[80 B4] ściąganie auta i bicie na kole kierownicy
[80 B4] ściąganie auta i bicie na kole kierownicy
Mam pewien problem z moją B4. Polega to na tym, że w czasie jazdy z prędkością od ok 60 w górę, następuje ściąganie auta w lewą stronę. Dzieje się tak wówczas, kiedy auto jest na biegu. Gdy wyrzuce na luz, wszystko ustępuje i samochód jedzie normalnie, już go nie ściąga. Wymieniałem już felgi (aluminiowe zamieniałem na stalowe), opony i przeguby (zewnętrzne - od strony koła). Nic to nie dawało. Zawsze dzieje się tak samo. Może ktoś wie jak temu zaradzić? I korzystając z okazji, to chciałbym poruszyć drugi problem który mnie nęka ( a właściwie moje autko). Otóż, podczas jazdy występuje nieznaczne bicie na kole kierownicy. Koła samochodu były wyważane. Trochę mniejsze bicie jest na stalowych felgach, bo na aluminiowych było dość duże. Bicie było bardzo wyczuwalne przy prędkości ok 70-90 km/h. proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2007, 22:04 przez Magellan, łącznie zmieniany 1 raz.
napewno koła ja miałem to samo wyważanie nic nie dało, nowe opony pomogły :mrgreen:Magellan pisze: I korzystając z okazji, to chciałbym poruszyć drugi problem który mnie nęka ( a właściwie moje autko). Otóż, podczas jazdy występuje nieznaczne bicie na kole kierownicy. Koła samochodu były wyważane. Trochę mniejsze bicie jest na stalowych felgach, bo na aluminiowych było dość duże. Bicie było bardzo wyczuwalne przy prędkości ok 70-90 km/h. proszę o pomoc.
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli masz trochę pojęcia sprawdź zawieszenia, wyszukaj ewentualnych lozów! Jak już pojedziesz na ustawienie zbieżności to patrz "majstrom" na ręce bo często, gęsto tylko udają, że coś robią, albo wmawiaja, że jest wszystko ok :mrgreen: ....nie chce im się kręcić zapieczonymi końcówkami. A jak wogóle zużywaja się oponki? na całej powierzchni równo bierze bieżnik? Co do drżenia kierownicy stawiam na niewyważone koła lub luzy na wahaczach.
W moim poprzednim aucie drgania na kole kierownicy czułem od 80 do 100 km/h. Opony były autentycznie nowe (nie inne), wyważone. Siła bicia kierownicą zmieniała się jak przekładałem kołą na śrubach. Dało się dobrać takie położenie kół, że bicie prawie całkowicie ustąpiło. Wyglądać to może na nielogiczne ale tak właśnie było. Problem dobierania położenia felgi miałem dwa razy w roku -wiadomo, zima/lato. Problemy skończyły się jak zmieniłem tarcze hamulcowe. Stąd, daje do myślenia zapewnienie kapciarza, że wyważył koło.
wilu8 pisze:napewno koła ja miałem to samo wyważanie nic nie dało, nowe opony pomogły :mrgreen:Magellan pisze: I korzystając z okazji, to chciałbym poruszyć drugi problem który mnie nęka ( a właściwie moje autko). Otóż, podczas jazdy występuje nieznaczne bicie na kole kierownicy. Koła samochodu były wyważane. Trochę mniejsze bicie jest na stalowych felgach, bo na aluminiowych było dość duże. Bicie było bardzo wyczuwalne przy prędkości ok 70-90 km/h. proszę o pomoc.
Witam u mnie jest podobny problem , ściąga na prawo , przełożyłem opony ,ściąga na lewo , czy zakup nowych opon pomoże, opisz jak to było u Ciebie .
[ Audi 80 NG 2.3 ]
Szukam chłodnicy do AUDI 80 NG 2.3
- damian19772
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: łęczna/przeworsk
Wszystko wskazywałoby na opony. Sprawdź ciśnienie w ogumieniu czy z obu stron jest jednakowe. Jeśli opony nie były wyważone, to je wyważ. Spotkałem się z przypadkiem, że opony nie mimo wyważenia dawały takie właśnie objawy jak opisujesz - ściągało auto na jedną stronę i wydawało się, że nie trzyma zbieżności. Po wymianie opon problem ustał jak ręką odjął, więc to może być wina opon. Warto przejechać się na innym komplecie bądź pozamieniać opony miejscami. Czasami tylko jedna może być uszkodzona, a uszkodzenie może być nawet nie widoczne i niedostrzegalne przy wyważaniu.wawrzon5 pisze:Witam u mnie jest podobny problem , ściąga na prawo , przełożyłem opony ,ściąga na lewo
grze pisze:Wszystko wskazywałoby na opony. Sprawdź ciśnienie w ogumieniu czy z obu stron jest jednakowe. Jeśli opony nie były wyważone, to je wyważ. Spotkałem się z przypadkiem, że opony nie mimo wyważenia dawały takie właśnie objawy jak opisujesz - ściągało auto na jedną stronę i wydawało się, że nie trzyma zbieżności. Po wymianie opon problem ustał jak ręką odjął, więc to może być wina opon. Warto przejechać się na innym komplecie bądź pozamieniać opony miejscami. Czasami tylko jedna może być uszkodzona, a uszkodzenie może być nawet nie widoczne i niedostrzegalne przy wyważaniu.wawrzon5 pisze:Witam u mnie jest podobny problem , ściąga na prawo , przełożyłem opony ,ściąga na lewo
Właśnie przełożyłem opony z tyłu na przód i problem nadal występuje , na oponach które wcześniej ściągało autko poszły na tył chciałbym zaznaczyć że są to opony bieżnikowane ale mimo wszystko problem występował, założyłem te z tyłu na przód również problem się pojawił, po raz kolejny wyważyłem opony pojechałem na zbieżność i kąty i znowu to samo , zamieniłem opony z lewej na prawą i dalej ściąga tylko w drugą stronę . Wydaje mi się , że problem występował na bieżnikowanych z jasnego dla nas powodu ( jednak to bieżnik ) , a ta para kolejna opon nie wygląda za ciekawie już ( opony produkcja 2001 ) , mam nadzieje że jak poprostu kupię pożądne opony problem zniknie, bo jakby tego było mało to mam teraz lekko kierownice przekrzywioną. W każdym razie lepiej auto się sprawuje na tych starych oponach jak na bieżnikowanych takie mam wrażenie.
Szukam chłodnicy do AUDI 80 NG 2.3
no to masz rozwiązanie problemu.wawrzon5 pisze:zamieniłem opony z lewej na prawą i dalej ściąga tylko w drugą stronę
jeśli to powstało po ustawianiu zbieżności, to jedź z reklamacją, bo spaprali sprawę. Przy ustawianiu zbieżności kierownica ma być zablokowana w pozycji na wprost i po ustawieniu ma być prosto.wawrzon5 pisze:jakby tego było mało to mam teraz lekko kierownice przekrzywioną