Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Kierownica raz lekko raz ciężko

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

[b3 1.6 PP] Kierownica raz lekko raz ciężko

Post autor: deusx » 04 kwie 2011, 13:34

Witam !

Moja beczka jest bez wspomagania. Opiszę sytuację jak się zachowuje kierownica:

Rano jak odpalam auto kierownica chodzi jakby miała wspomaganie, lekko, wraca na wprost po prostu fajnie, lekko chodzi.

Problem zaczyna się później, mam dystans ok. 11 km do przejechania, w połowie tej drogi kierownica powoli zaczyna nie wracać na wprost i ciężej chodzi, na końcu jazdy (po 11 km) kierownica chodzi bardzo ciężko, nie wraca w ogóle, jak się nią zakręci tak zostaje.

Gdy auto ostygnie, odpocznie z godzinę, dwie (a najlepiej to z 4) kierownica ponownie chodzi lekko. Najgorzej jest na drogach szybkiego ruchu, gdy jadę z 120 - 130 autem nie da się normalnie manewrować, kierownica chodzi tak ciężko, że jazda jest męczarnią zamiast przyjemnością, pomóżcie :-|

Zaznaczę jeszcze jeden objaw (nie wiem czy to awaria czy celowe zamierzenie inżynierów), podczas maksymalnego skrętu, kierownica przy końcu skrętu sama się jakby dokręca do końca.

Proszę o jakieś porady.

[ Dodano: 2011-04-06, 10:29 ]
Zauważyłem jeszcze, że jak pada deszcz kierownica chodzi cały czas lekko.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 06 kwie 2011, 23:02

deusx, spróbuj wymienić płyn wspomagania. Kieruj się kolorem korka i napisem na zbiorniczku, zazwyczaj zielony-mineralny Febi.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 06 kwie 2011, 23:20

Przecież napisał że wspomagania nie ma-czytajcie wątek a nie tylko naklepać.
A oponki to rozmiar zalecany czy szersze kapcie--w jakim stanie są przeguby kulowe zwrotnic,drążków kierowniczych,kiedy ktoś zaglądał do przekładni kierowniczej---to wszystko ma wpływ na pracę układu.
Że już nie wspomnę o geometrii i zbieżności kół.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 06 kwie 2011, 23:26

O przepraszam :oops: :-P Skoro wilgoć wpływa pozytywnie na pracę, to coś chyba zaczęło działać kompletnie "na sucho". Tutaj bym stawiał na przekładnię właśnie.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 06 kwie 2011, 23:31

Hehe--bywa :P
Kolego-lecieć od podstaw-czyli na "trzepaczkę"-posprawdzać luzy ewentualnie zatarcia w zawieszeniu.Przekładnię sprawdzić pod kątem smarowania.No i wspomniana zbieżność z geometrią.
Zimna opona słabiej trzyma nawierzchni i początkowo jest łatwiej--potem kapeć nabiera temperatury,przyczepność się zwiększa i zaczynają się problemy--ja to tak widzę.

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 06 kwie 2011, 23:39

Wydaje mi się, że to jest łożysko amortyzatora. Nie wiem, czy dobrze to nazywam, jak otworzysz maskę, to po prawej i lewej stronie nad kołami masz "kopułki". Tam się wymienia łożyska. Taki objaw miał znajomy i to pomogło. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 06 kwie 2011, 23:54

Azymut pisze:łożysko amortyzatora
Dokładnie tak jest-też o tym nie pomyślałem.
Azymut pisze:Tam się wymienia łożyska
No tylko że to już "sporo" roboty.Wyjąć kolumnę,ściągnąć sprężynę ;-)

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 07 kwie 2011, 19:16

opony 175 x 14 (jeszcze zimówki), letnie 195 x 14, dlatego chcę to zrobić przed zmianą opon.


Wiem, że jest lekki luz na sankach, będę wymieniał tuleję za miesiąc, to powiem żeby przy okazji wymienili łożyska na amortyzatorach.

Mam pytanie co do przekładni, trzeba ją całą wyciągać, żeby zobaczyć czy jest nasmarowana ? Jak się domyślam, trochę roboty z wyciąganiem przekładni jest.


Dziękuje za dotychczasowe informację.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 kwie 2011, 21:14

Z maglownicą aż tak źle nie jest, bez wspomagania łatwo ją wymontować, gorzej ze wspomaganiem.
A w jakim stanie są końcówki drążków kierowniczych :?:

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 07 kwie 2011, 23:40

Dobrze nie wyglądają, ale nie ma żadnego luzu na nich, mam auto (zresztą pierwsze) dopiero pół roku, więc pewnych rzeczy nie umiem jeszcze ocenić.

W prawym kole końcówka drążka, a raczej ta tulejka (guma) na końcu jest wygięta, jest to od początku tak, na stacji diagnostycznej powiedział, że drążki są ok, więc (chyba) nie ma to większego znaczenia.

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 08 kwie 2011, 08:38

Ja mam ten sam objaw ze wspomaganiem jak rano odpale auto wspomaganie elegancko śmiga a puźniej im wiecej kilometrów tym cieżej chodzi i pompa zaczyna wyć ...
Wymieniłem koncówki drążków łożyska skrentne swożnie wachaczów pompa nowa i płyn...
MOŻE JEST TO WINA MAGLA ? Ma ktoś jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 kwie 2011, 21:12

Nyga69xd pisze:pompa zaczyna wyć ...
Skoro pompa zaczyna wyć to coś jest nie tak. Może zalałeś nie taki płyn :?:

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 09 kwie 2011, 15:07

płyn w 100% dobry

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 kwie 2011, 19:57

Mateusz, a pompa jest nówka sztuka (zamiennik) czy używka :?: Pasek nie za mocno naciągnięty ?

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 10 kwie 2011, 10:32

no nówka nie ale wyciągnięta z samochodu którym działała elegancko może magiel wymienię teraz mam okazje bo zrzuciłem głowice to mam dużo miejsca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl