Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] gaśnie przy skręcie w prawo (dym z pod maski)

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

[ABC] gaśnie przy skręcie w prawo (dym z pod maski)

Post autor: DraKio » 05 maja 2013, 18:20

witam mam problem w 2.6
przy postoju gdy skręce opór w prawo to zadusza sie silnik i gaśnie , do tego leci kupa dymu z pod maski;/ co to moze byc? pompa? skad ten dym? widac go gdzies z okolic pod fltrem po prawej stronie silnika

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 05 maja 2013, 21:25

Moim zdaniem pompe wspomagania możesz miec przytartą i stawia duży opór przez co silnik się dusi ....

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 06 maja 2013, 01:12

no ok ale skąd ten smierdzący dym ? :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 maja 2013, 08:00

np z paska który się ślizga gdy pompa staje

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 06 maja 2013, 08:16

Kolega Gibaj może miec racje , może byc to z paska , ale też może byc to kwestia łożysk na pompie wspomagania. Najlepiej by było jakbys zrobił następujący test... Zdejmij pasek napędzający pompe wspomagania , odpal samochód i wtedy spróbuj poskręcac kierownicą w prawo, jeżeli nic sięnie będzie działo to masz odpowiedz <ok>

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 06 maja 2013, 22:11

Radek_ER19 pisze:Kolega Gibaj może miec racje , może byc to z paska , ale też może byc to kwestia łożysk na pompie wspomagania. Najlepiej by było jakbys zrobił następujący test... Zdejmij pasek napędzający pompe wspomagania , odpal samochód i wtedy spróbuj poskręcac kierownicą w prawo, jeżeli nic sięnie będzie działo to masz odpowiedz <ok>
to nie z paska bo to gdzies z tyłu silnika wali
i tak jakby cos kapało i dym z tego szedl ale tam nic nie widac;/

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 06 maja 2013, 22:20

DraKio pisze:
Radek_ER19 pisze:Kolega Gibaj może miec racje , może byc to z paska , ale też może byc to kwestia łożysk na pompie wspomagania. Najlepiej by było jakbys zrobił następujący test... Zdejmij pasek napędzający pompe wspomagania , odpal samochód i wtedy spróbuj poskręcac kierownicą w prawo, jeżeli nic sięnie będzie działo to masz odpowiedz <ok>
to nie z paska bo to gdzies z tyłu silnika wali
i tak jakby cos kapało i dym z tego szedl ale tam nic nie widac;/
Wątpię, że z paska zacznie iść dym. Raczę przyjrzeć się kolektorowi wydechowemu, może został ostatnio pomalowany jakimś wynalazkiem lub cieknie po nim olej. A to, że silnik się dusi przy skręcie w prawo może być spowodowane, tak jak koledzy wspomnieli, zużytą pompą wspomagania. Pompa do sprawdzenia.

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 07 maja 2013, 13:12

paw1131 pisze:
DraKio pisze:
Radek_ER19 pisze:Kolega Gibaj może miec racje , może byc to z paska , ale też może byc to kwestia łożysk na pompie wspomagania. Najlepiej by było jakbys zrobił następujący test... Zdejmij pasek napędzający pompe wspomagania , odpal samochód i wtedy spróbuj poskręcac kierownicą w prawo, jeżeli nic sięnie będzie działo to masz odpowiedz <ok>
to nie z paska bo to gdzies z tyłu silnika wali
i tak jakby cos kapało i dym z tego szedl ale tam nic nie widac;/
Wątpię, że z paska zacznie iść dym. Raczę przyjrzeć się kolektorowi wydechowemu, może został ostatnio pomalowany jakimś wynalazkiem lub cieknie po nim olej. A to, że silnik się dusi przy skręcie w prawo może być spowodowane, tak jak koledzy wspomnieli, zużytą pompą wspomagania. Pompa do sprawdzenia.
a w jaki sposob sprawdzic pomppe?

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 07 maja 2013, 13:28

Dołączam się z prośbą bo dzisiaj u mnie to samo się działo na niskich obrotach przy skręcaniu coś piszczało a teraz przy skręcie w prawo auto gaśnie.

[ Dodano: 2013-05-07, 13:44 ]
Dodam jeszcze że to silnik ABT i przy pasku słychać coś w rodzaju tarcia.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 07 maja 2013, 23:33

DraKio, Ja bym pompę sprawdził tak jak pisałem powyżej , odciął bym ją od napędu paskiem i wtedy sprawdził czy te objawy będą nadal , czy też się wyeliminują. Jeżeli po odłączeniu pompy tych objawów nie będzie to można wtedy bardziej przygladac się pompie, czyli najlepiej ja zdemontowac . Tylko z drugiej strony pompa niezależnie odczuwa obciążenie przy skręcie w lewo i w prawo , więc tu jest też zagadka. Ale może zrób też test następujący. Podnies cały przód samochodu do góry i bez odpalania silnika pokręc kierownicą w lewo na maxa i w prawo na maxa i zobacz czy będzie Ci w którąś stronę ciężej skręcic. A później powtórz tą samą czynnosc na odpalonym silniku i sprawdz czy na odelżonym przodzie będzie ta sama sytuacja. Bo istnieje jeszcze opcja taka , że możesz miec przytartą listwe w maglownicy przez co pompa nie daje rady jej ruszyc
Ostatnio zmieniony 08 maja 2013, 19:48 przez Radek_ER19, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 08 maja 2013, 19:25

Ponawiam pytanie jak sprawdzić czy pompa wspomagania powoduje objawy w moim aucie, gaśnie przy skręcie w prawo na niskich obrotach, przy skręcie piszczy, przy pasku napędzającym słychać tak jakby tarcie. Wymieniać pompę czy da się jakoś zregenerować.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 08 maja 2013, 19:50

juba, Kolego , zdejmij z niej pasek napędzający i sprawdz czy bez pompy wspomagania objawy ustąpią. Jedyna metoda. jeżeli się okaże , że to pompa nawaliła to najlepiej wymienic na nową

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 11 maja 2013, 01:51

u mnie poszla maglownica;/
kapie z prawej gumy prosto na wydech i stąd dym i smierdzi:(

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 11 maja 2013, 09:47

DraKio, CZyli jednak magiel. Przytarta pewnie listwa :-/

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 11 maja 2013, 15:25

Radek_ER19 pisze:DraKio, CZyli jednak magiel. Przytarta pewnie listwa :-/
czyli jedyne wyjscie kupuje uzywke od kolegi u niego jest sucha i trzeba wymienic, zalałem zielony płyn gęściejszy i dalej kapie eh..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl