[B3 90 2.3NG] "Rzuca' autem po zbieżności
[B3 90 2.3NG] "Rzuca' autem po zbieżności
Witam.
Po wymianie wszystkich sworzni, końcówek, tulej itd. wkońcu znalazłem czas by udać się na ustawienie zbieżności i kąta koła.
Auto po wymianie ustawiłem na tzw. oko i prowadziło się bardzo przyjemnie tylko lekko sarło opony.
Po dzisiejszym ustawieniu (niby dobrze) boję się jeździć. Jadąc na prostej, równej drodze auto nie ściąga. Przyspieszam do około 120km/h odczówam lekkie rzucanie na boki. Im szybciej tyl mocniej. Jak bym dostawał silne podmuchy wiatru na przemian z boków - lewa-prawa.
Jak zawsze mogłem zakręty pokonywać przy prędkości 120-140km/h tak teraz przy około 100km/h czuję że wynosi a jak lekko dokręcę to czuję że zaraz tył mi wyrzuci na zewnątrz zakrętu. Lekko raz mi zarzuciło tył. Ogólnie to kierownica troszkę ciężej chodzi i jest bardziej wrażliwy na lekki ruch w czasie jazdy.
Podam teraz niektóre dane z wydruku z ustawienia zbieżności.
Może ktoś bardziej kumaty niż ja coś z tego zrozumie i mi powie czy rzeczywiście jest ok.
Oś przednia
Zbieżność/ lewe +0st.05' prawe +0st.05' ||| Dane fabryczne -0st.50' / +0st.30' -0st.30'
całkowita +0st.10' ||| Dane fabryczne +0st.10' / +0st.10' -0st.10'
Przestawienie kół: +0st.10'
Potrafi ktoś powiedzieć czy te dane fabryczne są prawidłowe. Bo niby według tych danych jest ustawione a coś nie pasi. Jak to jest, że dane fabryczne mają 3 wartości a zmierzone tylko 2?
Jutro jadę do poprawki.
Po wymianie wszystkich sworzni, końcówek, tulej itd. wkońcu znalazłem czas by udać się na ustawienie zbieżności i kąta koła.
Auto po wymianie ustawiłem na tzw. oko i prowadziło się bardzo przyjemnie tylko lekko sarło opony.
Po dzisiejszym ustawieniu (niby dobrze) boję się jeździć. Jadąc na prostej, równej drodze auto nie ściąga. Przyspieszam do około 120km/h odczówam lekkie rzucanie na boki. Im szybciej tyl mocniej. Jak bym dostawał silne podmuchy wiatru na przemian z boków - lewa-prawa.
Jak zawsze mogłem zakręty pokonywać przy prędkości 120-140km/h tak teraz przy około 100km/h czuję że wynosi a jak lekko dokręcę to czuję że zaraz tył mi wyrzuci na zewnątrz zakrętu. Lekko raz mi zarzuciło tył. Ogólnie to kierownica troszkę ciężej chodzi i jest bardziej wrażliwy na lekki ruch w czasie jazdy.
Podam teraz niektóre dane z wydruku z ustawienia zbieżności.
Może ktoś bardziej kumaty niż ja coś z tego zrozumie i mi powie czy rzeczywiście jest ok.
Oś przednia
Zbieżność/ lewe +0st.05' prawe +0st.05' ||| Dane fabryczne -0st.50' / +0st.30' -0st.30'
całkowita +0st.10' ||| Dane fabryczne +0st.10' / +0st.10' -0st.10'
Przestawienie kół: +0st.10'
Potrafi ktoś powiedzieć czy te dane fabryczne są prawidłowe. Bo niby według tych danych jest ustawione a coś nie pasi. Jak to jest, że dane fabryczne mają 3 wartości a zmierzone tylko 2?
Jutro jadę do poprawki.
Sprawdz stan opon czy gdzies nie masz jakis widocznych podrubien u mnie tak rzucalo przed eksplozja opony, sprawdz cisnienie w oponach mnie tez sciagalo to na lewo to na prawo az przed chwila sprawdzilem sicnienie i bylo o 0,6 bara w mniej w parwym i 0,5 mniej w lewym, jazda testowa do 180 km/h i wszystko gra <ok>
z tym bywa roznie juz pisalem jakie problemy mialem po ustawieniu geometrii itp w warszawie robili mi chyba 4 czy 5 miejscach i to samo auto doslownie bujalo po calej drodze momentami patrzylem czy policja za mna nie jedzie bo wezma jeszcze za pijanego tak mi auto od lewej do prawe jezdzilo ciezko bylo prowadzic go prosto
Przypadkowo w necie na roznych forach znalazlem adres do pana waclawa z wawy ktory ustawia,pojechalem myslac ostatnia szansa a jak nei to przesatne jezdzic.To co ten czlowiek ustawial to szok z perfekcyjna dokladnoscia usyawial mi prawie 2 godziny nie wspomne jak cczysty zadbany warsztat profesjonalista doslownie
Efekt wypadlem na Modlińską ul ze sporymi koleinami itp podloga pponad 140 a auto idzie ja kpo sznurku
Jaki wniosek z tego poprzedni to partacze bo co innego pozostaje patrzylem w wydruki ktore byly po ustawieniu i niby w tolerancji sie miescily ale co z tego jak jezdzic sie nei dalo ten Pan ustawil dokladnie jak potreba i super
U ciebie moze byc problem z oponnami moze wytarly sie jak nei potrzeba i musza dotrzec sie do tego ustawienia jakei masz teraz
Przypadkowo w necie na roznych forach znalazlem adres do pana waclawa z wawy ktory ustawia,pojechalem myslac ostatnia szansa a jak nei to przesatne jezdzic.To co ten czlowiek ustawial to szok z perfekcyjna dokladnoscia usyawial mi prawie 2 godziny nie wspomne jak cczysty zadbany warsztat profesjonalista doslownie
Efekt wypadlem na Modlińską ul ze sporymi koleinami itp podloga pponad 140 a auto idzie ja kpo sznurku
Jaki wniosek z tego poprzedni to partacze bo co innego pozostaje patrzylem w wydruki ktore byly po ustawieniu i niby w tolerancji sie miescily ale co z tego jak jezdzic sie nei dalo ten Pan ustawil dokladnie jak potreba i super
U ciebie moze byc problem z oponnami moze wytarly sie jak nei potrzeba i musza dotrzec sie do tego ustawienia jakei masz teraz
Wg mnie masz źle ustawioną geometrię.
Jeśli dostałeś wydruk z komputera i ustawiałeś geometrie komputerowo możesz być pewne że będzie błąd.
Ustaw zbierzność nawarsztacie gdzie mają przyrządy manualne tzn te co rzucają cień.
Zazwyczaj są to ludzie starszej daty którzy jak to mowią nie ufaja komputerom.
Krzywe opony, krzywe felgi tez wprowadzają błąd do ustawienia.
Na zjedzonych oponach nie powinno sie ustawiać zbierzności z racji krzywizny osi jką moze wprowadzić.
Jeśli dostałeś wydruk z komputera i ustawiałeś geometrie komputerowo możesz być pewne że będzie błąd.
Ustaw zbierzność nawarsztacie gdzie mają przyrządy manualne tzn te co rzucają cień.
Zazwyczaj są to ludzie starszej daty którzy jak to mowią nie ufaja komputerom.
Krzywe opony, krzywe felgi tez wprowadzają błąd do ustawienia.
Na zjedzonych oponach nie powinno sie ustawiać zbierzności z racji krzywizny osi jką moze wprowadzić.
Byłem dziś jeszcze raz sprawdzić zbieżność i nic się nie zmieniło w ustawieniach.
Zmieniłem koła. Przejechałem trochę drogi i stwierdziłem, że auto lekko ściąga na lewą stronę ale za to troszeczkę mniej rzuca przy jeździe na wprost. Zakręty pokonuje się minimalnie lepiej.
Co jeszcze może być nie tak?
Może teraz sprawdzić ustawienia? Facet ze zbieżności nie ma nic przeciwko by podjechać jutro
Zmieniłem koła. Przejechałem trochę drogi i stwierdziłem, że auto lekko ściąga na lewą stronę ale za to troszeczkę mniej rzuca przy jeździe na wprost. Zakręty pokonuje się minimalnie lepiej.
Co jeszcze może być nie tak?
Może teraz sprawdzić ustawienia? Facet ze zbieżności nie ma nic przeciwko by podjechać jutro
Witam
Moge powiedziec ze u mnie [B4,1Z] wystepuja podobne objawy: po wymianie sporej czesci zawieszenia przedniego i ustawieniu zbieznosci autem buja przy ok 110 km/h - a daje sie to zauwazyc na kierownicy jak lekko w lewo i w prawo leniwie sie sama porusza. Ostatnio z kuzynem doszlismy ze belka z tylu ma duze luzy (choc nie stuka) - jak sie z boku porusza Audi to karoseria buja sie [na oko] nie w osi z kolami (opony nowe Frigo 2 ). Stawiam jak narazie na to. Jak zarobie to zrobie belke i bede wiedzial.
Pozdrawiam
Moge powiedziec ze u mnie [B4,1Z] wystepuja podobne objawy: po wymianie sporej czesci zawieszenia przedniego i ustawieniu zbieznosci autem buja przy ok 110 km/h - a daje sie to zauwazyc na kierownicy jak lekko w lewo i w prawo leniwie sie sama porusza. Ostatnio z kuzynem doszlismy ze belka z tylu ma duze luzy (choc nie stuka) - jak sie z boku porusza Audi to karoseria buja sie [na oko] nie w osi z kolami (opony nowe Frigo 2 ). Stawiam jak narazie na to. Jak zarobie to zrobie belke i bede wiedzial.
Pozdrawiam
Może mieć, ale bez przesady. Chyba aż tak dużo nie ma. Spróbuj zamienić koła przód-tył.ysiul pisze:czy wpływ na to może mieć lekkie błotko na wewnętrznej stronie felg
U mnie po wymianie przednich kół na inne pomogło. Ale mam cały czas problem z zakrętami. Wchodząc w niektóre zakręty nawet około 90km/h (potrafiłem wchodzić w nie przy 120km/h) czuję że tył mi zarzuca. A jak bym spróbował dokręcić kierą to na bank mnie wywali z zakrętu. Kiedyś tego nie miałem na tych kołach. A jak troszkę popada to jest jeszcze gorzej.
Jakies pomysły co to jest?
U mnie nic tam nie ma luzów.mirekm pisze:belka z tylu ma duze luzy (choc nie stuka)
lelum ja placilem ok 200 zł ustawial mi od zera na swozniach na koncowkach i tyl tez ustawial bo niby regulacji nie ma ale na srubach da sie ustawic jest w ty mistrzem i tyle co moge powiedziec podaje danelelum pisze:tomek1982 mógłbyś podrzucić kontakt do warsztatu gdzie ustawiałeś geometrię? Ile cię to kosztowało?
pozdro
Auto-Geometria W. Schubert
Fletniowa 11
03-160 Warszawa, woj. mazowieckie
telefon 22 614 25 27‎