Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Czy to wina zużytego/zapieczonego swożnia wachacza?

ODPOWIEDZ
dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 TDI] Czy to wina zużytego/zapieczonego swożnia wachacza?

Post autor: dudek2313 » 24 paź 2010, 09:17

Witam! Szukałem ale nie zalazłem niestety nic na forum o tym...

Od jakiegoś czasu pohukiwała mi pompa wspomagania, wymieniłem płyn i jest lepiej ale nadal czasem ja słychać. Z kolei z prawego przedniego koła słyszę stuk metaliczny jakby coś pękało(słychać zarówno na wybojach jaki na prostej drodze podczas hamowania/przyspieszania). Znajomy mi mówi, że to może być wina prawego sworznia, bo się zapieka i obciąża układ sterowniczy a sam wydaje ten metaliczny dźwięk. Co sądzicie o takiej teorii spiskowej? No i podobno można strzykawką wstrzyknąć w sworzeń jakiś smar i zobaczyć czy to jego wina, ktoś z was robił takie zabiegi? Pozdro!

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 paź 2010, 10:13

najlepiej będzie pojechać na stację zapłacić 10 zeta i sprawdzić zawiechę.
tak to można tysiąc powodów znaleźć. sworznia się nie da zasmarować,
trzeba go wymienić na nowy jakby to było to.

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 24 paź 2010, 10:20

zapomniałem dodać, ten znajomy to właśni mechanik i sprawdzał całe zawieszenie i wszędzie sztywno itp, i jedyne co mu przyszło na myśl to ten sworzeń, a smarowanie to tylko po to żeby zobaczyć czy chwilowo pomoże i będzie wiadomo że o sworzeń :-)

artur.konkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol » 24 paź 2010, 20:53

co do pompy wspomagania to nie sadze aby sworzen powodowal jej glosna prace zwlaszcza jesli po wymianie oleju zaczela ciszej pracowac- po prostu sie konczy a co do owych dzwiekow sprawdz lozysko kolumny mcpersona i tuleje wozka (sanek)

Zet

Post autor: Zet » 24 paź 2010, 21:36

artur.konkol pisze: co do owych dzwiekow sprawdz lozysko kolumny mcpersona
Zgadzam się z kolegą: podnieś auto na lewarku i próbuj podnosić koło w górę - jeśli możesz to zrobić bez specjalnego wysiłku a w kielichu na nadkolu widzisz ruch amora to znaczy że tuleja z łożyskiem jest wytrzepana i trzeba wymienić. Mam to samo, a dźwięk raz jest metaliczny, a raz jakby sprężyna strzelała.
Co do zapiekania sworznia to moim zdaniem raczej niemożliwe - prędzej się wyrwie z osadzenia niż zapiecze.

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 24 paź 2010, 22:43

Niestety tuleje amorów rok temu zmieniane na Febiego i koło sztywno siedzi, a dźwięk jest taki właśnie jakby sprężyna się przesuwała w gnieździe. Pojeżdżę jeszcze z tym i jak się nasili to może będzie łatwiej znaleźć przyczynę. Dzięki Panowie za zainteresowanie!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2010, 21:03

dudek2313 pisze: a dźwięk jest taki właśnie jakby sprężyna się przesuwała w gnieździe.
Bo się pewnie przesuwa ,jak słychać charakterystyczne "brzdęknięcie " np.przy ruszaniu to ewidentnie spręzyna .Ratunkiem jest założenie na końce spręzyny jakiejś cienkiej koszulki z tworzywa .Lub dogiecie blaszki ograniczającej spręzynę w mcpersonie .Brzdękanie zdarza się prawie zawsze po rozbieraniu macpersona ;-)

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 28 paź 2010, 19:16

MUNIOR pisze:Ratunkiem jest założenie na końce spręzyny jakiejś cienkiej koszulki z tworzywa
Polecam te izolacyjne termo-kurczkiwe. Po załozeniu na sprężynę, podgrzać zapalarą żeby ładnie dolegała.
Druga opcja to kawałek szlafu ogrodowego, takiego do podlewania ogródka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl