FAQ - Nie wiesz jaki silnik wybrać? zajrzyj tutaj!
Co do prędkości maksymalnej:
Porównajcie wskazania licznikowe choćby ze wskazaniem zwykłego GPS.
Nie mówię już o profesjonalnych przyrządach do pomiaru tej wartości.
Z bogatej gamy aut które miałem okazję tak sprawdzić tylko 2 miały w miarę poprawne wskazania prędkościomierza (Transit '90 i mazda 323 BD). Dziesiątki innych pokazywały więcej. Obserwacje pokazały, że średnia wartość przekłamania to około 10%.
Porównajcie wskazania licznikowe choćby ze wskazaniem zwykłego GPS.
Nie mówię już o profesjonalnych przyrządach do pomiaru tej wartości.
Z bogatej gamy aut które miałem okazję tak sprawdzić tylko 2 miały w miarę poprawne wskazania prędkościomierza (Transit '90 i mazda 323 BD). Dziesiątki innych pokazywały więcej. Obserwacje pokazały, że średnia wartość przekłamania to około 10%.
Witam
ACE (2.0 16v) jego bliźniak to 6A (2.0 16v)
Moc 140 km ------------------------- 137 km
Moment 185 Nm ------------------------ 181 Nm
Sprężanie 10.8:1 --------------------- 10.5:1
różnią się ponand to :
- fazami rozrządu
- zaworami wylotowymi
Tyle mi się udało znaleźć
6A jak dla mnie spoko
Wczoraj na autobanie wykręciłem licznikowe na grubość wskazówki przed 240 nie uwierzycie ale tak było - potwierdziłem opowieści poprzedniego właściciela o 237 km/h
ACE (2.0 16v) jego bliźniak to 6A (2.0 16v)
Moc 140 km ------------------------- 137 km
Moment 185 Nm ------------------------ 181 Nm
Sprężanie 10.8:1 --------------------- 10.5:1
różnią się ponand to :
- fazami rozrządu
- zaworami wylotowymi
Tyle mi się udało znaleźć
6A jak dla mnie spoko
Wczoraj na autobanie wykręciłem licznikowe na grubość wskazówki przed 240 nie uwierzycie ale tak było - potwierdziłem opowieści poprzedniego właściciela o 237 km/h
PP/1595 cm/3
Silnik 1,6 l. oznaczenie PP, 51 kW i 70 KM stosowany w B3, 4 cylindry, gaźnik Pierburg 2EE,
katalizator regulowany (regulowana mieszanka na podstawie sygnałów z sondy Lambda)
Wkładany od stycznia 1987 r. do końca produkcji B3 tj do 1991 r.
Sprężanie pomiędzy: 9-12 Bar, Minimalne: 7 Bar, Maksymalna różnica: 3 Bar
Tyle znalzałem, jakby ktoś coś miał jeszcze na temat PP niech wyśle mi na PW a podwiesze pod ten post.
Silnik 1,6 l. oznaczenie PP, 51 kW i 70 KM stosowany w B3, 4 cylindry, gaźnik Pierburg 2EE,
katalizator regulowany (regulowana mieszanka na podstawie sygnałów z sondy Lambda)
Wkładany od stycznia 1987 r. do końca produkcji B3 tj do 1991 r.
Sprężanie pomiędzy: 9-12 Bar, Minimalne: 7 Bar, Maksymalna różnica: 3 Bar
Tyle znalzałem, jakby ktoś coś miał jeszcze na temat PP niech wyśle mi na PW a podwiesze pod ten post.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
kacper85, trochę mało, widzisz ile Sagem naskrobał.
Ja bym dodał:
Przyspieszenie od 0 do 100 trwa 14,1 sekund katalogowa prędkość maksymalna to 168km/h. W silniku najczęściej ulega awarii gaźnik jest on dość zaawansowaną konstrukcją sterowaną komputerem bez którego by nie działał. Głównie ulega awarii nastawnik przepustnicy którego awaria powoduje że silnik nie utrzymuje właściwych obrotów biegu jałowego. Przy jego awarii "wolne obroty" są na poziomie 3000obr/min. co przy przejeździe przez miasto zapewni nam uwagę pieszych oraz szybsze zużycie sprzęgła. Drugą częstą awarią jest uszkodzenie czujników oraz sterownia przesłoną w gaźniku co utrudni przyspieszanie, odpalania i jazdę.
Silnik dobrze znosi gaz, zgodnie z obecnym prawem powinna być montowana instalacja II generacji (sonda lambda i katalizator). Przy jeździe na gazie przesłona wstępna w gaźniku przestaje być potrzebna co rozwiązuję problem z jedną z usterek. Spalanie gazu przez ten silnik wynosi około 9-10l LPG/100km. Jak w każdym gaźnikowym silniku przełączanie na gaz jest frustrujące szczególnie w warunkach miejskich.
Ceny części mechanicznych nowych i używanych są na niskim poziomie jak w przypadku innych 4 cylindrowych 8 zaworowych silników. Wyjątkiem jest gaźnik którego naprawy podejmie się mało który mechanik, najczęściej padnie propozycja zamiany na mniej problematyczny gaźnik za cenę 500-700zł.
I foto:
Ja bym dodał:
Przyspieszenie od 0 do 100 trwa 14,1 sekund katalogowa prędkość maksymalna to 168km/h. W silniku najczęściej ulega awarii gaźnik jest on dość zaawansowaną konstrukcją sterowaną komputerem bez którego by nie działał. Głównie ulega awarii nastawnik przepustnicy którego awaria powoduje że silnik nie utrzymuje właściwych obrotów biegu jałowego. Przy jego awarii "wolne obroty" są na poziomie 3000obr/min. co przy przejeździe przez miasto zapewni nam uwagę pieszych oraz szybsze zużycie sprzęgła. Drugą częstą awarią jest uszkodzenie czujników oraz sterownia przesłoną w gaźniku co utrudni przyspieszanie, odpalania i jazdę.
Silnik dobrze znosi gaz, zgodnie z obecnym prawem powinna być montowana instalacja II generacji (sonda lambda i katalizator). Przy jeździe na gazie przesłona wstępna w gaźniku przestaje być potrzebna co rozwiązuję problem z jedną z usterek. Spalanie gazu przez ten silnik wynosi około 9-10l LPG/100km. Jak w każdym gaźnikowym silniku przełączanie na gaz jest frustrujące szczególnie w warunkach miejskich.
Ceny części mechanicznych nowych i używanych są na niskim poziomie jak w przypadku innych 4 cylindrowych 8 zaworowych silników. Wyjątkiem jest gaźnik którego naprawy podejmie się mało który mechanik, najczęściej padnie propozycja zamiany na mniej problematyczny gaźnik za cenę 500-700zł.
I foto:
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 12:30 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.