Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant] Regulacja kąta pochylenia koła tylnego

ODPOWIEDZ
teko

[B4 Avant] Regulacja kąta pochylenia koła tylnego

Post autor: teko » 13 gru 2012, 23:26

Witam. Czy jest jakaś możliwość regulacji kąta pochylenia koła na osi tylnej? Nic tam nie zauważyłem, ale koła są pochylone o ponad 5 stopni i jest to poza granicą.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2012, 15:25 przez teko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 gru 2012, 23:42

teko, To w końcu o jakie koło chodzi... przód, czy tył? Pochylenie koła z przodu ustawia się na sworzniu :-P

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Re: [B4 Avant] Regulacja kąta pochylenia koła tylnego

Post autor: misiekdzwon » 14 gru 2012, 09:35

teko pisze:Witam. Czy jest jakaś możliwość regulacji kąta pochylenia koła na osi przedniej? Nic tam nie zauważyłem, ale koła są pochylone o ponad 5 stopni i jest to poza granicą.
Pozdr.
Mimo że rozbierałem całą belkę, to regulacji pochylenia z tyłu nie zauważyłem. Jedynie wyprzedzenie można w pewnym stopniu regulować.
Może masz krzywy czop, albo duże luzy na łożyskach. Może być też skrzywiona belka....

teko

Post autor: teko » 14 gru 2012, 15:26

andi77 pisze:teko, To w końcu o jakie koło chodzi... przód, czy tył? Pochylenie koła z przodu ustawia się na sworzniu :-P
Chodziło mi o tył. Mój błąd, już poprawiony.
misiekdzwon Co do luzów na łożyskach, to są nowe więc odpada. Da się jakoś sprawdzić czy czop jest krzywy? Bo jak nie to belkę chyba szukać. Czy może da się tak jeździć bez większych problemów dla pozostałych podzespołów?
Właśnie zastanawiałem się, czy przypadkiem przy obciążonym tyle pochylenie koła nie wraca do normy? Jak myślicie? Ja to dopiero będę mógł w czwartek sprawdzić.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 14 gru 2012, 21:10

Jak czopy krzywe, to wg mnie nie da się dobrze ustawić geometrii z przodu więc będzie kicha. Opony będą po bokach zjadane, wyząbkują się... A czopy można sprawdzić. Trzeba by dać na tokarnię i czujnikiem zegarowym pomierzyć bicie.

teko

Post autor: teko » 14 gru 2012, 23:32

Z przodu udało się ustawić bez większego problemu. Trochę skakało prawe pochylenie koła z przodu, ale też się dał. Zobaczę jeszcze najwyżej jak obciążę samochód.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 15 gru 2012, 13:17

Czopy niekoniecznie muszą być krzywe....mogą być wytarte od łożysk. Gdzieś kiedyś czytałem że co drugą wymianę łożysk zalecają wymianę czopów.

teko

Post autor: teko » 17 gru 2012, 15:52

A można w ogóle gdzieś takie czopy kupić? Pytałem po kilku sklepach i tego nie mają.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 gru 2012, 16:07

Prawdopodobnie przeładowanie spowodowało wygiecie, w passkach standart, zwłaszcza mrówczych.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 gru 2012, 21:13


ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl