[B4 ABT 2.0] rzuca przodem na skreconych
[B4 ABT 2.0] rzuca przodem na skreconych
Witam.Mam problem z moja niunia,podczas jazdy na skreconych kołach rzuca mi przodem na prawo i lewo.Luzów w zawieszeniu nie ma,byłem ustawić geometrie i facet pow ze pion koła jest w dopuszczalnej normie ale czy moge sam to sprawdzić bo myślę ze poprostu nie chciało mu sie robić.Czy moge sam jakoś to sprawdzić bo mam wrażenie ze koła dołem idą do środka czy to prawidłowo?.A moze ktoś mial taki przypadek lub większą wiedzę niż ja i potrafi cos podpowiedzięć. Prosze o pomoc bo juz rece mi opadaja.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, 20:42 przez rekin123, łącznie zmieniany 1 raz.
pochylenie kola w audi ma byc -1stopien czyli dolna czesc kola na zewnatrz a gorna do wewnatrz nadwozia. a zbieznosc +10 kola zbierzne. minut z toleancja +\-10minut tak podaje autodata
a pochylenie kola mozesz po domowemu sprawdzic poziomnica przykladajac ja w pionie jesli wykaze ze kola sa pochylne do srodka to masz cos bliskiego do idealu. ale oczywioscie na zbierznosci pokaze ci pochylenie dokladne w stopniach. a tak to tylko w ktorra strone pochylone.
a pochylenie kola mozesz po domowemu sprawdzic poziomnica przykladajac ja w pionie jesli wykaze ze kola sa pochylne do srodka to masz cos bliskiego do idealu. ale oczywioscie na zbierznosci pokaze ci pochylenie dokladne w stopniach. a tak to tylko w ktorra strone pochylone.
jesli wysuniesz dol kola na sworzniu na zewnatrz to naprawisz sobie kat pochylenie kola. ale jednoczesnie przestawi ci sie zbierznosc kol przednich bo rozstaw kolumn mc person bd wiekszy a drazki sciegna kola z przodu auta do srodka. neistety ale najlepsze bedzie sprawdzenie geometri w warsztacie i to dobrym. ja w pracy mam gto laser i ustawia sie nawet dokladnie. chociarz nieraz sie z niejednym autem meczylem.
[ Dodano: 2012-11-21, 19:34 ]
a tak wlasnie pochylenie kola reguluje sie na sworzniu wahacza.
[ Dodano: 2012-11-21, 19:34 ]
a tak wlasnie pochylenie kola reguluje sie na sworzniu wahacza.
jedź na szarpaki niech Ci sprawdzą całe zawieszenie PORZĄDNIE łącznie ze stanem tulei wózka bo o tym lubią co niektórzy zapominać. Wtedy niech ustawią zbieżność i kąty i musi być ok. Co możesz zrobić sam to zmierzyć odległość od przedniej do tylnej osi po obu stronach MUSI być równo inaczej auto mimo że da się ustawić zbieżność i kąty będzie się bardzo nieprzyjemnie prowadzić. Ja w moim b3 kilka miesięcy walczyłem z uciekającym do tyłu kołem (różnica 2,5cm w stosunku do drugiej strony) podstawiałem inne wahacze, wózki, aż wkońcu przy okazji swapa wyciągnąłem podłużnicę (a wyglądała jak prosto z fabryki) i prowadzi się super
Łojoj ale się rozpisałem Aha, co do kosztu to u mnie np. za sprawdzenie całego zawiasu biorą 20zł a za zbieżność i kąty 100 (po 50 jedno i drugie) i jakby po ustawieniu było coś nie halo, co mi się jeszcze na tej stacji nie zdarzyło, poprawiają nawet kilka razy jak trzeba. Niby normalne jak dla mnie, ale słyszałem o takich co sobie doliczają za poprawki...
Łojoj ale się rozpisałem Aha, co do kosztu to u mnie np. za sprawdzenie całego zawiasu biorą 20zł a za zbieżność i kąty 100 (po 50 jedno i drugie) i jakby po ustawieniu było coś nie halo, co mi się jeszcze na tej stacji nie zdarzyło, poprawiają nawet kilka razy jak trzeba. Niby normalne jak dla mnie, ale słyszałem o takich co sobie doliczają za poprawki...
audi80.pl/garage.php?mode=view_gall ... ge_id=1098
Jestem po niby geometri i koła przeskakuja nadal,z tego co widze kąt pochylenia koła nawet nie ruszony zastanawia mnie tak dużą różnica pomiędzy prawym a lewym kołem założmy ze w normie ale czy to nie powinno być bardziej wyśrodkowane? Prosze o szybka odpowiedź bo mysle zeby jutro jechać na reklamacje.
Jestem po niby geometri i koła przeskakuja nadal,z tego co widze kąt pochylenia koła nawet nie ruszony zastanawia mnie tak dużą różnica pomiędzy prawym a lewym kołem założmy ze w normie ale czy to nie powinno być bardziej wyśrodkowane? Prosze o szybka odpowiedź bo mysle zeby jutro jechać na reklamacje.