jacyś "tunerzy" w mojej b2 wcześniej założyli elektryki przednich szyb. W ich wersji były przełączniki tego typu:
http://img23.imageshack.us/my.php?image=s5006104.jpg
http://img22.imageshack.us/my.php?image=s5006103.jpg
oraz
http://img17.imageshack.us/img17/5700/s5006105.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/3048/s5006107.jpg
jako że przyciski były w niewygodnych miejscach oraz się zacinałem postanowiłem kupić uniwersalne nowe przyciski w cenie 8zł za jeden.
Podłączyłem nowy zamiast starego z 5pinami., oraz ten z 4 pinami. Okazało się że gdzieś spięcie pod plastikami deski rozdzielczej powstało i popaliło mi wszystkie kable od szyb + jeden włącznik. Jedna szyba zjechała na sam dół ale udało się ją zamknąć u znajomego elektryka. Okazało się że "instalacja" szyb została zrobiona na taśmie izolacyjnej która pod wpływem lat się wykruszyła i zostały gołe kable.
Jako że nadchodzi wiosna chciałbym się zabrać za podłączenie szybek.
Dodaje zdjęcie uniwersalnego przycisku (zepsuty rozebrałem i zrobiłem zdjęcie w środku)
http://img7.imageshack.us/img7/3700/s5006108.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/3354/s5006109.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/6678/s5006115.jpg
Proszę o pomoc.
[ALL] Podłączenie el. szyb do uniwersalnych przycisków.
A masz to zrobione na jakimś przekaźniku czy bezpośrednio przełącznik szyba?
Bo ja sobie wymodziłem elektryczne szyby na silniczkach z golfa II i oryginalnych przełącznikach z audi od strony kierowcy, a od pasażera dałem klamkę od passata b5.
Jako przekaźnik użyłem zwykłych przekaźników od świateł zwierno rozwierne, działa jak burza generalnie i nic się nie topi ani nie przegrzewa.
Bo ja sobie wymodziłem elektryczne szyby na silniczkach z golfa II i oryginalnych przełącznikach z audi od strony kierowcy, a od pasażera dałem klamkę od passata b5.
Jako przekaźnik użyłem zwykłych przekaźników od świateł zwierno rozwierne, działa jak burza generalnie i nic się nie topi ani nie przegrzewa.
obecnie po tym zwarciu mam silniczki luzem w drzwiach i od tego kable... wcześniej było na kablach które po złym podłączeniu + fatalnej instalacji wykonanej przez "tunerów" poszły z dymem. Ale jak było na kablach przez 3 miesiące mojego użytkowania działało spoko tylko przyciski się bardzo zacinały. Więc chyba tylko odtworzenie tego podłączenia by mnie interesowało bo w elektronice jestem kiepski.
Przełącznik
http://img7.imageshack.us/img7/3700/s5006108.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/6678/s5006115.jpg
oczywiście mam nowe
Silniczki :
2 od których odprowadzone są pod deskę 2 czerwone kable
http://img7.imageshack.us/img7/3700/s5006108.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/6678/s5006115.jpg
oczywiście mam nowe
Silniczki :
2 od których odprowadzone są pod deskę 2 czerwone kable
Na tym zdjeciu średnio widać które piny sie zwierają
Sprawdz mi dla pewności zwarcia tego przełacznik
Pozycja spoczynkowa 1-2 4-5
Przycisk lewy 1-3 4-5
Przycisk prawy 1-2 3-5
To jest schemat do przelacznika bez podswietlenia, jeżeli sie zgadza to przyśle ci schemat jak to podlaczyć. Chyba ze masz z podswietleniem to bedziesz musiał sprawdzić jak to zwiera.
Silnik ma sie rozumieć kreci w zalezności jak bieguny podłączysz na 2 kablach?
[ Dodano: 2009-03-21, 15:06 ]
Jeżeli zwarcia przełacznika sie zgadzają z poprzednim postem to schemat na jedną szybe wygląda tak:
A przekaźnik to zwykly Przekaźnik zwierno - rozwierny 12V 40/30A
Na allegro 1.80PLN za sztuke
Przykładowe zdjęcie z allegro
Sprawdz mi dla pewności zwarcia tego przełacznik
Pozycja spoczynkowa 1-2 4-5
Przycisk lewy 1-3 4-5
Przycisk prawy 1-2 3-5
To jest schemat do przelacznika bez podswietlenia, jeżeli sie zgadza to przyśle ci schemat jak to podlaczyć. Chyba ze masz z podswietleniem to bedziesz musiał sprawdzić jak to zwiera.
Silnik ma sie rozumieć kreci w zalezności jak bieguny podłączysz na 2 kablach?
[ Dodano: 2009-03-21, 15:06 ]
Jeżeli zwarcia przełacznika sie zgadzają z poprzednim postem to schemat na jedną szybe wygląda tak:
A przekaźnik to zwykly Przekaźnik zwierno - rozwierny 12V 40/30A
Na allegro 1.80PLN za sztuke
Przykładowe zdjęcie z allegro
chyba tak po zwarciu instalacji w zimie, musiałem jechać do elektryka z otwartym oknem on wziął jakąś maszynę podłączył do klem jakby miernik, od tej maszyny jakby taki długopis był i mu wykryło czy ma podać + czy - i zasunął szybę do góry :shock:Luis pisze:Silnik ma sie rozumieć kreci w zalezności jak bieguny podłączysz na 2 kablach?