[B4 ABK] Skrzypienie przy skręcaniu kół w prawo.
[B4 ABK] Skrzypienie przy skręcaniu kół w prawo.
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czym może być spowodowane głośne skrzypienie w czasie skręcania kół w prawo. Dzieje się to zarówno w czasie postoju jak i w czasie jazdy (jeżeli w czasie postoju też skrzypi to chyba to nie będzie przegub?).
Poprosiłem kogoś, żeby kręcił kierownicą, a sam nasłuchiwałem skąd to dochodzi. Pod maską tego praktycznie nie słychać, więc wspomaganie raczej jest ok (siłownik, pompa itp pracują cicho). Najgłośniej jest kiedy nasłuchuje się od strony prawego koła. Nie mam dostępu do kanału czy podjazdu zbytnio więc nie mam jak dokładnie nasłuchiwać co skrzypi.
Chciałbym dodać, że na ostatnim badaniu kilka miesięcy (po wymianie wszystkich czterech tulejek sanek) miałem sprawdzane wszystkie elementy gumowe i nigdzie nie było żadnych luzów - tuleje wahaczy w idealnym stanie były). Jedyny element, jaki nie był wymieniony, to zdaje się łożysko amortyzatora z prawej strony. Czy to łożysko może być odpowiedzialne za takie skrzypienie?
Jak będę miał kogoś jeszcze do pomocy to posłucham pod maską czy nie słychać tego z prawego kielicha.
Chciałbym się dowiedzieć czym może być spowodowane głośne skrzypienie w czasie skręcania kół w prawo. Dzieje się to zarówno w czasie postoju jak i w czasie jazdy (jeżeli w czasie postoju też skrzypi to chyba to nie będzie przegub?).
Poprosiłem kogoś, żeby kręcił kierownicą, a sam nasłuchiwałem skąd to dochodzi. Pod maską tego praktycznie nie słychać, więc wspomaganie raczej jest ok (siłownik, pompa itp pracują cicho). Najgłośniej jest kiedy nasłuchuje się od strony prawego koła. Nie mam dostępu do kanału czy podjazdu zbytnio więc nie mam jak dokładnie nasłuchiwać co skrzypi.
Chciałbym dodać, że na ostatnim badaniu kilka miesięcy (po wymianie wszystkich czterech tulejek sanek) miałem sprawdzane wszystkie elementy gumowe i nigdzie nie było żadnych luzów - tuleje wahaczy w idealnym stanie były). Jedyny element, jaki nie był wymieniony, to zdaje się łożysko amortyzatora z prawej strony. Czy to łożysko może być odpowiedzialne za takie skrzypienie?
Jak będę miał kogoś jeszcze do pomocy to posłucham pod maską czy nie słychać tego z prawego kielicha.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Darecki3037, jakby to ode mnie zależało to bym kazał wymienić oba. Oddałem samochód do warsztatu, powiedziałem gościowi, że mi stuka w zawieszeniu. Umówiłem się na wymianę tulei wahaczy i gość je powymieniał i wymienił też łożysko jedno, bo było rozwalone. Nawet się go zapytałem potem, dlaczego nie oba, to powiedział, że drugie było w porządku. Za robotę za wymianę łożyska nie wziął dodatkowej kasy (tylko za cześć) więc raczej nie chciał mnie naciągnąć.
W sumie mógł gość zadzwonić i się zapytać, czy wymienić oba, ale teraz już nie ma sensu płakać nad rozlanym mlekiem . Teraz tylko trzeba poczekać na przypływ gotówki i wymiana.
W sumie mógł gość zadzwonić i się zapytać, czy wymienić oba, ale teraz już nie ma sensu płakać nad rozlanym mlekiem . Teraz tylko trzeba poczekać na przypływ gotówki i wymiana.
Skrzypieć może również przytarty sworzeń zwrotnicy lub końcówka drążka kierowniczego. Prosty sprawdzian:nabrać troszkę oleju do strzykawki z igłą i wstrzyknąć przez gumową osłonę. Nawet jeżeli skrzypienie ustanie element i tak element trzeba dać "do obserwowanych" bo może pojawić się luz (wkładki pewnie są już przetarte).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 sie 2008, 19:20
- Lokalizacja: ostróda
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Pewnie masz wywalone tulejki na wahaczu ale to może być też guma stabilizatoraleon_no3 pisze:noorbi Dzieki!
A nie wiesz co moze byc jak sa luzy na podniesionym i opuszczony również samochodzie jak ruszam kołem w lewo w prawo? Dodam że podczas jazdy telepie mi kierownica i stuka mi amortyzator, wiec jest do wymiany.A końcowki drążka sa w porzadku.
Yawor - też tak miałem. Auto stało 2 dni na wysokim klocku pod wahaczem i zaczęło skrzypieć... Teraz samo przestało - co to było na 99% końcówka drążka kierowniczego. NIe miała luzów ale coś się jej stało i już...