Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b3 1.8 PM ] Kierownica bije przy hamowaniu

adrianekk1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:59
Lokalizacja: Gliwice

[ 80 b3 1.8 PM ] Kierownica bije przy hamowaniu

Post autor: adrianekk1989 » 22 mar 2011, 22:50

Witam mam problem a dokłądniej chodzi o problem z kierownicą... kiedy jade i się rozpędze np. do 100 km/h to zazwyczaj przy około 60 - 80 hm/h przy hamowaniu zaczyna mi bardzo bić kierownica.... i jest to bardzo odczuwalne.... torochę się wystraszyłem... sprawdziłęm czy kołą są dokręcone zmieniłem przód na tył i tył na przód i dalej jest to samo... ma ktoś jakieś sugestie?? aa i jeszcze jedno może mieć to jakiś związek z przygodą bo uderzyłem jakiś czas temu w krawężnik kołem od kierowcy przednim ale wszystko było ok.

Dziękuje za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 20:40 przez adrianekk1989, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 mar 2011, 23:05

Krzywa tarcza może się tak objawiać.

Geometria kół oraz ich wyważenie jest ok ?

adrianekk1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:59
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adrianekk1989 » 22 mar 2011, 23:12

raczej tak nie było wcześniej nic nagle tak zaczeło a wiem jak to jest z mechanikami u każdego słyszy się inną wersje rzeczy do wymiany ;)

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 mar 2011, 23:16

Ehh wiadomo, jak nie masz kgoś zaufanego to pół zawieszenia wymieni. Najlepiej gdybyś wybrał się na stację kontroli pojazdów- będzie wszystko wiedział. Krzywą tarczę od razu wyłapią na rolce.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 mar 2011, 23:17

Żelu pisze:Krzywa tarcza może się tak objawiać.
Ale to czuć po pedale chamulca.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 22 mar 2011, 23:18

Stawiam na tarcze było już kilka tematów.Jak są w jeszcze dość grube to daj do przetoczenia a potem sprawdź czy dalej bije kierownicą ;-)

[ Dodano: 2011-03-22, 23:21 ]
Żelu pisze: Krzywą tarczę od razu wyłapią na rolce.
Pierwszy raz takie coś słyszę na której stacji diagnostycznej :?:

[ Dodano: 2011-03-22, 23:23 ]
Jarewa pisze:Ale to czuć po pedale chamulca.
Jak bije pedał hamulca to na pewno tarcze krzywe ;-)

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 mar 2011, 23:26

joandaw pisze:Żelu napisał/a:
Krzywą tarczę od razu wyłapią na rolce.


Pierwszy raz takie coś słyszę na której stacji diagnostycznej
KREG w Rybniku, w Wodziu też macie ;-)
Jarewa pisze:Ale to czuć po pedale chamulca.
Na początku niekoniecznie. Miałem podobnie jak kolega, że jedynie drżało kierą i to w określonym przedziale prędkości, dopiero z czasem odczuwałem to coraz mocniej i pedał zaczął skakać.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 22 mar 2011, 23:33

jak kolega grzmotnal w kraweznik to raczej bedzie zawiecha a konkretniej jakis sworzen czy cus takiego, bo swego czasu tez cos takiego przezylem.... i własnie mechanik mi cos w zawieszeniu zmienil/dokrecil i ustało. przy przygodzie z kraweznikeim tarczy nic nie moze sie stac... :roll:

Edit: a tak wogóle to bylo multum tematów na ten temat. najpierw kolego popraw temat, dopisz [Tagi]... chociaz pewnie temat i tak poleci do kosza.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 mar 2011, 23:36

Ale tarcze się zużywają kolego, niestety. Fakt spotkania z krawężnikiem może w tym wypadku byc jedynie mało istotnym elementem wyżej wymienionego problemu. Tym bardziej, że po tymże spotkaniu, jak kolega wspomniał, było ok.

Polecam podskoczyć na diagnostykę pojazdu, wątpliwości się rozwieją <ok>

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 22 mar 2011, 23:38

a ja proponuje najpierw podniesc przod do gory i samemu obadac sprawe, a nie płacic za to co mozna, teoretycznie, samemu zdiagnozowac.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 mar 2011, 12:04

ahhh Lucazzz, wizyta na stacji diagnostycznej bedzie kosztowala z 20pln, a sadzac po zadanym pytaniu kolega nie bedzie wiedzial za co chwycic zeby sprawdzic czy wszystko jest ok, wiec polecam pomysl od kolegi Żelu i jechac na stacje diagnostyczna i opisac problem ;]

adrianekk1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:59
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adrianekk1989 » 23 mar 2011, 15:18

ok sory że założyłęm nowy temat na to ale czytałem trochę tego i nie umiałem znaleść konkretnej odpowiedzi a co do oglądania samemu to raczej bym tego nie ogarnoł byłem dziś na stacji okazało się że mam skrzywiony wahacz rowalony sworzeń wahacza i coś z łożyskiem a najlepsze że wszystko do wymiany i policzili mi u mechanika 5 stówek ;/

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 23 mar 2011, 16:33

Kolego sworzeń wahacza nowy ok 30zl,wahacz używany z dobrymi gumami ok 40zl.Łożysko nowe ja kupowałem po 85zl/są i tańsze/Zapytaj ich ile sama robocizna by Cie kosztowała bo z częściami nie ma problemu koszt w 150zl się wyrobisz a koszt robocizny /sam 0/ w mojej okolicy ok 100zl.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 23 mar 2011, 17:44

wszystko to jest spowodowane tarczami... odkręć koło podłuż cos pod samochod wrzuc 3 lub 4 i patrz czy ma bicie tarcza

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 mar 2011, 20:18

jeśli tarcze są ok to ja stawiam na sworzeń wahacza.ile ja się nagłowiłem co u mnie biło przy hamowaniu.dopiero po sprawdzeniu tarcz które okazały się dobre pomyślałem o sworzniu wahacza i to był powód...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl