[80 B4 2.0 ABT] Dziwne dżwięki przy skręceniu kierownicy
[80 B4 2.0 ABT] Dziwne dżwięki przy skręceniu kierownicy
Cześć mam B4 kupione w maju. Autko jest z roku 93 model 94.
Od dwóch tygodni mam z nim dziwny problem. Jak samochód się nagrzeje to na postoju przy wskręcaniu kierownicy w jedną ze stron ( konkretnie w tym przypadku w lewo ) to słychać dziwny dżwięk coś jakbyście gumową podeszwą buta kręcili po kafelkach. Takie zgrzyty. Dżwięk ten pojawia się i znika podczas jazdy i postojów. Jak kręcę w drugą stronę to nie ma tego efektu. Wspomaganie działa tak samo lekko w obie strony.
Poszedłem do mechanika bo myślałem że to pompa wspomagania ale ona wydaje się być ok. Bo w komorze silnika nie słychać tego dżwięku tylko w kabinie. Ni pojawia się też on w zasadzie nigdy na parkingu jak auto jest zimne.
Napiszcie proszę czy ktoś ma podobne problemy i co to może być.
Od dwóch tygodni mam z nim dziwny problem. Jak samochód się nagrzeje to na postoju przy wskręcaniu kierownicy w jedną ze stron ( konkretnie w tym przypadku w lewo ) to słychać dziwny dżwięk coś jakbyście gumową podeszwą buta kręcili po kafelkach. Takie zgrzyty. Dżwięk ten pojawia się i znika podczas jazdy i postojów. Jak kręcę w drugą stronę to nie ma tego efektu. Wspomaganie działa tak samo lekko w obie strony.
Poszedłem do mechanika bo myślałem że to pompa wspomagania ale ona wydaje się być ok. Bo w komorze silnika nie słychać tego dżwięku tylko w kabinie. Ni pojawia się też on w zasadzie nigdy na parkingu jak auto jest zimne.
Napiszcie proszę czy ktoś ma podobne problemy i co to może być.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Byłem z nim dzisiaj u mechanika.
Posłuchał w komorze silnika jak kręciłem kierownicą i w zasadzie nic nie słyszał od pompy.
Tulejeamortyzatora też raczej nie bo przy skręcaniu kół dało by się wyczuć jego drgania kladąc rękę na mocowaniu amortyzatora w kom. silnika.
Mi z kolei cały czas wydaje się, że jest to gdzieś w kabinie w układzie kierowniczym. To nie jest wycie takie jak ze zużytej albo przeciążonej pompy, tylko taku głupi skrzekliwy dźwięk jakby ktoś coś po gumie przeciągał, powiedzieć można, że skrzekliwy.
We środę po świętach jadę do mechanika na wymianę tulei na tylnej belce to na podnośniku go sprawdzą, może to coś przy drążkach kierowniczych. Dodatkowo sprawdzałem czy nie ma jakichś wycieków płynu z układu wspomagania ale jest suchutko.
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego mechanika od Audi w okolicach Gdyni ?
Pozdrowienia dla wszystkich.
Posłuchał w komorze silnika jak kręciłem kierownicą i w zasadzie nic nie słyszał od pompy.
Tulejeamortyzatora też raczej nie bo przy skręcaniu kół dało by się wyczuć jego drgania kladąc rękę na mocowaniu amortyzatora w kom. silnika.
Mi z kolei cały czas wydaje się, że jest to gdzieś w kabinie w układzie kierowniczym. To nie jest wycie takie jak ze zużytej albo przeciążonej pompy, tylko taku głupi skrzekliwy dźwięk jakby ktoś coś po gumie przeciągał, powiedzieć można, że skrzekliwy.
We środę po świętach jadę do mechanika na wymianę tulei na tylnej belce to na podnośniku go sprawdzą, może to coś przy drążkach kierowniczych. Dodatkowo sprawdzałem czy nie ma jakichś wycieków płynu z układu wspomagania ale jest suchutko.
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś z was może polecić jakiegoś dobrego mechanika od Audi w okolicach Gdyni ?
Pozdrowienia dla wszystkich.
Podłączę się do tematu ponieważ miałem to coś podobnego 2 tygodnie temu kiedy padał śnieg a ulice pokrył biały puch, wówczas i u mnie też było słychać takie właśnie pocieranie jakby gumy o szybę czy płytki. W pierwszej chwili pomyślałem że to napewno przez ten śnieg, że to od niego słychać i przestałem sobie ty zawracać głowę.
Po paru dniach kiedy już śniegu nie było usłyszałem to ponownie, podjechałem do mechanika, kazał pokręcić kierownicą i stwierdził że wszystko jest w porządku.
Natomiast powiedział mi że to będzie pasek klinowy główny który idzie na koło przy silniku, kazał się tym nie przyjmować i jeżdzić dalej. Od wizyty w warsztacie tego zjawiska nie słyszałem więcej ani razu, jak narazie.
Po paru dniach kiedy już śniegu nie było usłyszałem to ponownie, podjechałem do mechanika, kazał pokręcić kierownicą i stwierdził że wszystko jest w porządku.
Natomiast powiedział mi że to będzie pasek klinowy główny który idzie na koło przy silniku, kazał się tym nie przyjmować i jeżdzić dalej. Od wizyty w warsztacie tego zjawiska nie słyszałem więcej ani razu, jak narazie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dolacze sie z podobnym problemasem tyle ze u mnie ten dzwiek przy skrecaniu jest bardzo metaliczny to cos jak by metal tarl o metal
z poczatku myslalem ze to tarcza prawego kola trze o ta blache za tarcza ale to raczej nie mozliwe
co to moze byc? coraz glosniej to slychac
[ Dodano: 2007-12-12, 21:01 ]
dodam ze to slychac tylko z prawego kola i piska gdy skrecam w obie strony
z poczatku myslalem ze to tarcza prawego kola trze o ta blache za tarcza ale to raczej nie mozliwe
co to moze byc? coraz glosniej to slychac
[ Dodano: 2007-12-12, 21:01 ]
dodam ze to slychac tylko z prawego kola i piska gdy skrecam w obie strony