[B3 ALL] Niedziałająca blokada kierownicy
[B3 ALL] Niedziałająca blokada kierownicy
Witam,
ostatnio wymieniałem przełącznik zespolony w mojej 80-stce, przez co musiałem zdjąć kierownicę. Niestety po jej powrotnym założeniu nie działa mi blokada kierownicy - nie chce się zablokować. Słychać tylko jakby bolec chciał zaskoczyć, ale nie może.
Wie ktoś o co biega i co ewentualnie mogło się stać? Będę wdzięczny za wskazówki.
P.S. Takie jeszcze głupie pytanko: kierownica jest na sprężynie i mogę ją dociskać i odbijać? Sam nie pamiętam jak to było przed demontażem, dlatego wolę Was zapytać.
ostatnio wymieniałem przełącznik zespolony w mojej 80-stce, przez co musiałem zdjąć kierownicę. Niestety po jej powrotnym założeniu nie działa mi blokada kierownicy - nie chce się zablokować. Słychać tylko jakby bolec chciał zaskoczyć, ale nie może.
Wie ktoś o co biega i co ewentualnie mogło się stać? Będę wdzięczny za wskazówki.
P.S. Takie jeszcze głupie pytanko: kierownica jest na sprężynie i mogę ją dociskać i odbijać? Sam nie pamiętam jak to było przed demontażem, dlatego wolę Was zapytać.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Kierownica nie może się ruszać na wałku !
Musi siedzieć sztywno i nieruchomo, jeśli przesuwa się do przodu i do tyłu to coś jest nie tak.
Może coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy i przez to bolec blokady nie wskakuje w swoje miejsce w wałku na którym osadzona jest kierownica ?
Rusza Ci się sama kierownica, czy razem z wałkiem ?
Ja nie pamiętam żadnej sprężyny widocznej po zdemontowaniu kierownicy więc u Ciebie musi być coś nie tak.
Albo zatarł się bolec w blokadzie, a wtedy musisz wymontować całą blokadę kierownicy wraz z stacyjką i go przesmarować.
Musi siedzieć sztywno i nieruchomo, jeśli przesuwa się do przodu i do tyłu to coś jest nie tak.
Może coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy i przez to bolec blokady nie wskakuje w swoje miejsce w wałku na którym osadzona jest kierownica ?
Rusza Ci się sama kierownica, czy razem z wałkiem ?
Ja nie pamiętam żadnej sprężyny widocznej po zdemontowaniu kierownicy więc u Ciebie musi być coś nie tak.
Albo zatarł się bolec w blokadzie, a wtedy musisz wymontować całą blokadę kierownicy wraz z stacyjką i go przesmarować.
Sama kierownica się nie rusza, chodzi bardzo dobrze. Natomiast jak ją odepchnę od siebie (dość mocno) to chodzi jak na sprężynie. O ile mnie pamięć nie myli to jak miałem ją zdemontowaną to była tam taka sprężyna, może uda mi się zrobić zdjęcie to zamieszczę.
A z tą blokadą to też dziwnie, bo jak przekręcę kierownicę nie za bardzo to słychać właśnie jakby bolec chciał wskoczyć ale nie może, natomiast gdy wykonam tak z pół/cały obrót to w pewnym momencie zaskoczy. Poza tym zdjąłem tylko kółko kierownicy, żeby się dostać do pająka, nic więcej nie ruszałem. Wcześniej blokada chodziła bardzo dobrze, więc nie wiem co mogłem zepsuć.
A z tą blokadą to też dziwnie, bo jak przekręcę kierownicę nie za bardzo to słychać właśnie jakby bolec chciał wskoczyć ale nie może, natomiast gdy wykonam tak z pół/cały obrót to w pewnym momencie zaskoczy. Poza tym zdjąłem tylko kółko kierownicy, żeby się dostać do pająka, nic więcej nie ruszałem. Wcześniej blokada chodziła bardzo dobrze, więc nie wiem co mogłem zepsuć.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Witam,
jak na razie udało mi się znaleźć tą fotkę http://imageshack.us/photo/my-images/52/audi80kierownica.jpg/ , która (tak mi się wydaje) obrazuje to co ja mam w samochodzie. Jak znajdę chwilę to jeszcze odkręcę kierownicę i zrobię lepsze zdjęcie. Może ta sprężyna ma związek z tą blokadą, coś źle poskręcałem i nie działa jak powinno?
jak na razie udało mi się znaleźć tą fotkę http://imageshack.us/photo/my-images/52/audi80kierownica.jpg/ , która (tak mi się wydaje) obrazuje to co ja mam w samochodzie. Jak znajdę chwilę to jeszcze odkręcę kierownicę i zrobię lepsze zdjęcie. Może ta sprężyna ma związek z tą blokadą, coś źle poskręcałem i nie działa jak powinno?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pytanie jak mogło by się tam coś zepsuć, przecież tylko odkręciłem nakrętkę i zdjąłem kółko. No, ale złośliwość rzeczy martwym... skąd my to znamy.pawelrybak15 pisze:Może przy demontażu kierownicy coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy ?
Klakson co prawda mi działa, ale też nie tak dobrze jak wcześniej. Spróbuję trochę popuścić te przełączniki i zobaczę jak będzie reagował. A jaki przełączniki mają związek z klaksonem, a przynajmniej sposób ich montażu?andrzejsz23 pisze:Przy zdejmowaniu kierownicy to raczej nie da się źle nic złożyć, tylko można za mocno nałożyć przełączniki zespolone i wtedy nie działa klakson, a tak poza tym to zdjęcie kierownicy raczej nie ma nic wspólnego z blokadą
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Witam.
Klakson działa już lepiej, gdy przesunąłem trochę przełączniki.
Udało mi się znaleźć taki schemat
Jest tam też ta sprężyna, o której wspominałem. Dochodzę, więc do konkluzji, że coś musiałem źle poskręcać. Może powinienem docisnąć koło kierownicy i zakręcić? Jak odsunąłem trochę te przełączniki to przy licznikach, mam (wydaje mi się) zbyt dużą szparę.
Znalazłem także to
Po co odkręcać te 2 'trzpienie'?
Klakson działa już lepiej, gdy przesunąłem trochę przełączniki.
Udało mi się znaleźć taki schemat
Jest tam też ta sprężyna, o której wspominałem. Dochodzę, więc do konkluzji, że coś musiałem źle poskręcać. Może powinienem docisnąć koło kierownicy i zakręcić? Jak odsunąłem trochę te przełączniki to przy licznikach, mam (wydaje mi się) zbyt dużą szparę.
Znalazłem także to
Po co odkręcać te 2 'trzpienie'?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: