[B4 AAH] Koła wydają się być pochylone
[B4 AAH] Koła wydają się być pochylone
Witam, przeszukałem forum, nic konkretnego nie znalazłem. Otóż W Audi w obu osiach lewa strona kół jest jakby pochylona (z przodu i z tyłu)
jakoś w ten sposób
/----| tył
/----| przód
jeżdzę trchę czasu i nie widać żeby opony zjadało, zdzierało, bieżnik jest w idealnej płaszczyźnie.
Pytanie, robić, nie robić? Martwić się tym, czy nie?
(Tradycyjnie mechanik mówi, jak nie zdziera opon, nie ma co ruszać) - brać pod uwagę radę czy za przeproszeniem "olać"?
Potrzebuję krótkich rad. Pozdrawiam serdecznie.
jakoś w ten sposób
/----| tył
/----| przód
jeżdzę trchę czasu i nie widać żeby opony zjadało, zdzierało, bieżnik jest w idealnej płaszczyźnie.
Pytanie, robić, nie robić? Martwić się tym, czy nie?
(Tradycyjnie mechanik mówi, jak nie zdziera opon, nie ma co ruszać) - brać pod uwagę radę czy za przeproszeniem "olać"?
Potrzebuję krótkich rad. Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 22:41 przez Azymut, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
No i wyważyłem, sprawdziłem. Niestety ściąga lekko w lewo przy takim pochyleniu kół wyżej opisanym. Oponki ładne. Pojadę chyba na geometrię, a przy okazji zapytam, czy da się ustawić pion kół w tylnej belce, która moim zdaniem wydaje się być stała i że być może że się nie da (co wtedy robić?), bo z przodu to chyba raczej się ustawia?
Część samochodów ma od nowości charakterystykę pochylenia tylnych kół, w celu polepszenia właściwości jezdnych. Jak jest w przypadku naszych 80-tek?
:->
[ Dodano: 2010-04-14, 19:18 ]
Cholera mnie bierze, chyba zjawię się na geometrii lada chwila. A jeśli się okaże że nie są przechylone tylko, że lewa strona kół jest przesunięta do środka o 1 cm? Jest na to lekarstwo?
Część samochodów ma od nowości charakterystykę pochylenia tylnych kół, w celu polepszenia właściwości jezdnych. Jak jest w przypadku naszych 80-tek?
:->
[ Dodano: 2010-04-14, 19:18 ]
Cholera mnie bierze, chyba zjawię się na geometrii lada chwila. A jeśli się okaże że nie są przechylone tylko, że lewa strona kół jest przesunięta do środka o 1 cm? Jest na to lekarstwo?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Nic sie nie martw kolego, na geometrii ci to wszystko ustawią - takie pochylenie reguluje sie na sworzniu.Azymut pisze:Cholera mnie bierze, chyba zjawię się na geometrii lada chwila. A jeśli się okaże że nie są przechylone tylko, że lewa strona kół jest przesunięta do środka o 1 cm? Jest na to lekarstwo?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
niedługo dam znać, co i jak powie diagnostyka, a co zrobić jeśli będzie z tą tylną belką? da radę jakoś to uratować? belkę przesunąć czy jakoś? nie mam pojęcia
auto mam od pół roku po moim Tacie, ale w rodzinie jest już jakieś 5 latek, dzwona nie było przez ten czas użytkowania poza lekkim palnięciem w tylny narożnik.. być może że nie zwracałem wcześniej uwagi na koła nie będąc właścicielem
auto mam od pół roku po moim Tacie, ale w rodzinie jest już jakieś 5 latek, dzwona nie było przez ten czas użytkowania poza lekkim palnięciem w tylny narożnik.. być może że nie zwracałem wcześniej uwagi na koła nie będąc właścicielem
przejrzałem ceny belek, krążą koło 200-300 zł, czy wszystkie są takie same? i czy pasują do AAH, gdzie najlepiej kupić belkę mając na myśli stan super, żeby nie była krzywa. bo z alledrogo to różnie bywa... czy wymiana, robocizna jest kosztowna? bo nie mam dźwigu żeby podnieść Audi, więc muszę dać komuś.. :-x
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie koniecznie. Gdzieś juz o tym pisałem. Miałem kiedyś u siebie Passata w którym zgiął się czop. Tylko że na tyle mocno że po 400-500 km rozwaliło łożyska. Koło normalnie "leżało". Na początku też myślałem że będzie belka do wymiany ale okazało sie że zgiął sie czop i po jego wymianie wszystko wróciło do normy.kolczat pisze:wymiana belki
Z tego co pamiętam to klient coś mówił że że miał auto opbciążone dość mocno i z niezłym impetem wjechał w niemałą dziurę.
no i stało się, byłem na geometrii kół, wygląda to tak (ku mojemu zdziwieniu):
przód
jedno koło +30'
drugie koło -20'
czyli wg diagnosty wygląda przód tak: /---/
tył mieści się w normie "idealnie" (o dziwo...):
tylne lewe 1 stopień i 5'
tylne prawe 55'
czyli tak /---\
Panowie, diagnostycy powiedzieli mi że jest ok (wkurzyli mnie tym), wydaje mi się że nie jest tak jak być powinno, chcę idealnie mieć, co zrobić?
Liczę na mocne rady
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-23, 21:53 ]
aha powiedzieli że przód można poprawić, ale pod warunkiem że poluzuję śruby na sworzeniach tak żeby paluszkami można było ustawić i dopiero do nichc przyjechać i ustawią przód, a co do tylnych kół to że jest idealnie bo max zakres jest 1 stopień i 30', jeśli chciałbym poprawić to oni nie pomogą, sam muszę jakoś dojść czy to belka czy czopy
wrrrr....
przód
jedno koło +30'
drugie koło -20'
czyli wg diagnosty wygląda przód tak: /---/
tył mieści się w normie "idealnie" (o dziwo...):
tylne lewe 1 stopień i 5'
tylne prawe 55'
czyli tak /---\
Panowie, diagnostycy powiedzieli mi że jest ok (wkurzyli mnie tym), wydaje mi się że nie jest tak jak być powinno, chcę idealnie mieć, co zrobić?
Liczę na mocne rady
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-23, 21:53 ]
aha powiedzieli że przód można poprawić, ale pod warunkiem że poluzuję śruby na sworzeniach tak żeby paluszkami można było ustawić i dopiero do nichc przyjechać i ustawią przód, a co do tylnych kół to że jest idealnie bo max zakres jest 1 stopień i 30', jeśli chciałbym poprawić to oni nie pomogą, sam muszę jakoś dojść czy to belka czy czopy
wrrrr....
heh tak to jest właśnie z mechanikami... zrób za nich i im zapłać...
Na wstępie proponuje zmienić warsztat. Ewentualnie podnieś auto na lewarku, ściągnij koła i wyczyść sworznie i wahacze w miejscu gdzie są śruby od sworzni - wtedy nie będą tak marudzić
Przód popraw (najlepiej nic nie myj i nie luzuj nakrętek tylko pojedź do innego warsztatu). Tył bym zostawił jak jest.
Na wstępie proponuje zmienić warsztat. Ewentualnie podnieś auto na lewarku, ściągnij koła i wyczyść sworznie i wahacze w miejscu gdzie są śruby od sworzni - wtedy nie będą tak marudzić
Przód popraw (najlepiej nic nie myj i nie luzuj nakrętek tylko pojedź do innego warsztatu). Tył bym zostawił jak jest.