Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.6 ABC]Pomiar i regulacja geometrii. Złe kąty.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80B4 2.6 ABC]Pomiar i regulacja geometrii. Złe kąty.

Post autor: Kokolino » 12 maja 2010, 14:20

Witam jako że rezałem trochę przy zawiasie aby mi nic nie klekotało, to po wykonanej pracy postanowilem sobie zrobić geometrię.
Z tego co pamiętam to kiedyś jak juz robiłem geometrie to coś nie zgadząło się kątem wyprzedzenia sworzania zwrotnicy. I dokładnie teraz jest to samo.
Do tego wszystkiego poprawiłem sobie zbieżność z tyłu. Luz na otworach jest na tyle duży że w pewnym zakresie można fajnie sobie ustawić..
I byloby wszystko w porządku jaby nie pewne wartości które się nie zagzadzają, nie mieszą się się w przewidzianym zakresie.
Są to: kąt pochylenia kół tylnych, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wartości nieregulowane.
Czy ktoś obeznany w temacie może się wypowiedzieć. W ząłączeniu wydruk z pomiaru i regulacji geometrii.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 12 maja 2010, 15:35

Kurcze akurat na geometri się nie znam a tez bym liznął troche tego tematu :oops:
ktos kto sie zna rozszyfruje te twoje parametry, ja zbierzność robie u znajomego który zainwestował w nie tani sprzęt , i każdy parametr pamietam miał ładnie rozrysowany na monitorze i pokazuje normy dopuszczalne itp

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 maja 2010, 15:50

Ja też mam rozrysowany każdy parametr dikłanie i wiem co i jak. Głównie to chodzi mi o to czego może to być przyczyna i czy coś z tym robić czy nie. W wiekszości zakładów sprawdzają tylko kąt pochylenia koła i zbieżność i na tym koniec.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 maja 2010, 20:24

Na moje oko jest to ok. W 90% samochodow jakie robilem, w elemetach nie podlegajacych regulacji bardzo czesto odbiegaja od norm. Mowie tu rowniez o duzo nowszych autach. Dane geomerji jakie powinno posiadac auto, podawane sa z projektow aut, przy czym auto zjezdzajace z lini produkcyjnej nie jest idealne. Na te wartosci maja wplyw nawet spezyny, przy kturych ruznice ugiecia zmieniaja wartosci geometri itp itd...

Nie przejmuj sie, jezdzij i zapomnij o tych niejasnosciach <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl