Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] nie odbija kierownica

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] nie odbija kierownica

Post autor: hudy » 13 maja 2016, 14:14

Dzień dobry. Dwa tygodnie temu miałem stłuczkę i dostałem w koło. W zawieszeniu niż się nie stało poważnego tylko wygiął się wahacz. Wymieniłem wahacz i swożeń i pojechałem na zbieżność. Zbieżność została ustawiona ale teraz przy max skręcie czy w prawo czy w lewo gdy chce jeść do przodu to kierownicą nie odbija samoczynnie. Gdy jadę do tyłu odbija bez problemu. Gdy kierowca nie jest skręcona na max lub podczas jazdy wraca na środek. Co mogli spiepszyć na tej geometrii? Z tego co widziałem to popuścili swożeń ten który wymieniałem by go wbić głębiej w wahacz no i ustawiali zbieżność na drążkach. Nie znam się na geometrii ale wiem że na monitorze wszystko mieli na zielono czyli ok a u góry jak kręcili śrubami rzymskimi było 0,5 na każdym kole.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 13 maja 2016, 21:19

coś dużo te 0.5' Dla porównania masz wydruk z mojej geometrii

Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 maja 2016, 22:00

może 0,05 :-D wiem że w normie bo jak koleś kręcił śrubami rzymskimi to pojawiały sie strzałki w którą stronę ma kręcić a jak ustawił to zaświeciło sie zielone światło czyli ok. Bardziej martwi mnie to że nie odbija kierownica. Trochę jest to wkurzające bo wcześniej wyjeżdżając np na główną drogę skręcałem w prawo, ruszałem a kierownica sama sie prostowała a teraz muszę jej do pewnego momentu pomagać. Ale z tego co mnie sie wydaje to winne są kąty.
Ale tak na marginesie coś spartolili bo jak od nich wyjeżdżałem to miałem kierownice prosto a teraz jest lekko skręcona w lewo. Pewnie nie dokręcili dobrze sworznia na wahaczu i coś sie przestwiło. Umówiłem sie na poprawkę i mam nadzieję że teraz nie spieprzą sprawy.

Awatar użytkownika
plamioniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 mar 2016, 19:11
Lokalizacja: WK

Post autor: plamioniak » 17 maja 2016, 20:53

Podobno lekko skręcona kiera przy jeździe prosto jest efektem ustawiania drążków kierowniczych przy lekko skręconej kierze (jak mechanik robił geometrię to nie wyrównał kierownicy i tak już zostało) - mam tak samo tyle że żadnej stłuczki na szczęście nie miałem, da się z tym jeździć aczkolwiek potrafi denerwować jak ktoś ma nerwice :-P

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 maja 2016, 21:11

Nie tylko przez drążki zmienia się położenie kierownicy ale także przez sworznie wahacza. W tamtym roku wymieniałem wahacze ze sworzniami. Pojechałem na geometrię i ustawili zbieżność. Niestety gościu nie dokręcił dobrze sworznia w wahaczu. Na drugi dzień mocno przyhamowałem coś stuknęło i kierownica zmieniła położenie. Okazało się że sworzeń wysunął się z wahacza o ok centymetr a kierownica przez to skręciła w prawo.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 17 maja 2016, 22:24

hudy pisze:Okazało się że sworzeń wysunął się z wahacza o ok centymetr a kierownica przez to skręciła w prawo
W audi na sworzniu ustawia się kąty pochylenia koła, a jak wiadomo lekka zmiana kąta równa się dużej zmianie zbieżność dlatego kierownica się przestawia. Ustawiam zbieżność praktycznie codziennie a zdarzyło się ze nawet i 5 razy ustawiałem w dniu i coś na ten temat wiem. Krzywa kierownica jest dlatego ze podczas kontrowania i ustawiania się lekko przestawiła i nie poprawił tego. Z tym ze weszło w zielone to tez rożnie bywa. Jest regulacja od do i jak np dwa kąty są przechylone w prawą stronę to też dobrze nie będzie mimo tego ze mieści się w tolerancji. Oczywiście nie zawsze się da ustawić idealnie bo kończy się regulacja. Nie wspominam już o tym ze nie może być żadnego luzu albo zerwanej tulejki podczas ustawiania w zawieszeniu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 paź 2016, 21:21

Krys1994, a co odpowiada za to że kierownica przy ruszaniu do przodu przy max skręcie nie odbija? Wystarczy że odkręcę kierownicę o 1/3 obrotu i zaczyna odbijać.Podczas cofania odbija normalnie a podczas jazdy do przodu nie odbija. W drugim samochodzie mam tak jak powinno być tzn jadąc do przodu odbija a jadać do tylu kierownica nie odbija. Bylem na zbieżności w dwóch zakładach ale diagnosta stwierdził że wszytko jest w normie. Samochód jedzie prosto jak po sznurku.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 17 paź 2016, 06:17

Poprawnie ustawiona geometria rozwiąże problem :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lis 2016, 15:26

Ostatnio żona wjechała na krawężnik i skrzywiła sie kierownica. Poleciała geometria więc podjechałem na diagnostykę by sprawdzili czy nic nie jest uszkodzone. Wyszło tylko że poduszki amortyzatora są do wymiany. Wymieniłem poduchy, wymieniłem przy okazji końcówki drążków kierowniczych. Podjechałem na geometrię do gościa który robi to podobno solidnie. Ustawił wszytko, kierownica prosto, samochód jedzie jak po sznurku ale kierownica dalej nie odbija podczas ruszania. Jest lepiej niż było gdyż lekki ruch kierownicy w przeciwną stronę i kierownica odbija ale jednak z max położenia sama sie nie odkręci. Facet podał mi takie wartości które ustawił. Czy są prawidłowe? Jeśli tak to co jeszcze może powodować że kierownica nie odbija?

Zbieżność kół przednich:
Zu= 0°10'
Ztech 0°10' ± 10'

Ustawione katy pochylenia kół przednich:
Pl= 0°40'N
Pp=0°40'N

Wymagana wartości pochylenia kół:
P=0°45'N ± 30'

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 19 lis 2016, 18:07

u mnie z max skrętu też sama kierownica się nie odkręci, nie wiem z ilu sama wraca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga