Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Problem z geometria, ściągnie

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 ABT] Problem z geometria, ściągnie

Post autor: Chasiel » 07 sie 2018, 19:29

Cześć forumowicze, po dłuższej przerwie bezawaryjnosci ciesząc się autkiem, pojawił się problem z mojej nieuwagi i rutyny ;( Sytuacja wygląda następującą jadąc z prędkością około 10~15km/h wykonując manewr skrętu w lewo naddałem się jakbym ciągnął przyczepę i wyjechałem na krawężnik, sądząc po śladach na oponie uderzyła zewnętrzna stroną przy skreconych kołach w lewo. Problem polega na tym że auto ściąga oraz kierownica jest skierowana w lewo. Luzòw w zawieszeniu brak, stuków nie ma. Felga i opona nieuszkodzone. Moje pytanie brzmi co jest najsłabszym elementem który mógł ulec przy tak małej prędkości uszkodzeniu/skrzywieniu? Według mnie zmieniło się pochylenie, jutro w wolnej chwili założę sprzęt do geometrii I sprawdzę na pierwszy rzut oka nie widać żeby coś było nie tak i chciałbym mniej więcej się z orientować czego się czepić. Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sie 2018, 20:24

Amortyzator inczej kolumna mcphersona skrzywiona. Ale jak masz sprzet do geometri to będzie widać uciekł ci kąt PK .

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 07 sie 2018, 20:50

Istnieje możliwość że skrzywił się sam amortyzator (wkład)?? Czy raczej McPherson na wysokości mocowania zwrotnicy?
Zwrotnica raczej przy silnym uderzeniu by poszła i wydaje mi się żeby pękła niż się skrzywiła... Jak myślisz /cie?
Jeszcze jedna sprawa jeżeli PK będzie mieścić się w tolerancji to być dociekliwym i wymienić McPhersona czy regulować zbieżność, chodzi głównie o darcie opony bo są tego roczne i szkoda ;D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sie 2018, 21:00

Tak jest możliwość widziałem juz zgięte w banana zwrotnica nie ma szans by się skrzywiła. Jak PK jest w normie to znaczy ze wcześniej miałeś zle ustawione.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 10 sie 2018, 17:46

Wcześniej było wszystko ok, na 3D wszytko na zielono w skrócie mówiąc. Nadal nie wiem czy wkład amortyzatora czy obudowa amortyzatora uległa skrzywieniu bo McPherson w tym przypadku składa się z obudowy amortyzatora, wkład amortyzatora, sprężyny I górne mocowanie z lozyskiem. W innych autach nie ma tego problemu bo amortyzator jest razem z kielichem pod sprezyne, a tu dupa jak w Astrze f I lanos xd

[ Dodano: 2018-08-10, 17:46 ]
Sprawdziłem geometrie I rozjechana totalnie. Po założeniu sprzetu PK było OK, lecz zbieżność na prawym kole już nie.
Stwierdziłem że nie zaszkodzi ustawić I zobaczymy co się stanie, prawy drążek musiałem wydłużyć na śrubie rzymskiej o ponad 2,5cm zeby złapać jazdę na wprost, w tym momencie zgubiłem PK. Aktualnie auto ściąga w lewo a kierownica patrzy w prawo.
Co sądzicie o takiej sytuacji?? Wydaje mi się że skoro aż tak duża różnica z wykręceniem (2,5cm) śruby rzymskiej to skrzywił się drążek. Jutro zdemontuje go i przyjrzę mu się dokładnie.
Chce mieć pewność że drążek jest prosty żeby nie rozbierać McPhersona na darmo, jeżeli będzie trzeba to oczywiście klucze w dłoń, macie może jeszcze jakieś pomysły względem skrzywienia się innych podzespołów. Wachacz jest prosty. Luzòw brak, na dużych dziurach głuche pukanie. Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 sie 2018, 18:18

Pamiętaj że drążek prawy nie jest prosty, bo co niektórzy już go prostowali a fabrycznie jest zgięty. A wyprzedzenie sworznia było w normie?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 11 sie 2018, 18:29

Wyprzedzeniem sworzni a w normie... Tak widziałem w katalogu że jest wyprofilowany, więc zamówiłem nowy jako wzornik z Meyla 90zl za kpl z końcówką i śruba rzymska. Jak mój będzie w porządku mogę zrobić zwrot.

[ Dodano: 2018-08-11, 13:39 ]
Więc tak, padł amortyzator, wymieniłem go i PK wróciło do normy. Zbieżność ustawiona i przy przyspieszaniu ucieka w lewo i czuć wibracje w momencie dodania gazu,gdy go odejmuję wibracje ustają. Czyżby półoś skrzywiona?? Felgi proste opony nie uszkodzone sprawdzane na wyważarce.

[ Dodano: 2018-08-11, 18:29 ]
Dodam jeszcze że im mocniej dodaje gazu tym bardziej ciągnie do lewej

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 11 sie 2018, 21:05

Siemanko! Sprawdź czy któraś poducha nie wyrwana od silnika?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 14 sie 2018, 18:44

Dzisiaj jest niedziela więc odpuszczę już sobie, ale jutro sprawdzę napewno I dam znać

[ Dodano: 2018-08-14, 18:44 ]
Sprawa wygląda następującą, dzisiaj znalazłem chwilę i sprawdziłem, śruby oraz tulejki wachaczy oraz trawersu, następnie poduszki silnika wszystko ok. Więc obejrzałem poduszki skrzyni biegów i tutaj znalazłem przyczynę drgań podczas przyspieszania, lewa poducha do wymiany. Ale jednak podczas jazdy ciągnie w lewo i nasila się przy przyspieszaniu. Regulacja zbieżności chyba nie rozwiąże tego problemu. Gdzie szukać przyczyny panowie?? Hmmm ja rozkładam ręce ;(

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 14 sie 2018, 21:16

Skoro masz wywaloną poduchę to out i zobacz co się będzie działo? Ja miałem wywaloną poduchę od silnika i przez przypadek to ostatnio odkryłem. Auto strasznie tańczyło po drodze przy mocnym starcie a myślałem że to przez opony. Najpierw to wymień a potem będziemy dalej kombinować ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sie 2018, 21:54

Poducha skrzyni nie będzie miała wspólnego ze ściąganiem, po prostu mu zbieżność leci przy depnięciu. Co tu doradzić nie widząc wydruków z geometrii ciężko powiedzieć to jak wróżenie z fusów.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 16 sie 2018, 19:19

Ok jutro założę sprzęt do geometrii i zrobię wydruk

[ Dodano: 2018-08-16, 19:19 ]
Mam zdjęcie pomiarów, niestety drukarka okazała się być tylko eksponatem.. Poniżejibk do zdjęcia.
https://imageshack.us/i/pmVM6ToGj
Ogólnie sprawa rozwiązana, regulacja geometrii w celu odzyskania PK (na sworzniu) następnie regulacja zbieżności i efekt ściągania w lewo nadal występował, więc zamieniłem koła na przedniej osi i ciągnie w prawo. Jest winowajca lewa opona, drgania powoduje skrzywiona lewa półoś, co najlepsze ze uderzyłem prawa stroną, dziwne. Teraz potrzebuje porady względem półosi. Potrzebuję razem z przegubem wewnętrznym i teraz nie wiem co jest bardziej opłacalne,
1.uzywana półoś i dwa nowe przeguby zew. i wew. (może ktoś posiada z was?)
2.nowa kpl. Półoś, jeżeli tak jakiej firmy zamiennik polecacie?
Wiem że temat nadaje się do innego działu, ale wydaje mi się że nie ma sensu otwierać nowego tematu. Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2018, 19:37

A tak zapytam kto ci to kura... ustawiał??

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 16 sie 2018, 20:14

Zdjęcie dodane nie jest z aktualnego ustawienia, tylko przed regulacją. Nie zrobiłem zdjęcia po wykonaniu jej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2018, 20:31

To trzeba był odac aktualne....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga