciekawe dlaczego prawie wszystkie liczniki kłamią w tę stronę.....
Może dla lepszego samopoczucia kierowcy?? ;)
Audi 80 B3 1,6 LPG <--- całkiem szybka jak na czołg ;)

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 27 sie 2010, 22:53

mialy byc oponki 165 a ja mam185na zimowych oponach 165 przy 120km\h bylo tylko 5 roznicy miedzy GPSkiem a licznikiem
byl eskorcik'89
byla skoda'96
jest audi'81

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 29 sie 2010, 12:06

Witam
ACE (2.0 16v) jego bliźniak to 6A (2.0 16v)
Moc 140 km ------------------------- 137 km
Moment 185 Nm ------------------------ 181 Nm
Sprężanie 10.8:1 --------------------- 10.5:1
różnią się ponand to :
- fazami rozrządu
- zaworami wylotowymi
Tyle mi się udało znaleźć

6A jak dla mnie spoko
Wczoraj na autobanie wykręciłem licznikowe na grubość wskazówki przed 240 nie uwierzycie ale tak było - potwierdziłem opowieści poprzedniego właściciela o 237 km/h

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 24 wrz 2010, 16:22

Panowie a dlaczego nie ma nic o silniku 2.0 PS?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 wrz 2010, 16:33

napisz coś o nim to się doda.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 10 paź 2010, 07:55

panowie prosze o opisanie starszych silników stosowanych w audi b3

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 10 paź 2010, 10:41

PP/1595 cm/3
Silnik 1,6 l. oznaczenie PP, 51 kW i 70 KM stosowany w B3, 4 cylindry, gaźnik Pierburg 2EE,
katalizator regulowany (regulowana mieszanka na podstawie sygnałów z sondy Lambda)
Wkładany od stycznia 1987 r. do końca produkcji B3 tj do 1991 r.
Sprężanie pomiędzy: 9-12 Bar, Minimalne: 7 Bar, Maksymalna różnica: 3 Bar

Tyle znalzałem, jakby ktoś coś miał jeszcze na temat PP niech wyśle mi na PW a podwiesze pod ten post.
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 paź 2010, 10:52

ok Kacper już podpiąłęm tylko jeszcze fotkę trzeba dodać <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 10 paź 2010, 11:30

prosilbym o opis silników 1.6 D i 1.8s benzynowy

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 paź 2010, 11:35

kacper85, trochę mało, widzisz ile Sagem naskrobał.
Ja bym dodał:
Przyspieszenie od 0 do 100 trwa 14,1 sekund katalogowa prędkość maksymalna to 168km/h. W silniku najczęściej ulega awarii gaźnik jest on dość zaawansowaną konstrukcją sterowaną komputerem bez którego by nie działał. Głównie ulega awarii nastawnik przepustnicy którego awaria powoduje że silnik nie utrzymuje właściwych obrotów biegu jałowego. Przy jego awarii "wolne obroty" są na poziomie 3000obr/min. co przy przejeździe przez miasto zapewni nam uwagę pieszych oraz szybsze zużycie sprzęgła. Drugą częstą awarią jest uszkodzenie czujników oraz sterownia przesłoną w gaźniku co utrudni przyspieszanie, odpalania i jazdę.
Silnik dobrze znosi gaz, zgodnie z obecnym prawem powinna być montowana instalacja II generacji (sonda lambda i katalizator). Przy jeździe na gazie przesłona wstępna w gaźniku przestaje być potrzebna co rozwiązuję problem z jedną z usterek. Spalanie gazu przez ten silnik wynosi około 9-10l LPG/100km. Jak w każdym gaźnikowym silniku przełączanie na gaz jest frustrujące szczególnie w warunkach miejskich.
Ceny części mechanicznych nowych i używanych są na niskim poziomie jak w przypadku innych 4 cylindrowych 8 zaworowych silników. Wyjątkiem jest gaźnik którego naprawy podejmie się mało który mechanik, najczęściej padnie propozycja zamiany na mniej problematyczny gaźnik za cenę 500-700zł.

I foto:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 12:30 przez Multifonika, łącznie zmieniany 2 razy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 10 paź 2010, 12:15

goldi j51, podwieś jeszcze to co napisał aldi, jak możesz bo faktycznie mocno dopełnił mój skromniutki opis.
Linki do tematów z naszymi autami TYLKO na naszym forum: audi-80-90-b4/

Awatar użytkownika
bartvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2010, 13:45
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: bartvw » 15 lis 2010, 13:30

Z tego co wyczytałem to silnik ABT jest bezkolizyjny, tak ? Silnik ABK rozumiem, że też ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga