[80 b4] problem ze zbieżnością
[80 b4] problem ze zbieżnością
Witam.Mam problem z moją b4,mianowicie po wymianie amortyzatorów udałem sie na regulację zbieżności lecz po zabiegu samochód delikatnie ściągał na prawo...po 2 dniach znowu udałem się na stację diagnostyczną a tam zonk ,zbieżnosc rozregulowana.Ponownie ją wyregulowali ale po ruszeniu kołami w lewo, prawo i ustawieniu na wprost zbieżnosc znowu nie taka jak trzeba <osohozi> diagnosta nie stwierdził luzu na maglu i końcówkach(na maglu mam stare ale sztywne zas koncówki drążka są nowe)już nie mam pomysłu co dalej robic...słyszałem że na sankach są jakieś tulejki,czy możliwym jest że one mają luz i całe sanki do których przymocowane są wachacze mogą byc przyczyną tego bałaganu....????proszę o pomoc[/u][/i]
Ostatnio zmieniony 16 sty 2013, 23:52 przez SOKOLEOKO, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie myl pojęcia zbieżności kół przednich z usterką przedniego zawieszenia, przekrzywioną belką, albo jak auto robi Ci 4 ślady, źle się prowadzi i tak dalej. Wiesz w ogóle co to jest zbieżność ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbie%C5%BC ... 3%B3%C5%82
Polecam przeczytać.
To raczej nie jest wina zbieżności a czegoś w zawieszeniu. Gdy skręcisz np. w prawo lub w lewo do oporu to kierownica sama odbija do jazdy na wprost?
Podczas ustawiania owej zbieżności sprawdzono geometrię pojazdu? T.j. pochylenie kół przednich, czy tylna belka nie jest skoszona wzgledem przedniego zawieszenia?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbie%C5%BC ... 3%B3%C5%82
Polecam przeczytać.
To raczej nie jest wina zbieżności a czegoś w zawieszeniu. Gdy skręcisz np. w prawo lub w lewo do oporu to kierownica sama odbija do jazdy na wprost?
Podczas ustawiania owej zbieżności sprawdzono geometrię pojazdu? T.j. pochylenie kół przednich, czy tylna belka nie jest skoszona wzgledem przedniego zawieszenia?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
Ogólnie jeżeli jest taki problem to zakładam głowice na koła, biorę brechę i zaczynam szarpać zawieszeniem i sprawdzam kiedy wartość zbieżności robi się zbyt duża lub łatwiej kiedy w ogóle się przestawi. Tak jak wcześniej kolega wspomniał-obstawiam coś zużytego w zawieszeniu lub gorzej (przypadek z życia wzięty). Zafira A, 2 tygodnie temu zrobiona u mnie zbieżność-klient przyjeżdża z kierownicą skręconą prawie o 90 stopni. Myślę- kontr nie dokręciłem, sprawdzam-wszystko ok. Okazało się że wózek silnika przegnił przy mocowaniu prawego wahacza i co zjechałeś ze stanowiska to zbieżność w dupie. Może być też tak że przyszły nowe amory- większa sztywność i np. tuleja wahacza nie wytrzymuje i się poddaje. Słabe tuleje wahacza w Nubirze oznaczają że auto ile byś nie zrobił zbieżności-będzie ściągać. A pochylenie sprawdzone i ustawione na igłe? To bardzo ważne w ściąganiu samochodu..
Kąty są w porządku,ja również podejrzewam ten wózek bo zawiecha szarpana była wielokrotnie o sankach nikt nie pomyślał...pojadę na kanał i przepatrze newralgiczne punkty dam znac jak coś się wyklaruje
[ Dodano: 2013-01-16, 15:27 ]
a tak po za tym to sądze że zawieszenie w audi 80 to pasmo kłopotów nie mówię już o swoim przykładzie ale wnioskując z tego co ludzie na forach piszą...ogólnie zadowolony jestem z auta ale to zawieszenie to porażka..szwagier ma toledo 1 i na prawdę miło to jezdzi audi się chowa...niestety...
[ Dodano: 2013-01-16, 15:27 ]
a tak po za tym to sądze że zawieszenie w audi 80 to pasmo kłopotów nie mówię już o swoim przykładzie ale wnioskując z tego co ludzie na forach piszą...ogólnie zadowolony jestem z auta ale to zawieszenie to porażka..szwagier ma toledo 1 i na prawdę miło to jezdzi audi się chowa...niestety...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
Ustawienie zbieżności w audi 80 wcale nie jest takie proste, jeśli nie posiada się specjalistycznego sprzętu. Musisz podjechać do warsztatu, który posiada taki sprzęt, ale są warunki.
Jeśli samochód posiada luzy na tulejkach w sankach, sworzniach, łożyskach MCpersona, końcówkach drążków kierowniczych to nie ważne jaki sprzęt się użyje i tak nie ustawimy zbieżności. Dzieję się tak, gdyż podczas ustawień jest dobrze, ale po najechaniu na nierówność wszystko się przestawia.
Mój kolega po zredukowania luzów zawieszenia do zera (śmiali się na stacji, auto 20 lat bez luzów na zawieszeniu), zostawił auto w pewnym warsztacie miał ustawianą zbieżność za 70 zł.
Teraz ma idealnie prostą kierownicę i auto jedzie prosto, zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu.
Jeśli samochód posiada luzy na tulejkach w sankach, sworzniach, łożyskach MCpersona, końcówkach drążków kierowniczych to nie ważne jaki sprzęt się użyje i tak nie ustawimy zbieżności. Dzieję się tak, gdyż podczas ustawień jest dobrze, ale po najechaniu na nierówność wszystko się przestawia.
Mój kolega po zredukowania luzów zawieszenia do zera (śmiali się na stacji, auto 20 lat bez luzów na zawieszeniu), zostawił auto w pewnym warsztacie miał ustawianą zbieżność za 70 zł.
Teraz ma idealnie prostą kierownicę i auto jedzie prosto, zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20