Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

[B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania

Post autor: Kaczors51 » 04 sie 2016, 22:22

Siema, orientuje się ktoś co to może oznaczać ? Wspomaganie chodzi pięknie, lekko, nic nie jęczy ani piszczy, tylko to chrobotanie, normalnie dźwięk mocno zużytego łożyska dochodzi z pompy wspomagania, poluźnianie paska nic nie daje, dodam, że koło ma luz wzdłużny. Jest możliwa naprawa czy pompa do wyrzucenia ? Dodam że zaczęło chrobotać jakieś 2 tygodnie temu, najgorzej jak zimny silnik, a jeżeli chodzi o olej to nie mam pojecia jaki, zrobił sie czarny, zalany na max stan.
;)

Gotram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 15 paź 2015, 19:32
Lokalizacja: LBL

Post autor: Gotram » 04 sie 2016, 22:38

Są dwie opcje.
Pompa się kończy.
Łożysko pada to raczej piszczy.
Jak jedno tak i drugie wymaga demontażu pompy. Na szrocie za 50 zł kupi sprawną :).
Oczywiście na złomie a nie na jakieś stacji demontażu...


Ewentualnie jak skrzypi przy maksymalnym skręcie to pasek może być już sparciały i lada dzień strzeli :).

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 11 maja 2017, 10:51

Witam

U mnie od wczoraj te same objawy, w związku z tym mam kilka pytań:

- jak długo można jeździć z wyjącą pompą ?
- jakie mogą być konsekwencje jeśli nie naprawie tego na dniach ?
- czy przy wymianie pompy należy wymienić też płyn?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Audi Coupe '90 NG ośka

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 12 maja 2017, 08:40

Ne$ pisze:Witam

U mnie od wczoraj te same objawy, w związku z tym mam kilka pytań:

- jak długo można jeździć z wyjącą pompą ?
Aż padnie, a najlepiej wcale -wyje to się coś dzieje, niepożądanego. Wypada tego nie przedłużać.
- jakie mogą być konsekwencje jeśli nie naprawie tego na dniach ?
Żadne albo padnięcie pompy, zawalenie opiłkami części układu, może rozbicie auta jak się wspomaganie skończy nagle w złym momencie...
- czy przy wymianie pompy należy wymienić też płyn?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Należy. Poleciłbym LHM Totala. Trzeba kupić więcej i przepłukać układ(przelać powiedzmy litrem płynu). Bo jeżeli coś się uciera to niekoniecznie filtr to wyłapie, taki pył o potężnej granulacji i będzie ścierniwo w obiegu. Filtr też można przemyć, wypada.
Ogólnie nieskomplikowane operacje i koszta nie kosmiczne. Kilkadziesiąt krwawiaków za płyn.

Jak kupiłem A4 to był w nim czerwony płyn wspomagania zalany, zakładam, że syntetyczny. Uszczelka pod korkiem spuchła -musiałem odkręcać żabą. Pompa jęczała z lekka.
Po płukaniu i wymianie na LHM mineralny jak ręką odjął do dzisiaj. Ileś tam tysięcy i cisza.

A z chrobotaniem to robiłem niedawno temat pompy w Mondeo I serii po lifcie. Raz -koło pasowe niedokręcone i ukosem szło(!), dwa -zapowietrzona. Po pracach mechanika jakiś tam.
Zdjąłem pasek, dokręciłem koło, poruszałem nim. Zabulgotało, odpowietrzyła się i chodzi.
"Panie Mirku, jak pan to zrobił?". Sam nie wiem, dziwne nieco, że się sama nie odpowietrzyła no ale ok, chodzi.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 12 maja 2017, 10:03

Przez 3 dnie jeżdżę do pracy bo nie mam wyjścia raczej. Jutro mam zamiar wymienić na używkę, znalazłem u znajomego z numerem 050 145 155 A z oznaczeniem 100 BAR. Wynika, że jest od ABT lub ABK. Wizualnie też się trochę różni, tak mi się wydaje. Koło pasowe luźne nie jest więc to raczej pompa.

Samochód jeździ pewnie z 4-5 lat po wymianie maglownicy i pompa odezwała się z dnia na dzień więc raczej się nie miała jak zapowietrzyć.

Dlaczego LHM Totala a nie FEBI 6162 ?

Gdzie znajduje się filtr układu wspomagania ?

Podejdzie 050 145 155 A do 2.3 NG ?
Audi Coupe '90 NG ośka

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 12 maja 2017, 15:48

Ne$ pisze: Dlaczego LHM Totala a nie FEBI 6162 ?
Bo ma wyższe parametry i nawet kolor ładniejszy, a Febi robi coraz większe szczyny, a częsci pakuje -nie budzi zaufania. LHM idzie do systemów w Citroenach, które obsługują poważne tematy.
Gdzie znajduje się filtr układu wspomagania ?
W zbiorniczku siteczko. Wypada je choćby obejrzeć czy nie ma osadów.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 15 maja 2017, 11:38

W sobotę zabrałem się za wymianę pompy, jednak ta 050 145 155 A nie podejdzie do NG, różni się rozstawem śrub więc nie ma możliwości przykręcenia do niej łap. Wypłukałem układ, umyłem siteczko i zalałem LHM Total plus tak jak radził kolega miron72 + jakieś 100 ml uszczelniacza prestone. Po kilku kilometrach moja pompa ucichła :)

dzięki za rzeczową pomoc, pozdrawiam
Audi Coupe '90 NG ośka

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 maja 2017, 19:28

No to extra. Oczywiście przez jakiś czas musisz ją obserwować(nasłuchiwać i zaglądać do płynu). Miejmy nadzieję, że będzie ok.

Jeszcze mała uwaga do zamienników -z zamiennikiem wyprodukowanym w wielkim kraju pełnym małych ludzików kupiłem A6C4. Przy okazji ze źle zamontowaną poduszką pod amorek(a raczej jej łożyskiem, które było "przycięte" śrubą mocującą) co powodowało zwiększone opory przy skręcaniu.
Pompa zdechła zanim się połapałem.
Kupiłem "nową" ori ze szrotexu.
Założyłem, płukanie. Bangla.
Rozebrałem czajna picerium. No w sumie ładna i czysta ale uszczelnienie padło. Traciła ciśnienie -bez ciśnienia jest taką tam pompką obiegową bez znaczenia. Naprawiłem(wymieniłem na nieco inne). Założyłem... chodzi pięknie.
Ale aż tak ufny nie jestem -leży zaślepiona i spakowana, a jeżdżę na ori. Chinol na zaś będzie.

Wniosek -czasem warto jednak zajrzeć...
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 maja 2017, 19:53

Nie myślałeś aby przeskoczyć na elektryczną pompę do układu wspomagania?
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 16 maja 2017, 11:01

To pytanie do mnie kierujesz bloku ? Nawet nie wiedziałem, że takie są :-) W fiacie bodajże są elektryczne ale chyba też trwałością nie grzeszą. Na razie działa bez zarzutu więc nie szukam dziury w całym :D
Audi Coupe '90 NG ośka

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 wrz 2017, 21:54

Witam
Podłącze się do tematu.

Co może być powodem chrobotania pompy na biegu jałowym na rozgrzanym silniku? Przy mocniejszym skręcaniu kołami (nie do oporu) lub lekko podwyższając obroty odgłos ustaje. Czy to może być wina zbyt mocno napiętego paska klinowego?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2017, 22:00

Pompa kaput.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 wrz 2017, 22:08

No to szkoda. :( Pozostaje mi wycieczka na szrot. Swoją drogą jeżdżę tak od jakichś 9 tys. km i jak na razie nic gorzej nie jest. Na stetoskopie odgłos nie jest szczególnie wyraźny, za to w środku auta lepiej słychać i mnie to trochę drażni.
Dzięki!
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 wrz 2017, 22:47

Pompa łopatkowa, uszkodzone łopatki jak i bieżnia co prawda ciśnienie trzyma ale uszkodzenia powodują dzwięk może jeszcze sporo tak pojeździć, no ale jest jedna wada pompa generuje opiłki metalu które są wszedzie włożenie sprawnej bez porządnego płukania załatwi szybko pompę.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 paź 2017, 15:16

Po kupnie auta właśnie było mnóstwo drobniutkich opiłków na miarce, tak się w słońcu płyn mienił. Po zlaniu płynu (a był wlany jakiś czerwony chyba albo tak się zmienił kolor w trakcie eksploatacji) okazało się, że opiłków było dużo. Układ został zalany płynem mineralnym Febi, pompa trochę przycichła. W międzyczasie też wyczyściłem bardzo dokładnie filtr siatkowy w zbiorniczku - tam to w ogóle szlam był. Okresowo co jakiś czas oglądam olej na miarce i jak na razie jest stabilnie. :-) A może po prostu filtr wyłapuje to, co pompa z siebie wypluwa.

Dobrze wiedzieć, póki co spróbuję jeszcze raz sprawdzić naciąg paska, bo jak na razie obadałem w tej mojej lekko trefnej (bo z błędami) książce "Audi 80 od 1989" wyd. Auto (kupiłem tylko dlatego, że jedyna po polsku o B4), że pasek ma się ugiąć o 10 mm pod stronie napędzającej, czyli wynika z tego, że od strony pompy wody - a na rysunku montażowym mam samą pompę wspomagania napędzaną tym paskiem, logika tej książki powala. A ja miałem ostatnio wrażenie przy robieniu w aucie, że ledwo 8 mm się ugiął i to od spodu, pomiędzy pompą wspomagania a kołem pasowym dwumasowym. No i ciekaw jestem, czy to poluzowanie paska da w ogóle jakieś efekty.

No a jakoś 120 zł na pompę (używana ok. 40 zł) i płyn do płukania i zalania trzeba będzie odłożyć i pewnie w miesiącach grudzień-styczeń to ogarnę.
Jarewa pisze:Pompa łopatkowa, uszkodzone łopatki jak i bieżnia co prawda ciśnienie trzyma ale uszkodzenia powodują dzwięk może jeszcze sporo tak pojeździć
To mnie znacznie pocieszyło. Tym bardziej była to dla mnie ważna informacja, bowiem w przyszłym tygodniu i prawdopodobnie pod koniec roku szykują mi się dwie długie trasy. Właśnie zauważyłem, ze wspomaganie bardzo ładnie działa, ale brakuje tylko mu takiego kulturalnego "mruczenia", bardzo charakterystycznego dla układu wspomagania hydraulicznego produkowanego przez ZF. Na krańcach do oporu kręcąc, słychać takie gwałtowne syczenie z obcieraniem, ale w Golfie miałem tak samo, a pompa właśnie przy normalnej pracy podczas wspomagania kręcenia kierownicy sobie ładnie mruczała.
A jak kwestia przekładni po płukaniu i wymianie pompy? Ma lekkie zapocenia i ostatnio przy wymianie harmonii widać było, że wcześniej ktoś też zmieniał (ciężko powiedzieć kiedy), ubytki płynu są małe (rzędu 3 mm w przeciągu ok. 3-4 tys. km). Może by tak od razu zregenerować ją, ale wtedy używana pompa nie ma moim zdaniem sensu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga