[B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Zastapienie bezpiecznika termicznego zwyklym to zly pomysl. Termiczny odcina prad po przekroczeniu odpowiedniej temperatury w celu ochrony w tym przypadku modulu sterujacego J139. Zwykly bezpiecznik odednie napiecie gdy J139 bedzie juz uwedzony.
Bardzo prawdopodobne, ze masz zasniedziale styczniki w przekazniku. Mozesz powolutku zsunac obudowe, podwazajac ja jakim cienkim plaskim srubokretem i sprawdzic jak wyglada.
Odnosnie zastapienia innym, tylko jezeli pinout sie zgadza (wejscia wyjscia). Przepraszam lecz nie orientuje sie, czy zamienniki z innego modelu podejda.
Kind regards.
Bardzo prawdopodobne, ze masz zasniedziale styczniki w przekazniku. Mozesz powolutku zsunac obudowe, podwazajac ja jakim cienkim plaskim srubokretem i sprawdzic jak wyglada.
Odnosnie zastapienia innym, tylko jezeli pinout sie zgadza (wejscia wyjscia). Przepraszam lecz nie orientuje sie, czy zamienniki z innego modelu podejda.
Kind regards.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To nie tak...Shek pisze:Zastapienie bezpiecznika termicznego zwyklym to zly pomysl. Termiczny odcina prad po przekroczeniu odpowiedniej temperatury w celu ochrony w tym przypadku modulu sterujacego J139. Zwykly bezpiecznik odednie napiecie gdy J139 bedzie juz uwedzony.
Termiczny odcina kiedy przekroczy wartości długotrwale, nagrzewa się i odłącza po ostygnięciu załącza, jest to bezpiecznik samo resetujący...
Jasne że można go zastąpić zwykłym ale zwykły jest szybkim bezpiecznikiem i niestety sam się nie naprawi. Trzeba wymieniać..
Na próbę można włożyć nic nie uszkodzi bo ten zwykły jest bardziej bezpieczny, ale jak kolega zamierza by on został to niech kupi odrazu wiadro tych bezpieczników. No i nie zakłada półki bo bedzie musiał bardzo czesto wymieniać.
A problem tyczy sie wszystkich szyb? czy tylko kierowcy??
panowie,szybkie pytanie jak jesteśmy przy szybach elektrycznych samoczynne otwieranie się szyby kierowcy podczas jazdy malutkimi skokami aż do dołu,nie ma na to schematu bo zdarzało się jak miało kaprys...z braku możliwości szybkiej diagnozy wyciągnąłem bezpiecznik ale jak nie działają szyby to i szyberdach,więc problemik trzeba będzie rozwiązać...ktoś coś wie,widział,słyszał,podpowie łopatologicznie itd...
Oczywiscie moge sie mylic, sprawdzilbym na poczatku przyciski, nastepnie zwrocil uwage czy opuszczanie zdarza sie tylko podczas jazdy od wstrasow np. czy rowniez podczas postoju. W jednym przypadku moze to byc problem z wiazka, w innym problem z wiazka i/lub modulem sterujacym, ktory jest zbudowany z dwoch przekaznikow i okolo 18 analogowych elementow.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Witam, czy jest możliwość założenia takiego przekaźnika od szyb aby wszystkie szyby zamykały i otwierały do końca bez trzymania włącznika?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Nie, ale można to wymodzić, tylko mija się to z sensem bo wpierdzieli prąd z aku w chwilę, czyli trzy-dwie takie zamykanie i możemy nie odpalić...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Jest taki moduł: https://www.proxima.pl/produkt/sterownik-szyb-ssm2-2/ jak dobrze pamiętam to przy dłuższym przytrzymaniu szyba idzie tylko jak się trzyma przycisk a jak się kliknie to idzie do końca albo do kolejnego kliknięcia. Tylko trzeba trochę poprzerabiać elektrykę bo wtedy przyciski są połączone z modułem a nie z silnikiem.
Jeszcze są moduły domykania wszystkich szyb na raz.
Jeszcze są moduły domykania wszystkich szyb na raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Witam, czym dokładnie różnią się przekaźnik 343 od przekaźnik 363. W 343 po wyjęciu kluczyka można przez chwilę sterować szybami, a w 363 zawsze, tzn. cały czas można sterować szybami. Czy są jeszcze jakieś inne różnice oraz czy mogę ten 363 zamontować zamiast 343?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Nie wiem czy każda wersje nie odłączała szyb gdy się otworzyło i zamknęło drzwi kierowcy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4 2.0 ABT] Szyby elektryczne
Takie rozwiązanie jest zastosowane w modelach Audi 100 C4, A6 C4, A8 D2 z tego okresu. Po zaprogramowaniu wystarczy nacisnąć na 1 sekundę przycisk wybranej szyby i następuje otwarcie / zamknięcie do końca ogranicznika.