Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90 2.3NG] "Rzuca' autem po zbieżności

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B3 90 2.3NG] "Rzuca' autem po zbieżności

Post autor: Leszek » 18 lis 2009, 23:58

Witam.
Po wymianie wszystkich sworzni, końcówek, tulej itd. wkońcu znalazłem czas by udać się na ustawienie zbieżności i kąta koła.
Auto po wymianie ustawiłem na tzw. oko i prowadziło się bardzo przyjemnie tylko lekko sarło opony.
Po dzisiejszym ustawieniu (niby dobrze) boję się jeździć. Jadąc na prostej, równej drodze auto nie ściąga. Przyspieszam do około 120km/h odczówam lekkie rzucanie na boki. Im szybciej tyl mocniej. Jak bym dostawał silne podmuchy wiatru na przemian z boków - lewa-prawa.
Jak zawsze mogłem zakręty pokonywać przy prędkości 120-140km/h tak teraz przy około 100km/h czuję że wynosi a jak lekko dokręcę to czuję że zaraz tył mi wyrzuci na zewnątrz zakrętu. Lekko raz mi zarzuciło tył. Ogólnie to kierownica troszkę ciężej chodzi i jest bardziej wrażliwy na lekki ruch w czasie jazdy.

Podam teraz niektóre dane z wydruku z ustawienia zbieżności.
Może ktoś bardziej kumaty niż ja coś z tego zrozumie i mi powie czy rzeczywiście jest ok.


Oś przednia

Zbieżność/ lewe +0st.05' prawe +0st.05' ||| Dane fabryczne -0st.50' / +0st.30' -0st.30'

całkowita +0st.10' ||| Dane fabryczne +0st.10' / +0st.10' -0st.10'

Przestawienie kół: +0st.10'

Potrafi ktoś powiedzieć czy te dane fabryczne są prawidłowe. Bo niby według tych danych jest ustawione a coś nie pasi. Jak to jest, że dane fabryczne mają 3 wartości a zmierzone tylko 2?


Jutro jadę do poprawki.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 lis 2009, 01:10

dla 80 b3 2.3 ng

zbieżnośc kół przód
10' +/-10'

Pochylenie koła przód
-45' +/-30'

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
1* 15' +/-30'


Zbierzność kół tył
20' +/-10'

pochylenie kół tył
-1* +/-20'

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 19 lis 2009, 01:19

Sprawdz stan opon czy gdzies nie masz jakis widocznych podrubien u mnie tak rzucalo przed eksplozja opony, sprawdz cisnienie w oponach mnie tez sciagalo to na lewo to na prawo az przed chwila sprawdzilem sicnienie i bylo o 0,6 bara w mniej w parwym i 0,5 mniej w lewym, jazda testowa do 180 km/h i wszystko gra <ok>

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 lis 2009, 07:53

Ciśnienie opon sprawdzałem - jest ok.
Stan opon też niby w porządku.
widmo, auto mam na niższym zawiasie, ale to chyba nie robi przy zbieżności.
Według tego co podałeś to chyba się mieści z ustawieniami.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 19 lis 2009, 09:20

Sam sobie na pytanie odpowiedziales piszac Auto prowadzi sie przyjemnie ale zdzieralo opony. Opony sa nierowno zuzyte i stad ten problem moze byc. Przezuc kola z tylu na przod i zobaczysz czy sytuacjia sie powtarza.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 lis 2009, 10:22

z tym bywa roznie juz pisalem jakie problemy mialem po ustawieniu geometrii itp w warszawie robili mi chyba 4 czy 5 miejscach i to samo auto doslownie bujalo po calej drodze momentami patrzylem czy policja za mna nie jedzie bo wezma jeszcze za pijanego tak mi auto od lewej do prawe jezdzilo ciezko bylo prowadzic go prosto
Przypadkowo w necie na roznych forach znalazlem adres do pana waclawa z wawy ktory ustawia,pojechalem myslac ostatnia szansa a jak nei to przesatne jezdzic.To co ten czlowiek ustawial to szok z perfekcyjna dokladnoscia usyawial mi prawie 2 godziny nie wspomne jak cczysty zadbany warsztat profesjonalista doslownie
Efekt wypadlem na Modlińską ul ze sporymi koleinami itp podloga pponad 140 a auto idzie ja kpo sznurku
Jaki wniosek z tego poprzedni to partacze bo co innego pozostaje patrzylem w wydruki ktore byly po ustawieniu i niby w tolerancji sie miescily ale co z tego jak jezdzic sie nei dalo ten Pan ustawil dokladnie jak potreba i super

U ciebie moze byc problem z oponnami moze wytarly sie jak nei potrzeba i musza dotrzec sie do tego ustawienia jakei masz teraz

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 lis 2009, 10:40

myster pisze:Opony sa nierowno zuzyte i stad ten problem moze byc
Opony letnie mi zdzierało. Wymieniłem na zimówki kilka dni temu i na ustawienie.
Zobaczymy czy coś poprawi dzisiaj.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 lis 2009, 10:48

Wg mnie masz źle ustawioną geometrię.
Jeśli dostałeś wydruk z komputera i ustawiałeś geometrie komputerowo możesz być pewne że będzie błąd.

Ustaw zbierzność nawarsztacie gdzie mają przyrządy manualne tzn te co rzucają cień.
Zazwyczaj są to ludzie starszej daty którzy jak to mowią nie ufaja komputerom.


Krzywe opony, krzywe felgi tez wprowadzają błąd do ustawienia.
Na zjedzonych oponach nie powinno sie ustawiać zbierzności z racji krzywizny osi jką moze wprowadzić.

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 19 lis 2009, 19:09

Byłem dziś jeszcze raz sprawdzić zbieżność i nic się nie zmieniło w ustawieniach.
Zmieniłem koła. Przejechałem trochę drogi i stwierdziłem, że auto lekko ściąga na lewą stronę ale za to troszeczkę mniej rzuca przy jeździe na wprost. Zakręty pokonuje się minimalnie lepiej.
Co jeszcze może być nie tak?
Może teraz sprawdzić ustawienia? Facet ze zbieżności nie ma nic przeciwko by podjechać jutro :-)

mirekm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 23 mar 2009, 16:03
Lokalizacja: Kozy

Post autor: mirekm » 07 gru 2009, 12:01

Witam
Moge powiedziec ze u mnie [B4,1Z] wystepuja podobne objawy: po wymianie sporej czesci zawieszenia przedniego i ustawieniu zbieznosci autem buja przy ok 110 km/h - a daje sie to zauwazyc na kierownicy jak lekko w lewo i w prawo leniwie sie sama porusza. Ostatnio z kuzynem doszlismy ze belka z tylu ma duze luzy (choc nie stuka) - jak sie z boku porusza Audi to karoseria buja sie [na oko] nie w osi z kolami (opony nowe Frigo 2 ). Stawiam jak narazie na to. Jak zarobie to zrobie belke i bede wiedzial.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 07 gru 2009, 12:29

tomek1982 mógłbyś podrzucić kontakt do warsztatu gdzie ustawiałeś geometrię? Ile cię to kosztowało?
pozdro

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 gru 2009, 13:52

koledzy podczepię się do tematu ustawiałem zbieżność w sobotę i przed ustawieniem mocno bujało kiera ale po ustawieniu już mniej ale dalej to nie jest ideał, czy wpływ na to może mieć lekkie błotko na wewnętrznej stronie felg :?:

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 07 gru 2009, 18:31

ysiul pisze:czy wpływ na to może mieć lekkie błotko na wewnętrznej stronie felg
Może mieć, ale bez przesady. Chyba aż tak dużo nie ma. Spróbuj zamienić koła przód-tył.


U mnie po wymianie przednich kół na inne pomogło. Ale mam cały czas problem z zakrętami. Wchodząc w niektóre zakręty nawet około 90km/h (potrafiłem wchodzić w nie przy 120km/h) czuję że tył mi zarzuca. A jak bym spróbował dokręcić kierą to na bank mnie wywali z zakrętu. Kiedyś tego nie miałem na tych kołach. A jak troszkę popada to jest jeszcze gorzej.
Jakies pomysły co to jest?

mirekm pisze:belka z tylu ma duze luzy (choc nie stuka)
U mnie nic tam nie ma luzów.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 07 gru 2009, 18:43

a łożyska z tyłu nie mają luzów :?:
jutro zamienię koła z tyłu na przód

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 gru 2009, 19:33

lelum pisze:tomek1982 mógłbyś podrzucić kontakt do warsztatu gdzie ustawiałeś geometrię? Ile cię to kosztowało?
pozdro
lelum ja placilem ok 200 zł ustawial mi od zera na swozniach na koncowkach i tyl tez ustawial bo niby regulacji nie ma ale na srubach da sie ustawic jest w ty mistrzem i tyle co moge powiedziec podaje dane

Auto-Geometria W. Schubert
Fletniowa 11
03-160 Warszawa, woj. mazowieckie
telefon 22 614 25 27&#8206;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl