Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH] Koła wydają się być pochylone

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

[B4 AAH] Koła wydają się być pochylone

Post autor: Azymut » 13 kwie 2010, 22:38

Witam, przeszukałem forum, nic konkretnego nie znalazłem. Otóż W Audi w obu osiach lewa strona kół jest jakby pochylona (z przodu i z tyłu)
jakoś w ten sposób
/----| tył
/----| przód
jeżdzę trchę czasu i nie widać żeby opony zjadało, zdzierało, bieżnik jest w idealnej płaszczyźnie.
Pytanie, robić, nie robić? Martwić się tym, czy nie?
(Tradycyjnie mechanik mówi, jak nie zdziera opon, nie ma co ruszać) - brać pod uwagę radę czy za przeproszeniem "olać"?

Potrzebuję krótkich rad. Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 22:41 przez Azymut, łącznie zmieniany 1 raz.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 13 kwie 2010, 22:39

a samochodu nie ściąga na prostej równej szosie :?:

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 13 kwie 2010, 22:43

Jutro jadę wymienić oponki, odpowiedź, czy ściąga czy nie, dam znać jutro.
;-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 13 kwie 2010, 22:51

Wiesz, zawsze możesz jechać ustawić geometrie :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 13 kwie 2010, 23:51

percevalle pisze:Wiesz, zawsze możesz jechać ustawić geometrie :mrgreen:
Dokładnie, niech Ci chłopaki sprawdzą kąt nachylenia kół oraz zbieżność, że nie widać krzywo zdartego bieżnika to nie oznacza że jest dobrze, tak szybko różnicy nie zobaczysz.

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 14 kwie 2010, 18:44

No i wyważyłem, sprawdziłem. Niestety ściąga lekko w lewo przy takim pochyleniu kół wyżej opisanym. Oponki ładne. Pojadę chyba na geometrię, a przy okazji zapytam, czy da się ustawić pion kół w tylnej belce, która moim zdaniem wydaje się być stała i że być może że się nie da (co wtedy robić?), bo z przodu to chyba raczej się ustawia?
Część samochodów ma od nowości charakterystykę pochylenia tylnych kół, w celu polepszenia właściwości jezdnych. Jak jest w przypadku naszych 80-tek?

:->

[ Dodano: 2010-04-14, 19:18 ]
Cholera mnie bierze, chyba zjawię się na geometrii lada chwila. A jeśli się okaże że nie są przechylone tylko, że lewa strona kół jest przesunięta do środka o 1 cm? Jest na to lekarstwo?

:-?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 kwie 2010, 19:40

Azymut pisze:Cholera mnie bierze, chyba zjawię się na geometrii lada chwila. A jeśli się okaże że nie są przechylone tylko, że lewa strona kół jest przesunięta do środka o 1 cm? Jest na to lekarstwo?
Nic sie nie martw kolego, na geometrii ci to wszystko ustawią - takie pochylenie reguluje sie na sworzniu.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 kwie 2010, 20:57

percevalle, a jak mu tylne kolo wyprostuja? odegna belke? no sory ale w moim przekonaniu to auto moglo miec niezloego dzwona, dawno go masz?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 kwie 2010, 22:24

kolczat pisze:percevalle, a jak mu tylne kolo wyprostuja? odegna belke? no sory ale w moim przekonaniu to auto moglo miec niezloego dzwona, dawno go masz?
Fakt, mój błąd, nie doczytałem że chodzi o tylną bęlke. To juz troche gorzej wygląda sprawa.

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 14 kwie 2010, 22:40

niedługo dam znać, co i jak powie diagnostyka, a co zrobić jeśli będzie z tą tylną belką? da radę jakoś to uratować? belkę przesunąć czy jakoś? nie mam pojęcia :-?

auto mam od pół roku po moim Tacie, ale w rodzinie jest już jakieś 5 latek, dzwona nie było przez ten czas użytkowania poza lekkim palnięciem w tylny narożnik.. być może że nie zwracałem wcześniej uwagi na koła nie będąc właścicielem

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 kwie 2010, 06:45

wymiana belki

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 15 kwie 2010, 08:15

przejrzałem ceny belek, krążą koło 200-300 zł, czy wszystkie są takie same? i czy pasują do AAH, gdzie najlepiej kupić belkę mając na myśli stan super, żeby nie była krzywa. bo z alledrogo to różnie bywa... czy wymiana, robocizna jest kosztowna? bo nie mam dźwigu żeby podnieść Audi, więc muszę dać komuś.. :-x

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 kwie 2010, 08:52

kolczat pisze:wymiana belki
Nie koniecznie. Gdzieś juz o tym pisałem. Miałem kiedyś u siebie Passata w którym zgiął się czop. Tylko że na tyle mocno że po 400-500 km rozwaliło łożyska. Koło normalnie "leżało". Na początku też myślałem że będzie belka do wymiany ale okazało sie że zgiął sie czop i po jego wymianie wszystko wróciło do normy.
Z tego co pamiętam to klient coś mówił że że miał auto opbciążone dość mocno i z niezłym impetem wjechał w niemałą dziurę.

Azymut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:57

Post autor: Azymut » 23 kwie 2010, 21:41

no i stało się, byłem na geometrii kół, wygląda to tak (ku mojemu zdziwieniu):
przód
jedno koło +30'
drugie koło -20'
czyli wg diagnosty wygląda przód tak: /---/

tył mieści się w normie "idealnie" (o dziwo...):
tylne lewe 1 stopień i 5'
tylne prawe 55'
czyli tak /---\

Panowie, diagnostycy powiedzieli mi że jest ok (wkurzyli mnie tym), wydaje mi się że nie jest tak jak być powinno, chcę idealnie mieć, co zrobić?
Liczę na mocne rady ;-)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-04-23, 21:53 ]
aha powiedzieli że przód można poprawić, ale pod warunkiem że poluzuję śruby na sworzeniach tak żeby paluszkami można było ustawić i dopiero do nichc przyjechać i ustawią przód, a co do tylnych kół to że jest idealnie bo max zakres jest 1 stopień i 30', jeśli chciałbym poprawić to oni nie pomogą, sam muszę jakoś dojść czy to belka czy czopy
wrrrr....

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 23 kwie 2010, 22:14

heh tak to jest właśnie z mechanikami... zrób za nich i im zapłać...
Na wstępie proponuje zmienić warsztat. Ewentualnie podnieś auto na lewarku, ściągnij koła i wyczyść sworznie i wahacze w miejscu gdzie są śruby od sworzni - wtedy nie będą tak marudzić ;-)
Przód popraw (najlepiej nic nie myj i nie luzuj nakrętek tylko pojedź do innego warsztatu). Tył bym zostawił jak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl