A więc byłem na geometrii, po wymianie wszystkiego w zawieszeniu.Dopiero dzisaj doczytałem wydruk co otrzymałem. Powiedzieli mi że wszytko już teraz jest OK. Ale coś mi nie pasi, powiedzieli że kątów nie ruszali bo są dobrze ustawione. Pytanie jak się ustawia kąty w b3 (bez napędu q) i jakie powinny być. Dodam że mam wspomaganie.
wyrywek z wydruku:
Autodata 2005 Audi 80 1986-91 Power Assisted steering
Os przednia
Pochylenie koła:---- pomiar wstępny -------Zalec usatwienia fabryczne-----pomiar końcowy
------------------------------------------------ maks.róznica str.Lewa/prawa
Lewego: ------------- -1,30 ----------------------- -0,45/ +030 -030----------------- -1,24
Prawgo--------------- -1,02 ----------------------+0,30 ------------------------------- -1,04
Zbieżność
Lewe ---------------- +0,43--------------------- +0,05/ +0,05 -0,05 ---------------- +0,05
Praw ---------------- +0,40-----------------------------------------------------------------+0,5
całkowita-------------+1,24-----------------------+0,10/ +0,10 -0,10------------------+0,11
Przesunięcie
kól przednich------- +,013----------------------------------&&&----------------------------&&&
jak potrzeba więcej jakis wyników to przepisze
zaniepokoiło mnie pochyleni koła, napiszcie czy mam tam jechać i robić awanturę czy może to jest dobrze. Dodam że te wyniki są z maszynki Beissbarth ML 4600 Wheel Alignment
[ Dodano: 2008-07-06, 20:56 ]
http://husaria.netarteria.info/gal/kat.jpg ---->tu jest czytelniej
bardzo proszę o pomoc
[ Dodano: 2008-07-06, 21:08 ]
Wydaję mi się że mogli się rąbnąć o tą jedynkę z przodu ,ale ja się na tym nie znam :cry:
[b3 3A +obniżona na -40] Geometria
Dzwoniłem do nich i powiedzieli mi że tak ma być ze względu na to że lewe koło jest lekko przestawione (Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy) i jakby tak nie było, to by autko ściągało. Powiedzieli mi też że przy tych kontach nie będzie cięło opon, bo odchyłka jest minimalna. I nie wiem co teraz robić. Wydaje mi się że to dobrzy fachowcy :-|
panowie pomóżcie, co z tym zrobić czy to jest dobrze , czy chała <osohozi> jestem załamany :cry:
[ Dodano: 2008-07-07, 08:29 ]
nawet zacząłem grzebać w necie i nic nie ma, tzn znalazłem ciekawy artykuł ale i tak nie wiem czy jest dobrze http://wwc.pl/zbieznosc.html :evil:
panowie pomóżcie, co z tym zrobić czy to jest dobrze , czy chała <osohozi> jestem załamany :cry:
[ Dodano: 2008-07-07, 08:29 ]
nawet zacząłem grzebać w necie i nic nie ma, tzn znalazłem ciekawy artykuł ale i tak nie wiem czy jest dobrze http://wwc.pl/zbieznosc.html :evil:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zbieżność ustawiona jest prawidłowo. Natomiast kąty pochylenia kół nie zabardzo. A wiec na wydruku wszystko to co jest wygwiazdkowane to jest źle. Zgodnie z zaleceniami fabrycznymi (środkowa tabela) pochylenie kół powinno wynosić -0st. 45 min przy czym tolerancja dopuszczalna +/- 30 min. do tego różnica w pochyleniu między lewą a prawą stroną nie może przekraczać 30min. U ciebie z lewej strony kąt jest zły a z prawej strony jeszcze mieśći się w tolerancji przy czym już dużo mu nie brakuje a będzie źle. Takie kąty należy poprawić. Trzeba je najpierw skorygować a później ustawić zbieżność jeszcze raz bo niestety zmiana kątów powoduje zmianę zbieżości.
Przeczytaj ode mnie PW i się skontaktuj ze mną.
Przeczytaj ode mnie PW i się skontaktuj ze mną.
Wielkie dzięki kokolino1, rozmowa trochę rozjaśniła mi sprawę :lol: . Dzwoniłem do nich jeszcze raz, a oni dalej się upierają że jeśli ten kąt będzie inny to może zacząć ściągać w którąś stronę. Tłumacza to tym że lewe koło jest cofnięte względem prawego (wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy) , a prawe mieści się w tolerancji :cry: . Może jutro tam do nich pojadę :evil: . Dalej twierdzą też że przy takiej różnicy jak jeździ się dobrze nie powinny się zużywać szybciej opony , żebym ja był tego pewien , bo faktycznie autko się prowadzi rewelacyjnie na tych ustawieniach
A i mam jeszcze jedno pytanie czemu ten kąt pochylenia na prawym kole nie jest zaznaczony gwiazdką, według tej tolerancji też jest nie prawidłowy :evil: . Gubię się w tym :roll:
A i mam jeszcze jedno pytanie czemu ten kąt pochylenia na prawym kole nie jest zaznaczony gwiazdką, według tej tolerancji też jest nie prawidłowy :evil: . Gubię się w tym :roll:
a czyli liczy to się do 60 a nie do 100 jak ja liczyłem czyli wychodzi że ta nieszczęsna prawa strona jest przestawiona 10 minut. Dzisiaj jade i żeby mi to przeregulowali. Jeszce tak z ciekawości jakbyś mi mógł powiedzieć ta jedna minuta to dużo czy mało??? bo jakoś nie mogę sobie wyobraźić tej jednostki :mrgreen: . I jeszcze raz dzięki <ok>
Ja po wymianie sprężyn na -50mm też sie zastanawiałem nad tym co będzie z moją geometrią.Pojechałem na stacje diagnostyczną pan zobaczył auto i stwierdził że nic mi nie ustawi bo jest za niskie auto i jakieś tam czujniki nie będą sie widziały :roll: nie zagłębiałem się w to co on mówił tylko stamtąd pojechałem.W międzyczasie obserwowałem co się dzieje z oponami i po 10tyś przejechanych oponki idą równo może troszke delikatnie bardziej na zewnątrz bierze ale niejest to darcie opony.Swoją drogą z obniżonym autem jest taki wielki problem czy poprostu się nie znają albo niechce im się robic?