Witam,
jestem w trakcie naprawy zawieszenia i hamulcy w moim aucie.Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu, łącznika stabilizatora tył prawa strona oraz łożysko tył prawa strona. Czuje że po tych zabiegach coś przestawiła mi się geometria - w aucie rzuca tyłem na dziurach (wcześniej takiego czegoś nie było ). Rozmawiałem z gościem który mi wymieniał te części - powiedział że coś tam się poprzestawiać mogło - nie wnikałem w szczegóły.
Jutro robie przednie zawieszenie ( tulejhe wachaczy oraz łacznik stabilizatora prawa strona )
Potem oczywiśćei pojade na geometrię. Wiem że w Quattro ustawia sie także geometrię z tyłu - mam rację ?
Troche zdziwiłem się jak przez przypadek przejezdałem kolo warsztatu co ustawia geometri i zapytałem o cene - koles powiedzial ze absolutnie z tylu nic sie nie rusza... do niech juz chyab nie pojade.
I teraz moje pytania - odnosnie modeli Quattro:
1. co ustawiamy z przodu - zbieznżnoś, kąty pochylania - czym sie to różni ?
2. czym regulujemy zbieżnośc z przdu ?
3. co ustawiamy z tyłu ? zbieżność, kąty ?
4 czym regulujemy ustawianie z tyłu ?
5. w jakiej kolejności ustawiamy zbieznosć ( najpierw przod potem tył ? )
Zna ktos moze jakis dobry zaklad od geometri we WRO ??
Z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdr
[B4 ABC QUATTRO] Geometria kół
[B4 ABC QUATTRO] Geometria kół
2.6 QUATTRO
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
zbieżność na 0, kąt wyprzedzenia zwrotnicy na 0 , zarówno przód i tył. I nie daj się wpuścić w maliny, ustawisz na zero wszystko co można regulować i będzie dobrze. Oczywiście, że przód i tył się ustawia. Mi auto latało tyłem jak miałem zbieżnie tył ustawiony. Zrobione na 0 wszystko i jest gites.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 17:53
Blokada tylnego dyfra
Audi 80 B4 Quattro Competition 1.8T
b4-competition-by-bronek27-t49706.html#535591
b4-competition-by-bronek27-t49706.html#535591
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3792
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jeśli nie ścigasz się specjalnie na czas, to wszystko na zero. Nie ma sensu grzebać.
Z tyłu masz drążki kierownicze jak z przodu, tyle, że połączone z wózkiem. Są regulowane, ale powodzenia bo tego nikt nigdy nie rusza, a potem jest problem... Zawieszenie tyłu w quattro to odwrócony przód, najprościej rzecz mówiąc.
Z tyłu masz drążki kierownicze jak z przodu, tyle, że połączone z wózkiem. Są regulowane, ale powodzenia bo tego nikt nigdy nie rusza, a potem jest problem... Zawieszenie tyłu w quattro to odwrócony przód, najprościej rzecz mówiąc.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
Audi Way of Life!
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
Regulacja (śruba mimośrodowa) tego drążka z tyłu odpowiada chyba tylko za kąt pochylenia koła.
Jak tak sobie patrzę na ten obrazek to zbieżności tym drążkiem nie ustawię.
Edit:
Chyba skumałem, jest jeszcze jedna śruba mimośrodowa (21), na tym obrazku
czyli drążek to zbieżność, a ta druga śruba przy wahaczu to kąt, tak?
Jak tak sobie patrzę na ten obrazek to zbieżności tym drążkiem nie ustawię.
Edit:
Chyba skumałem, jest jeszcze jedna śruba mimośrodowa (21), na tym obrazku
czyli drążek to zbieżność, a ta druga śruba przy wahaczu to kąt, tak?
Co do quattro:
z przodu:
regulowana jest tylko zbieżność.
Pochylenie koła można spróbować na śrubach łączących mc pherson ze zwrotnicą i na śrubach sworznia w wahaczu ale to nie wiele zmieni, prawie nic
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy tylko na śrubach sworznia w wahaczu ale również niewielkie pole manewru
Tył:
zbieżność na drążkach mimośrodowych
Pochylenie koła na śrubie dolnej wahacz-zwrotnica.
Co do dokładnych danych, nie wszystko na zero!!! skąd w ogóle takie dane???
Przod:
Zbieżność pomiedzy 0 stopni 02 minuty do 1stopień 15 minut
Pochylenie od -0 stopni 15 minut do -1 stopień 15 minut
Wyprzedzenie sworznia od 2 stopni 40 minut do 1 stopnia 40 minut
Tył:
Zbieżność od 0 do 0 stopni 10 minut
Pochylenie od -0 stopnia 20 minut do -1 stopnia
Pozdrawiam
z przodu:
regulowana jest tylko zbieżność.
Pochylenie koła można spróbować na śrubach łączących mc pherson ze zwrotnicą i na śrubach sworznia w wahaczu ale to nie wiele zmieni, prawie nic
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy tylko na śrubach sworznia w wahaczu ale również niewielkie pole manewru
Tył:
zbieżność na drążkach mimośrodowych
Pochylenie koła na śrubie dolnej wahacz-zwrotnica.
Co do dokładnych danych, nie wszystko na zero!!! skąd w ogóle takie dane???
Przod:
Zbieżność pomiedzy 0 stopni 02 minuty do 1stopień 15 minut
Pochylenie od -0 stopni 15 minut do -1 stopień 15 minut
Wyprzedzenie sworznia od 2 stopni 40 minut do 1 stopnia 40 minut
Tył:
Zbieżność od 0 do 0 stopni 10 minut
Pochylenie od -0 stopnia 20 minut do -1 stopnia
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga