Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0 ABT]Problem ze wspomaganie

ODPOWIEDZ
SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

[80B4 2.0 ABT]Problem ze wspomaganie

Post autor: SZKODNIK82 » 10 paź 2008, 18:40

Witam. Mam problem z maglownicą, tzn. podcieka mi ona. Cieknie w miejscu gdzie wychodzi siłownik i mam tam pękniętą osłone. Czy jest jakaś szansa na uszczelnienie jej czy trzeba ją wymienić na drugą. Jak można ją naprawić to proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam
Szkodnik82


Prosze nazywać tematy zgodnie z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2008, 19:23 przez SZKODNIK82, łącznie zmieniany 1 raz.
SZKODNIK82

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 paź 2008, 19:17

Na poczetek zapoznaj sie z regulaminem i nazewnictwem tematów, bo w przeciwnym razie marne szanse że co kolwiek sie dowiesz - temat poleci do kosza.

Jesli masz rozerwaną osołne (harmonijke) to wymien ją na nową być moze wycieka z niej tylko smar... czy zauważyłes ubywanie płynu od wspomagania? Co do uszczelnien przekładnie (jeśli taka potrzeba wystąpi) są odpowiednie firmy zajmujące sie tym.... <ok>

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 10 paź 2008, 19:29

Ubywa mi płyn do wspomagania. To w jakim dziale go najlepiej zamieścić?
SZKODNIK82

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 paź 2008, 19:34

SZKODNIK82 pisze:Ubywa mi płyn do wspomagania.
W takim układzie warto było by sie dowiedziec ile kosztuje regeneracja przekładni ewentualnie zmienić ja na jakąś sprawną ori używke....
SZKODNIK82 pisze:To w jakim dziale go najlepiej zamieścić?
Dział jest ok, tylko temat był źle nazwany... nie uzyłes tagów.

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 10 paź 2008, 19:46

OK. A jest wogóle możliwość wymiany uszczelniaczy w niej.
SZKODNIK82

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 paź 2008, 19:54

Zapewne tak skoro sa firmy zajmujące sie regeneracja wszelakich urzadzen hydraulicznych miedy innymi przekładni kierowniczych.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 paź 2008, 21:22

Solskier pisze:Jesli masz rozerwaną osołne (harmonijke) to wymien ją na nową być moze wycieka z niej tylko smar...
sorki, że się podłączę w temat ale mam też rozerwaną tą harmonijkę, a płynu ze wspomagania mi nie ubywa. chciałbym się dowiedziec, czy we własnym zakresie można ją wymienic i uzupełnic smar?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 paź 2008, 21:37

grze, Jak najszybciej postaraj sie zmienić tą harmonijke bo jak dostanie sie brud to może skończyc sie uszkodzeniem przekładni. Mechanika też zmien bo widać sam nie wie co można naprawić a co nie ;-) Proste skoro ktoś to tam załozył to i można to zmienić, bedziesz musiał torche porozkrecać tu i ówdzie (najprawdopodobniej nie obejdzie sie bez demontarzu końcówki drązka - odkrecić ja od kolumny bedziesz musiał napewno ale i pewnie od drązka również bo Ci nowa harmonijka nie przejdzie) ale jest to do zrobienia we własnym zakresie <ok> Mógłbys sie tez pokusić i spróbować naciągnąć tą gume na blok przekładni i skrecić to nową opaską byc może obejdzie sie bez wymiany.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 paź 2008, 21:49

Solskier, powinno mi się udac naciagnac ta harmonijke. a czy tam jest jakiś smar? posmarowac to czyms wczesniej albo przemyc? bo zdjęcie robione jest prawie dwa miesiące temu i od tego czasu mogło się tam już dostac troche zanieczyszczeń

Artur530
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:37
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Artur530 » 10 paź 2008, 22:37

Ja sam wymieniałem tę osłonę.Kupiłem Febi chyba za 7 zł.Trzeba było wyjąć akumulator następnie wyjąć taką aluminiową podstawkę pod akumulatorem i przez tą dziurę odkręca się drążki kierownicze przykręcone od dołu dwiema śrubami.Wygodniej jest jak koła wcześniej skręcisz w lewo. Na pewno dasz radę a kilkadziesiąt złotych na paliwo zostanie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 paź 2008, 22:44

a czy jak odkręcę te drążki, to czy po ponownym ich przykręceniu nie przestawi się geometria lub zbieżnośc?
czy tam się dodaje jakiegoś smaru przy takiej wymianie harmonijki?
gdyby były jekieś nieczystości na tym świecącym teleskopie, to czy można to ewentualnie jakoś przemyc/przeczyścic?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 paź 2008, 13:38

grze pisze:gdyby były jekieś nieczystości na tym świecącym teleskopie, to czy można to ewentualnie jakoś przemyc/przeczyścic?
Mozesz przemyc to przemyc np WD40 popsikać pare razy i zetrzeć, później posmaruj to pożądnym smarem przekładniowym ewentulanie grafitowym.

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 13 paź 2008, 23:40

Geometria się nie zmieni. Odkręć cały uchwyt drążków kierowniczych. Najpierw odkręć nakrętki a potem wykręć śruby. Gwint jest również w siłowniku przekładni i wykręcanie śruby z trzymaniem nakrętki może ją uszkodzić przez efekt zakontrowania gwintu.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 paź 2008, 13:47

Solskier, Danio BB, wielkie dzięki Koledzy za wytłumaczenie sprawy <piwo>

Kupiłem już tą harmonijkę firmy Febi za niecałe 7 zł :-) W sobote wymiana :-) Podobno niczym się tej przekładni nie smaruje-tylko się przemywa WD-40 :roll:

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 14 paź 2008, 22:50

Po umyciu WD-40 lekko ją nasmaruj. Możesz to zrobić nawet olejem silnikowym, chodzi tylko o to żeby uszczelniacz nie pracował na sucho, (WD-40 wysycha)
Audi 80... było jest i będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga