Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silniczek elektrycznych szyb

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Silniczek elektrycznych szyb

Post autor: hudy » 30 gru 2015, 16:01

Witam. Czy ktoś z was sprawdzał czy da się rozebrać silniczek elektrycznych szyb by przeczyścić go w środku i czy da się go odkręcić od całego podnośnika bez zdejmowania ramy z szybą?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 gru 2015, 18:15

Powinno się dać. Tylko pewnie jak go odkręcisz i pociągniesz to wirnik zostanie w środku mechanizmu ale pokręcając go powinieneś go wyciągnąć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 gru 2015, 18:37

A nie wiesz czy da się odkręcić bez zdejmowania mechanizmy z ramą szyby? Nie wiem czy śruby są od dołu czy od góry.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4657
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 gru 2015, 23:34

W przednich powinno się dać bo nawet można odkręcić silnik z przekładnią bo są na linkach.
Tył nie wiem ale przeglądając zdjęcia w internecie to wygląda że nie widać silniczków z zewnątrz. Chyba że mieć jakiś długi klucz to może po omacku by się odkręciło.

[ Dodano: 2015-12-30, 23:34 ]
I też nie wiem czy nie trzeba czymś rozeprzeć szczotek przed wsadzeniem wirnika aby ich uchwytów nie pogiąć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 gru 2015, 13:39

A po co wirnik wyciągać? zdejmując obudowę stojan magnesowy wirnik zostaje ma dojście do wszystkiego by przedmuchać posmarować tylko żeby wymienić szczotki trzeba demontować wirnik dopiero wtedy będzie można zdjąć szczotkotrzymacz by wymienić.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2016, 16:41

Jak na razie mam zamiar tylko przeczyścić silniczek w środku bez zdejmowania ramy z szybą gdyż strasznie opornie chodzi jedna szyba. Styki , wtyczki , przełączniki przeczyszczone a szyba po czyszczeniu działa w miarę fajnie przez kilka dni po czym strasznie zwalnia. Niekiedy zdarza się że jak ja zsunę do samego dołu to muszę ręką jej pomagać bo nie chce się wysunąć z drzwi. Jak wyjdzie z 10cm to już do góry jako tako się podnosi...
Nie wiem czy silniczek nawala czy uszczelki są za mocno do niej dociśnięte.
Z tylnymi szybami mam podobny problem ale znów w 1/3 wysokości przed zamknięciem. Jak je otwieram to przez 1/3 wysokości odsuwają i zasuwają się strasznie powoli a jak przejdą tą odległość to zasuwają na dół i do góry bez oporów...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2016, 16:49

Zmierz napięcia na silniczku podczas pracy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2016, 16:59

Kiedyś mierzyłem ale przed czyszczeniem styków. Wtedy podczas pracy spadało dość znacznie bo do 9V. Po przeczyszczeniu wszystkiego nie mierzyłem gdyż wszytko zaczęło w miarę fajnie działać. Po kilku dniach znów to samo ale ponownie tego nie rozbierałem. Teraz mam zamiar w końcu się za to zabrać. Jeśli napięcie będzie za niskie to pewnie wina instalacji?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2016, 18:06

Przy takim napięciu 9V nie szukaj usterki w instalacji jedynie w samym silniczku, szczotki-komutator jak i zobacz czy obudowa magnesy stałe nie są popękane. Choć raczej kłaniał bym się ku mechanice czy kółka się kręcą bez przeszkód czy na prowadnicach w porządku.
Nie wiem czy silniczek nawala czy uszczelki są za mocno do niej dociśnięte.
A która uszczelka??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 sty 2016, 18:29

Zerknę na silniczek to może coś się wyjaśni. Gdzieś na forum ktoś kiedyż pisał że te silniczki można wymienić na inne mocniejsze chyba z a6 ale nie mogę nigdzie tego tematu znaleźć.
Jarewa pisze:A która uszczelka??
Ta zewnętrzna gumowa, pozioma na górze drzwi. Od wewnątrz na górze boczka też jest ramka po której szyba się przesuwa chodź one nie powinny robić takich oporów by zatrzymać szybę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2016, 18:54

U mnie oryginalnie ta zewnętrzna pozioma to nie sama guma od strony szyby ma taką wkładkę jakby zamsz. A po drugie jak ciut opuszczona to "prawie dotyka" a im niżej tym w ogóle nie dotyka. Jedynie jak jest domkniecie szyby to tak jakby silniczek wypychał szybę na zewnątrz wtedy dociska do tej uszczelki.
hudy pisze:Gdzieś na forum ktoś kiedyż pisał że te silniczki można wymienić na inne mocniejsze chyba z a6 ale nie mogę nigdzie tego tematu znaleźć.
Silniczki są dobrane mocą do zapotrzebowania fakt mocniejsze załatwiły by sprawę ale w przypadku 80 zjarasz mocniejszy silniczek A6 mają układy przeciążeniowe u nas tego brak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga