[Coupe AAH] Co sie dzieje z płynem wspomagania ?
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
[Coupe AAH] Co sie dzieje z płynem wspomagania ?
mam taki problem i zarazem kilka pytań.
Ostatnio zauważyłem że zapaliła mi się kontrolka dotycząca hamulców i od razu pomyślałem że może coś nie tak z hamulcami(klocki itp)ale co się okazało że jest dosłownie ze 3 cm płynu w zbiorniczku od wspomagania kierownicy :shock:
Skąd taki ubytek? Czy on ulega jakiemuś zużyciu?
No i mam pytanie jaki płyn najlepiej tam lać i czy trzeba spuszczać resztki starego?Inne czy jakoś sie odpowietrza układ no i ostatnie gdzie jest pompa od wspomagania? :oops:
Bo jesli mam w niej wyciek to już wiem czemu mi tak dymi z komory silnika
Ostatnio zauważyłem że zapaliła mi się kontrolka dotycząca hamulców i od razu pomyślałem że może coś nie tak z hamulcami(klocki itp)ale co się okazało że jest dosłownie ze 3 cm płynu w zbiorniczku od wspomagania kierownicy :shock:
Skąd taki ubytek? Czy on ulega jakiemuś zużyciu?
No i mam pytanie jaki płyn najlepiej tam lać i czy trzeba spuszczać resztki starego?Inne czy jakoś sie odpowietrza układ no i ostatnie gdzie jest pompa od wspomagania? :oops:
Bo jesli mam w niej wyciek to już wiem czemu mi tak dymi z komory silnika
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 17:49 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
https://audi80.pl/b4-plyna-do-wspoma ... t17118.htmshellah pisze:mam pytanie jaki płyn najlepiej tam lać
Wspomaganie odpowietrza się, kręcąc kierownicą w prawo i lewo, do oporu.shellah pisze:czy jakoś sie odpowietrza układ
Z przodu silnika na samej górze, pomiędzy głowicami.shellah pisze:gdzie jest pompa od wspomagania?
Pompa wody jest pod oudową i jesst napedzana paskiem rozrządu a pompa wspomagania jest jak kolega Wyżej napisał na samej górze na przedzie ledwie za chłodnicą i napędza ją ten saampasek co alternator
[ Dodano: 2009-05-19, 22:20 ]
Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnic się maglownica do Audii Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
[ Dodano: 2009-05-19, 22:20 ]
Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnic się maglownica do Audii Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
Jeśli zalałeś zamiast mineralnego syntetyk, to mogła się rozszczelnić jak najbardziej. Nie wiem jednak, czy powrót do zielonego mineralnego poprawi teraz sprawę :roll:Dimont pisze:Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnic się maglownica do Audii Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
o to chodzi że od kupna nic nie lałem bo było ok dopiero po wymianie simmeringu i uszczelek kolektora mechanik mi powiedział żebym dolał bo jest mało więc teraz myslę co jest :!:
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 23:24 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.
No ja też nie wiem ale zawsze to będzie lepiej i warto spróbować ale i tak trzeba szukać przyczynygrze pisze:Jeśli zalałeś zamiast mineralnego syntetyk, to mogła się rozszczelnić jak najbardziej. Nie wiem jednak, czy powrót do zielonego mineralnego poprawi teraz sprawę :roll:Dimont pisze:Jeżeli miałes tam płyn czerwony mogła rozszczelnić się maglownica do Audi Vw lej tylko zielony np bilstein jest dobry to dedykowany płyn
[ Dodano: 2009-05-20, 08:00 ]
Możliwe ze mechanik wymieniając uszczelki i simering odkręcil jakąś śrubę ja tak miałem i musiałem dokupić i zalać i jest git <ok>
Całkiem możliwe, że z maglownicy. Najlepiej to widać na kanale, gdy wiszą z niej krople.shellah pisze:okazuje się że gdzieś ten płyn cieknie no i nie wiem gdzie
Uszczelnienia maglownicy niby można zmienić. Nawet story gdzieś było na forum. Jednak nie bardzo jest to opłacalne gdyż jest z tym trochę roboty, a w dodatku trzeba kupić zestaw uszczelnień, który nie jest taki znów tani. Wychodzi więc na to, że lepiej kupić używaną maglownicę gdzieś na schrocie i wymienić.
Pamiętaj żeby pilnować stanu płynu. Jeśli jego poziom spadnie poniżej minimum, to można uszkodzić pompę.
Jak nie wiesz co lałeś to nie musisz wymieniać całego. Nie wiem czy koledzy przedmówcy wiedzą że istnieje cała gama produktów marki "Prestone" który jest w 100% mieszalny ze wszystkimi płynami, czy to od wspomagania czy to od układu chłodzącego.
Dodatkowo jeżeli masz niewielki ubytek w szczelności układu to możesz sobie kupić płyn do wspomagania z uszczelniaczem właśnie ze stajni "PRESTONE" one chyba są nawet na stacjach Orlenowskich dostępne bynajmniej u mnie są
Dodatkowo jeżeli masz niewielki ubytek w szczelności układu to możesz sobie kupić płyn do wspomagania z uszczelniaczem właśnie ze stajni "PRESTONE" one chyba są nawet na stacjach Orlenowskich dostępne bynajmniej u mnie są