Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC QUATTRO] Geometria kół

ODPOWIEDZ
misza1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:48
Lokalizacja: Wrocław

[B4 ABC QUATTRO] Geometria kół

Post autor: misza1983 » 09 mar 2009, 23:03

Witam,
jestem w trakcie naprawy zawieszenia i hamulcy w moim aucie.Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu, łącznika stabilizatora tył prawa strona oraz łożysko tył prawa strona. Czuje że po tych zabiegach coś przestawiła mi się geometria - w aucie rzuca tyłem na dziurach (wcześniej takiego czegoś nie było ). Rozmawiałem z gościem który mi wymieniał te części - powiedział że coś tam się poprzestawiać mogło - nie wnikałem w szczegóły.
Jutro robie przednie zawieszenie ( tulejhe wachaczy oraz łacznik stabilizatora prawa strona )
Potem oczywiśćei pojade na geometrię. Wiem że w Quattro ustawia sie także geometrię z tyłu - mam rację ?
Troche zdziwiłem się jak przez przypadek przejezdałem kolo warsztatu co ustawia geometri i zapytałem o cene - koles powiedzial ze absolutnie z tylu nic sie nie rusza... do niech juz chyab nie pojade.
I teraz moje pytania - odnosnie modeli Quattro:
1. co ustawiamy z przodu - zbieznżnoś, kąty pochylania - czym sie to różni ?
2. czym regulujemy zbieżnośc z przdu ?
3. co ustawiamy z tyłu ? zbieżność, kąty ?
4 czym regulujemy ustawianie z tyłu ?
5. w jakiej kolejności ustawiamy zbieznosć ( najpierw przod potem tył ? )

Zna ktos moze jakis dobry zaklad od geometri we WRO ??

Z gory dzieki za odpowiedzi

Pozdr
2.6 QUATTRO

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 mar 2009, 09:39

zbieżność na 0, kąt wyprzedzenia zwrotnicy na 0 , zarówno przód i tył. I nie daj się wpuścić w maliny, ustawisz na zero wszystko co można regulować i będzie dobrze. Oczywiście, że przód i tył się ustawia. Mi auto latało tyłem jak miałem zbieżnie tył ustawiony. Zrobione na 0 wszystko i jest gites.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

maciek123451259
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2014, 17:53

Post autor: maciek123451259 » 17 sie 2015, 18:52

witam mam takie jedno pytanie
posiadam audi 80 b3 quattro i jak skręcam na maksa kierownicą (nie wazne w którą stronę) i jadę w przód lub tył to tylne koła tak jak by je coś trzymało co to moze być, dodam że zbieżność była robiona
Maciej

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 17 sie 2015, 20:32

Blokada tylnego dyfra
Audi 80 B4 Quattro Competition 1.8T
b4-competition-by-bronek27-t49706.html#535591

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 27 gru 2017, 14:39

Cześć,
Może coś źle czytam, ale proszę potwierdźcie. W b4 quattro z przodu ustawia się zbieżność i kąty, a z tyłu tylko kąty.
Jak nie mam racji to podpowiedzcie jak ustawia się zbieżność z tyłu?
Przy okazji wszystko na "zero" czy są jakieś inne ciekawe ustawienia?
Dzięki

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 gru 2017, 14:50

jeśli nie ścigasz się specjalnie na czas, to wszystko na zero. Nie ma sensu grzebać.
Z tyłu masz drążki kierownicze jak z przodu, tyle, że połączone z wózkiem. Są regulowane, ale powodzenia ;) bo tego nikt nigdy nie rusza, a potem jest problem... Zawieszenie tyłu w quattro to odwrócony przód, najprościej rzecz mówiąc.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 27 gru 2017, 16:24

Regulacja (śruba mimośrodowa) tego drążka z tyłu odpowiada chyba tylko za kąt pochylenia koła.
Obrazek

Jak tak sobie patrzę na ten obrazek to zbieżności tym drążkiem nie ustawię.

Edit:
Chyba skumałem, jest jeszcze jedna śruba mimośrodowa (21), na tym obrazku
Obrazek

czyli drążek to zbieżność, a ta druga śruba przy wahaczu to kąt, tak?

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 04 sty 2018, 23:22

Co do quattro:
z przodu:
regulowana jest tylko zbieżność.
Pochylenie koła można spróbować na śrubach łączących mc pherson ze zwrotnicą i na śrubach sworznia w wahaczu ale to nie wiele zmieni, prawie nic
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy tylko na śrubach sworznia w wahaczu ale również niewielkie pole manewru
Tył:
zbieżność na drążkach mimośrodowych
Pochylenie koła na śrubie dolnej wahacz-zwrotnica.

Co do dokładnych danych, nie wszystko na zero!!! skąd w ogóle takie dane???

Przod:
Zbieżność pomiedzy 0 stopni 02 minuty do 1stopień 15 minut
Pochylenie od -0 stopni 15 minut do -1 stopień 15 minut
Wyprzedzenie sworznia od 2 stopni 40 minut do 1 stopnia 40 minut

Tył:
Zbieżność od 0 do 0 stopni 10 minut
Pochylenie od -0 stopnia 20 minut do -1 stopnia

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga