Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 ALL] Niedziałająca blokada kierownicy

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

[B3 ALL] Niedziałająca blokada kierownicy

Post autor: szymo324 » 10 mar 2012, 23:34

Witam,
ostatnio wymieniałem przełącznik zespolony w mojej 80-stce, przez co musiałem zdjąć kierownicę. Niestety po jej powrotnym założeniu nie działa mi blokada kierownicy - nie chce się zablokować. Słychać tylko jakby bolec chciał zaskoczyć, ale nie może.

Wie ktoś o co biega i co ewentualnie mogło się stać? Będę wdzięczny za wskazówki.

P.S. Takie jeszcze głupie pytanko: kierownica jest na sprężynie i mogę ją dociskać i odbijać? Sam nie pamiętam jak to było przed demontażem, dlatego wolę Was zapytać.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2012, 00:51

Kierownica nie może się ruszać na wałku !
Musi siedzieć sztywno i nieruchomo, jeśli przesuwa się do przodu i do tyłu to coś jest nie tak.
Może coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy i przez to bolec blokady nie wskakuje w swoje miejsce w wałku na którym osadzona jest kierownica ?
Rusza Ci się sama kierownica, czy razem z wałkiem ?
Ja nie pamiętam żadnej sprężyny widocznej po zdemontowaniu kierownicy więc u Ciebie musi być coś nie tak.
Albo zatarł się bolec w blokadzie, a wtedy musisz wymontować całą blokadę kierownicy wraz z stacyjką i go przesmarować.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 11 mar 2012, 11:26

Sama kierownica się nie rusza, chodzi bardzo dobrze. Natomiast jak ją odepchnę od siebie (dość mocno) to chodzi jak na sprężynie. O ile mnie pamięć nie myli to jak miałem ją zdemontowaną to była tam taka sprężyna, może uda mi się zrobić zdjęcie to zamieszczę.
A z tą blokadą to też dziwnie, bo jak przekręcę kierownicę nie za bardzo to słychać właśnie jakby bolec chciał wskoczyć ale nie może, natomiast gdy wykonam tak z pół/cały obrót to w pewnym momencie zaskoczy. Poza tym zdjąłem tylko kółko kierownicy, żeby się dostać do pająka, nic więcej nie ruszałem. Wcześniej blokada chodziła bardzo dobrze, więc nie wiem co mogłem zepsuć.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2012, 12:02

Coś sie musi rozlatywać w samej kolumnie kierownicy, bo sprężyny żadnej tam nie ma prawa być :shock:
Gdzie ona była ? Pod kierownicą ? Ja mogę ciągnąć kierownicę do siebie, odpychać ją od siebie i jest nieruchoma :roll:

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2012, 12:08

Najlepiej jakby kolega dał fotki gdzie ta sprężyna jest bo rzeczywiście po zdjęciu kierownicy powinno być widać tylko ośkę z frezem

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 11 mar 2012, 21:31

Witam,
jak na razie udało mi się znaleźć tą fotkę http://imageshack.us/photo/my-images/52/audi80kierownica.jpg/ , która (tak mi się wydaje) obrazuje to co ja mam w samochodzie. Jak znajdę chwilę to jeszcze odkręcę kierownicę i zrobię lepsze zdjęcie. Może ta sprężyna ma związek z tą blokadą, coś źle poskręcałem i nie działa jak powinno?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 mar 2012, 21:38

Przy zdejmowaniu kierownicy to raczej nie da się źle nic złożyć, tylko można za mocno nałożyć przełączniki zespolone i wtedy nie działa klakson, a tak poza tym to zdjęcie kierownicy raczej nie ma nic wspólnego z blokadą

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2012, 22:41

Może przy demontażu kierownicy coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 11 mar 2012, 22:57

pawelrybak15 pisze:Może przy demontażu kierownicy coś się rozwaliło w kolumnie kierownicy ?
Pytanie jak mogło by się tam coś zepsuć, przecież tylko odkręciłem nakrętkę i zdjąłem kółko. No, ale złośliwość rzeczy martwym... skąd my to znamy.
andrzejsz23 pisze:Przy zdejmowaniu kierownicy to raczej nie da się źle nic złożyć, tylko można za mocno nałożyć przełączniki zespolone i wtedy nie działa klakson, a tak poza tym to zdjęcie kierownicy raczej nie ma nic wspólnego z blokadą
Klakson co prawda mi działa, ale też nie tak dobrze jak wcześniej. Spróbuję trochę popuścić te przełączniki i zobaczę jak będzie reagował. A jaki przełączniki mają związek z klaksonem, a przynajmniej sposób ich montażu?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 mar 2012, 23:07

Taki, że to na nich jest mocowana osłona kolumny kierownicy wraz z pierścieniem ślizgowym od klaxonu.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 12 mar 2012, 16:03

Musisz tak ustawić przełącznik zespolony aby dotykał kierownicy. Bo wtedy będzie przepływ prądu i klakson będzie dobrze działał

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 12 mar 2012, 22:40

Witam.
Klakson działa już lepiej, gdy przesunąłem trochę przełączniki.
Udało mi się znaleźć taki schemat Obrazek

Jest tam też ta sprężyna, o której wspominałem. Dochodzę, więc do konkluzji, że coś musiałem źle poskręcać. Może powinienem docisnąć koło kierownicy i zakręcić? Jak odsunąłem trochę te przełączniki to przy licznikach, mam (wydaje mi się) zbyt dużą szparę.

Znalazłem także to
Obrazek

Po co odkręcać te 2 'trzpienie'?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 mar 2012, 22:44

Ich nie trzeba odkręcać, ja nigdy nie odkręcałem i zawsze normalnie kierownica się zdejmowała. Mało tego tam nie było żadnej sprężyny. Może w B2 była ? Rysunek pierwszy dotyczy B2ki.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 17 mar 2012, 17:26

Witam ponownie,
w końcu udało mi się zrobić zdjęcie
Obrazek

No i jest tam ta sprężyna. Skoro wy tam nie macie nic podobnego to może ktoś wie o co to chodzi? Może mam kolumnę kierownicy z innego modelu?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 mar 2012, 16:24

Faktycznie jest sprężyna. Sama kolumna kierownicza wygląda inaczej niż w B3. Czyżby ktoś wmontował kolumnę od B2 ? Ale przecież wtedy nie pasowałaby stacyjka :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl