Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe AAH] Co sie dzieje z płynem wspomagania ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[Coupe AAH] Co sie dzieje z płynem wspomagania ?

Post autor: shellah » 18 maja 2009, 21:51

mam taki problem i zarazem kilka pytań.
Ostatnio zauważyłem że zapaliła mi się kontrolka dotycząca hamulców i od razu pomyślałem że może coś nie tak z hamulcami(klocki itp)ale co się okazało że jest dosłownie ze 3 cm płynu w zbiorniczku od wspomagania kierownicy :shock:
Skąd taki ubytek? Czy on ulega jakiemuś zużyciu?
No i mam pytanie jaki płyn najlepiej tam lać i czy trzeba spuszczać resztki starego?Inne czy jakoś sie odpowietrza układ no i ostatnie gdzie jest pompa od wspomagania? :oops:
Bo jesli mam w niej wyciek to już wiem czemu mi tak dymi z komory silnika :-P
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 17:49 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 maja 2009, 22:58

shellah pisze:mam pytanie jaki płyn najlepiej tam lać
:arrow: https://audi80.pl/b4-plyna-do-wspoma ... t17118.htm
shellah pisze:czy jakoś sie odpowietrza układ
Wspomaganie odpowietrza się, kręcąc kierownicą w prawo i lewo, do oporu.
shellah pisze:gdzie jest pompa od wspomagania?
Z przodu silnika na samej górze, pomiędzy głowicami.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 maja 2009, 18:58

IC69 pisze:Z przodu silnika na samej górze, pomiędzy głowicami.
:?: :?: a mechanik mówił że to pompa wody :shock:
ale co może być przyczyną ubytku?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 maja 2009, 20:43

shellah pisze:ale co może być przyczyną ubytku?
Przyczyną ubytku może być wyciek. Sprawdź czy nie cieknie Ci maglownica. Jest to dosyć często spotykane.

Dimont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:18

Post autor: Dimont » 19 maja 2009, 22:18

Pompa wody jest pod oudową i jesst napedzana paskiem rozrządu a pompa wspomagania jest jak kolega Wyżej napisał na samej górze na przedzie ledwie za chłodnicą i napędza ją ten saampasek co alternator

[ Dodano: 2009-05-19, 22:20 ]
Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnic się maglownica do Audii Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 maja 2009, 22:27

Dimont pisze:Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnic się maglownica do Audii Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
Jeśli zalałeś zamiast mineralnego syntetyk, to mogła się rozszczelnić jak najbardziej. Nie wiem jednak, czy powrót do zielonego mineralnego poprawi teraz sprawę :roll:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 maja 2009, 22:40

o to chodzi że od kupna nic nie lałem bo było ok :-/ dopiero po wymianie simmeringu i uszczelek kolektora mechanik mi powiedział żebym dolał bo jest mało więc teraz myslę co jest :!:
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 23:24 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 maja 2009, 23:28

Jeśli płynu jest zamało, to wypadałoby dolać, bo możesz zatrzeć pompę. Jeśli nie wiesz co było wlane, to żeby nie mieszać płynów, lepiej wymień całość. Na forum jest opisane jak to zrobić i co zalać więc poszukaj.

Dimont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:18

Post autor: Dimont » 20 maja 2009, 07:57

grze pisze:
Dimont pisze:Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnić się maglownica do Audi Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
Jeśli zalałeś zamiast mineralnego syntetyk, to mogła się rozszczelnić jak najbardziej. Nie wiem jednak, czy powrót do zielonego mineralnego poprawi teraz sprawę :roll:
No ja też nie wiem ale zawsze to będzie lepiej i warto spróbować ale i tak trzeba szukać przyczyny

[ Dodano: 2009-05-20, 08:00 ]
Możliwe ze mechanik wymieniając uszczelki i simering odkręcil jakąś śrubę ja tak miałem i musiałem dokupić i zalać i jest git <ok>

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 maja 2009, 21:59

Już dolałem ale wykryłem dlaczego mam dym w komorze silnika :-( okazuje się że gdzieś ten płyn cieknie no i nie wiem gdzie :-?
czy jeśli sam rozkręce pompę to uda mi sie ją uszczelnić samemu?Co wymienić :?:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 maja 2009, 22:27

shellah pisze:okazuje się że gdzieś ten płyn cieknie no i nie wiem gdzie :-?
Całkiem możliwe, że z maglownicy. Najlepiej to widać na kanale, gdy wiszą z niej krople.
Uszczelnienia maglownicy niby można zmienić. Nawet story gdzieś było na forum. Jednak nie bardzo jest to opłacalne gdyż jest z tym trochę roboty, a w dodatku trzeba kupić zestaw uszczelnień, który nie jest taki znów tani. Wychodzi więc na to, że lepiej kupić używaną maglownicę gdzieś na schrocie i wymienić.

Pamiętaj żeby pilnować stanu płynu. Jeśli jego poziom spadnie poniżej minimum, to można uszkodzić pompę.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 23 wrz 2009, 09:15

Ja sobie tak zalatwilem pompe. Pochodzila chwile na sucho doslownie pare chwil i juz jeczy, rzezi. Ale Cisnienie jeszcze tworzy w ukladzie.

Awatar użytkownika
mlody1206
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 28 sie 2008, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: mlody1206 » 23 wrz 2009, 09:38

Jak nie wiesz co lałeś to nie musisz wymieniać całego. Nie wiem czy koledzy przedmówcy wiedzą że istnieje cała gama produktów marki "Prestone" który jest w 100% mieszalny ze wszystkimi płynami, czy to od wspomagania czy to od układu chłodzącego.

Dodatkowo jeżeli masz niewielki ubytek w szczelności układu to możesz sobie kupić płyn do wspomagania z uszczelniaczem właśnie ze stajni "PRESTONE" one chyba są nawet na stacjach Orlenowskich dostępne bynajmniej u mnie są :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl