Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 ] Geometria auta

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[ 80 B4 ] Geometria auta

Post autor: tower » 10 maja 2009, 22:12

Witam w swoim pierwszym poście na forum

Mam pytanie o odległości pomiędzy kielichami i wahaczami w budzie B4. Dysponuje któryś z kolegów tymi wymiarami lub ew. jakąś dokumentacją nt. geometrii wozu?

Piszę w dziale zawieszenie a nie nadwozie, ponieważ generalnie mam problemu z ustawieniem wlaściwego katą pochylenia prawego przedniego koła. Auto dostało ostatnio strzał w prawe koło, które skręcało w lewą stronę. W wyniku tego zgiięło sie tylne dłuzsze ramię wahacza. Po wymianie wahacza i sworznia wahacza koło pochylało się górą do wnętrza nadkola przy czym sworzeń był na fasolkach maksymalnie wciśniety w wahacz. Pomyślałem o mozliwym uszkodzeniu amorka i wymieniłem też jego łącznie z końcówką drążka. Okazuje się że problem nie ustapił - koło nadal się kładzie do wnętrza wozu. Przy jeździe powyżej 40km/h zaczyna huczeć łożysko. Myślę juz zatem powoli o wyciąganiu nadwozia. Podejrzewam, ze przesunąć mógł się raczej kielich, bo sanki wygladają na całe (chociaż co do sanek to upewnie się dopiero jutro po pomiarze przekątnych wozu).

Będę wdzięczy za sugestie, jesli ktoś miał podobne doświadczenia z przywracaniem geometrii lub jest w posiadaniu dokumentacji o którą proszę. Jeśli ma ktoś namiar na dobry warsztat z ramą do wyciągania nadwozi w okolicach Torunia to też dzieki za info.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 maja 2009, 16:42

Nie ma co gdybać tylko auto na rame naprawczą i tyle.Jak inaczej chcesz ocenić ile i jak i gdzie naciągnąć...mierząc odległość w komorze... :-/

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 12 maja 2009, 16:56

Tylko rama, ale uważaj, to droga impreza, raczej ponad 1000 zł, przerabiałem to, kiedy chciałem prostować swojego Audika po dzwonie...

artfx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: piotrkow trybunalski

Post autor: artfx1 » 13 maja 2009, 09:46

Kolego a sprawdzałeś macpherson i zwrotnice?
Ja bym zaczął od tego ponieważ żeby skrzywić kielich musiałbyć konkretny dzwon.
A jeśli chuczy łożysko to je wymień bo mogło ucierpieć podczas wypadku. Miałem taki sam objaw jak ty problem z ustawieniem kątów ale po wymianie łożyska problem ustąpił. Prawdopodobnie łożysko się przestawia w zwrotnicy.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 13 maja 2009, 13:24

a byłeś na ustawianiu kątów i zbieżności i jak wyszły wyniki???

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 16 maja 2009, 15:58

Co do elementów kolumny to wszystko wygladało na całe. Miałem okazje porównać obie kolumny leżące obok siebie. A jeśli juz to wykrzywić się mogło tylko gniazdo amorka, bo zwrotnica jest żeliwna (przynajmniej na taką wyglada), i prędzej by pękła niz się wygięła. A gniazdo też wyglądało na całe, bo nowy amorek mogłem zamontowac bezkolizyjnie.
Jeśli kolega artfx1 twierdzi, że konstrukcja kielicha jest dosć solidna, to stawiam już na przesunięcie sanek.

W międzyczasie po wymianie łozyska byłem na geometrii. Diagnosta ustawił zbieżności pochył koł, ale poszedł na skróty rozwiercajac otwory w zwrotnicy łaczące ją z gniazdem amora. Na koniec wizyty dowiedziałem się tylko, że kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest nieprawidłowy i zwrotnica powinna iść na grubość kciuka w stronę przodu auta. Jakkolwiek auto po geometrii jedzie prawidłowo, Niepokoi mnie jedynie kierownica skrecona podczas jazdy na wprost o parę stopni w lewo. Pocieszam się, że to moze wynik innego bieżnika i niewyważonego zapasu na feralnym kole.

Tak czy inaczej poszukuje cały czas w miare taniej ramy, zeby wszystko wyciągnać do fabrycznych wymiarów.

Dzieki za reakcje, pozdrawiam

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 16 maja 2009, 16:46

no to gratulacje dla diagnosty.Jak po ustawieniu zbieżności kierownica może nie byc prosto jak sie jedzie prosto :evil: . Kto to ustawia i sprawdza wszytko na dwóch rożnych kołach. :shock: .
Jak mi ustawiali zbieżność i katy to sprawdzali czy mam tyle samo koła dopompowane :roll:
do tego wszytko sprawdzali całe zawieszeni a po regulacji wszytko było ok samochód jechał prosto i kierownica też prosto

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 01 lip 2009, 18:52

musze u siebie ustawić zbieżność,ale nie można ruszyć śrub regulacyjnych(kontry idą)
ktoś coś pomoże :cry:

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 01 lip 2009, 22:09

bendzi40 pisze:musze u siebie ustawić zbieżność,ale nie można ruszyć śrub regulacyjnych(kontry idą)
ktoś coś pomoże :cry:
Kilkukrotne potraktowanie WD-40 powinno pomóc. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 lip 2009, 22:51

Jak nadal nie pójdzie to trzeba bedzie zagrzać palnikiem.

A odnośnie geometrii u mojego kumpla też się jej nie dało dobrze zrobić , okazało się że sworzeń prawego wahacza był luźny i wywaliło straszne fasolki ,wymieniliśmy wahacz i jest ok.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 06 lip 2009, 22:57

U mnie też nie mogli odkręcić przy regulacji zbieżności. WD, grzanie palnikiem, młotek i przecinak i dało radę.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 lip 2009, 08:39

tower pisze:Niepokoi mnie jedynie kierownica skrecona podczas jazdy na wprost o parę stopni w lewo. Pocieszam się, że to moze wynik innego bieżnika i niewyważonego zapasu na feralnym kole.
Tym się nie przejmuj tylko przestaw kierownice na wieloklinie.Często mimo podparcia kierownicy na stanowisku występuje przesunięcie,gość który to robił był nieco leniwy lub szkoda mu było czasu.Nie każdemu się chce kręcić na rzymskiej śrubie sprawdzać w trakcie jazdy(bo na postoju można nie wyłapać minimalnego przesuniecia) i znowu kręcić.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 10 lip 2009, 22:35

Widze każdy ma podobny problem z odkręcaniem.

Ja poradziłem sobie w ten sposób dwie kontry skręciłem do siebie( został się tylko odstęp w którym była śruba do regulacji.

Następnie dwa klucze 22 kawał spłaszczonej rury i tak ustawiłem kontry żeby były równo i kreciłem oboma kluczami naraz raz w jedną i raz w drugą stronę. Klucze wsadzałem w rurę( taka przedłużka ;) Duże ilości WD 40 i poszło zarówno w jedną jak i drugą strone :)

W książce serwisowej Audi jest napisane żeby zbieżność ustawiać na nie obciążonych kołach czyli auto podniesiona na lewarki z obu stron i na prostych kołach.
Tolerancja w książce to + - 1.1.

Moje pytanie czy to normalne że po ustawieniu zbieżności i po postawieniu samochodu na koła robi się w ten sposób rozbieżność ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lip 2009, 01:09

Coś mi tu nie pasuje. Dawno dawno temu jak jeszcze musiałem szukać wiedzy na temat geometrii zawieszenia w książkach Pana Dieter-a to zbieżność ustawiało się, gdy auto stało na kołach i do tego jeszcze dokładało się obciążenie symulujące wagę pasażera.
No ale oczywiście mogę się mylić.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 lip 2009, 08:31

gigs, na żadnych lewarkach. Auto tak jak napisał czarekj, ma stać na kołach i nieobciążone czyli bez jakichkolwiek obciążeń.
Wartości które ustawiasz są zawarte w książce.
Obiążenienie powinno być zdaje się przy dokręcaniu tulei wahaczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga