Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 3A +obniżona na -40] Geometria

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[b3 3A +obniżona na -40] Geometria

Post autor: misiek440 » 06 lip 2008, 17:42

A więc byłem na geometrii, po wymianie wszystkiego w zawieszeniu.Dopiero dzisaj doczytałem wydruk co otrzymałem. Powiedzieli mi że wszytko już teraz jest OK. Ale coś mi nie pasi, powiedzieli że kątów nie ruszali bo są dobrze ustawione. Pytanie jak się ustawia kąty w b3 (bez napędu q) i jakie powinny być. Dodam że mam wspomaganie.

wyrywek z wydruku:

Autodata 2005 Audi 80 1986-91 Power Assisted steering

Os przednia
Pochylenie koła:---- pomiar wstępny -------Zalec usatwienia fabryczne-----pomiar końcowy
------------------------------------------------ maks.róznica str.Lewa/prawa
Lewego: ------------- -1,30 ----------------------- -0,45/ +030 -030----------------- -1,24
Prawgo--------------- -1,02 ----------------------+0,30 ------------------------------- -1,04

Zbieżność
Lewe ---------------- +0,43--------------------- +0,05/ +0,05 -0,05 ---------------- +0,05
Praw ---------------- +0,40-----------------------------------------------------------------+0,5
całkowita-------------+1,24-----------------------+0,10/ +0,10 -0,10------------------+0,11

Przesunięcie
kól przednich------- +,013----------------------------------&&&----------------------------&&&

jak potrzeba więcej jakis wyników to przepisze

zaniepokoiło mnie pochyleni koła, napiszcie czy mam tam jechać i robić awanturę czy może to jest dobrze. Dodam że te wyniki są z maszynki Beissbarth ML 4600 Wheel Alignment :-?

[ Dodano: 2008-07-06, 20:56 ]
http://husaria.netarteria.info/gal/kat.jpg ---->tu jest czytelniej

Obrazek
bardzo proszę o pomoc :-(

[ Dodano: 2008-07-06, 21:08 ]
Wydaję mi się że mogli się rąbnąć o tą jedynkę z przodu ,ale ja się na tym nie znam :-/ :cry:

Bartek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lis 2007, 11:09
Lokalizacja: końskie\ Wawa

Post autor: Bartek » 07 lip 2008, 00:09

Pochylenie do poprawy szkoda opon ja miałem 1,30 i po 5tys. 4mm z bieżnika zginęły więc jedz popraw, ale najlepiej do innego diagnosty z reguły wizyta u tego samego nic ci nie pomorze kąty w b3 jest ciężko ustawić a pan pewnie nawet nie wiedzial jał jak to zrobić. Pzdr

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 07 lip 2008, 07:45

Dzwoniłem do nich i powiedzieli mi że tak ma być ze względu na to że lewe koło jest lekko przestawione (Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy) i jakby tak nie było, to by autko ściągało. Powiedzieli mi też że przy tych kontach nie będzie cięło opon, bo odchyłka jest minimalna. I nie wiem co teraz robić. Wydaje mi się że to dobrzy fachowcy :-|


panowie pomóżcie, co z tym zrobić czy to jest dobrze , czy chała <osohozi> jestem załamany :cry:

[ Dodano: 2008-07-07, 08:29 ]
nawet zacząłem grzebać w necie i nic nie ma, tzn znalazłem ciekawy artykuł ale i tak nie wiem czy jest dobrze http://wwc.pl/zbieznosc.html :evil:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 lip 2008, 10:17

Zbieżność ustawiona jest prawidłowo. Natomiast kąty pochylenia kół nie zabardzo. A wiec na wydruku wszystko to co jest wygwiazdkowane to jest źle. Zgodnie z zaleceniami fabrycznymi (środkowa tabela) pochylenie kół powinno wynosić -0st. 45 min przy czym tolerancja dopuszczalna +/- 30 min. do tego różnica w pochyleniu między lewą a prawą stroną nie może przekraczać 30min. U ciebie z lewej strony kąt jest zły a z prawej strony jeszcze mieśći się w tolerancji przy czym już dużo mu nie brakuje a będzie źle. Takie kąty należy poprawić. Trzeba je najpierw skorygować a później ustawić zbieżność jeszcze raz bo niestety zmiana kątów powoduje zmianę zbieżości.
Przeczytaj ode mnie PW i się skontaktuj ze mną.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 07 lip 2008, 13:38

Wielkie dzięki kokolino1, rozmowa trochę rozjaśniła mi sprawę :lol: . Dzwoniłem do nich jeszcze raz, a oni dalej się upierają że jeśli ten kąt będzie inny to może zacząć ściągać w którąś stronę. Tłumacza to tym że lewe koło jest cofnięte względem prawego (wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy) , a prawe mieści się w tolerancji :cry: . Może jutro tam do nich pojadę :evil: . Dalej twierdzą też że przy takiej różnicy jak jeździ się dobrze nie powinny się zużywać szybciej opony :-/ , żebym ja był tego pewien , bo faktycznie autko się prowadzi rewelacyjnie na tych ustawieniach :-(

A i mam jeszcze jedno pytanie czemu ten kąt pochylenia na prawym kole nie jest zaznaczony gwiazdką, według tej tolerancji też jest nie prawidłowy :evil: . Gubię się w tym :roll:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 lip 2008, 21:48

misiek440 pisze:A i mam jeszcze jedno pytanie czemu ten kąt pochylenia na prawym kole nie jest zaznaczony gwiazdką, według tej tolerancji też jest nie prawidłowy . Gubię się w tym
Mieści się. Max to -45 - 30 min to daje 1 stop. i 15 minut.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 08 lip 2008, 08:15

a czyli liczy to się do 60 a nie do 100 jak ja liczyłem :-P czyli wychodzi że ta nieszczęsna prawa strona jest przestawiona 10 minut. Dzisiaj jade i żeby mi to przeregulowali. Jeszce tak z ciekawości jakbyś mi mógł powiedzieć ta jedna minuta to dużo czy mało??? bo jakoś nie mogę sobie wyobraźić tej jednostki :mrgreen: . I jeszcze raz dzięki <ok>

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 09 lip 2008, 21:46

Ja po wymianie sprężyn na -50mm też sie zastanawiałem nad tym co będzie z moją geometrią.Pojechałem na stacje diagnostyczną pan zobaczył auto i stwierdził że nic mi nie ustawi bo jest za niskie auto i jakieś tam czujniki nie będą sie widziały :roll: nie zagłębiałem się w to co on mówił tylko stamtąd pojechałem.W międzyczasie obserwowałem co się dzieje z oponami i po 10tyś przejechanych oponki idą równo może troszke delikatnie bardziej na zewnątrz bierze ale niejest to darcie opony.Swoją drogą z obniżonym autem jest taki wielki problem czy poprostu się nie znają albo niechce im się robic?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 09 lip 2008, 22:49

mi poprawili i wszytko jest w tolerancji, radzę po wymianie sprężyn jechać na geometrie. 60 zł a masz pewność. U mnie nie mieli żadnych problemów z tym że jest obniżone.

Choć dalej twierdzili że tak jak było też było dobrze :-? , no ale się uparłem :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl