Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] syczenie z za kierownicy

ODPOWIEDZ
kurnapany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2010, 18:29
Lokalizacja: Warszawa

[B4 1Z] syczenie z za kierownicy

Post autor: kurnapany » 29 sty 2011, 16:35

Szanowni koledzy
Ostatnio pojawiło się w moim samochodzie syczenie z za kierownicy przy włączonym silniku. Kiedy skręcam kierownicę syczenia zmienia na chwilę dźwięk ewentualnie ustaje jeśli przytrzymać skręconą kierownicę. Szukałem na forum informacji na ten temat niestety nic nie znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszystkie rady.

dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 sty 2011, 17:31

plyn wspomagania w normie?

Awatar użytkownika
Czarna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 25 sty 2010, 18:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: Czarna » 29 sty 2011, 20:15

Przy maksymalnych skrętach zawsze słychać inny ton pracy pompy wspomagania ukł. kierowniczego.
Jeżeli słyszysz to w okolicy kierownicy a dokladniej ściany grodziowej bo tam umiejscowione jest serwo to ja bym obstawiala na nim nieszczelność- sprawdź co się dzieje jak naciskasz pedał hamulca, czy dochodzi syczenie wówczas takie o jakim piszesz?

kurnapany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2010, 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kurnapany » 29 sty 2011, 22:15

syczenie słychać ciągle przy ustawieniu kół na wprost przy normalnej jeździe, w zakrętach też, (tzn. nie mam na myśli maksymalnego skrętu kół wtedy rzeczywiście słychać inny dźwięk ale to nie o niego chodzi). Płyn serwa jest w normie. Latem zdarza się, że trochę go ucieka bo serwo odrobinę puszcza ale teraz jest pełen zbiorniczek a od lata i nic nie ubyło.

Awatar użytkownika
Czarna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 25 sty 2010, 18:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: Czarna » 30 sty 2011, 14:14

Ja bym proponowała na początek sprawdzić orientacyjnie szczelność:
na zgaszonym aucie 'napompuj' pedał hamulca do maksymalnej twardzości, trzymając go tak odpal silnik, jeśli pedał opadnie-nie ma nieszczelności.

adama

Post autor: adama » 21 lut 2011, 23:34

a ja bym obstawial magiel do wymiany 2 tygodnie temu tez mi sie takie syczenie pojawilo i wlasnie jestem w trakcie wymiany zrób tak jak bedzie syczec kucnij i sluchaj gdzie ucieka u mnie to bylo miedzy pedalami tam gdzie trzpien z przekladni whodzi do auta podociskaj ta gume i zobaczysz czy na sekunde hociaz ucichnie jak tak to magiel do roboty tez myslalem ze serwo ale jednak nie

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 lut 2011, 23:48

U mnie wspomaganie syczało od kiedy pamiętam to auto i póki syczało (oczywiście tylko przy skręcaniu) to wszystko było OK, dopiero jak zaczęło strzelać to zaczęły się kłopoty :mrgreen:

adama

Post autor: adama » 01 mar 2011, 18:04

na 100% magiel bo wymienilem i jest cisza pozdro

leo43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 lis 2010, 14:17
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: leo43 » 08 mar 2011, 20:59

Witam. Ciekawy temat. Interesuje mnie dalsza diagnostyka tej przypadłości, ponieważ od jakiegoś tygodnia to syczenie pojawiło się u mnie. Mało tego. Jak odpalę silnik to po dwóch minutach olej w układzie - pompa, maglownica, przewody, zbiornik wyrównawczy, wszystko gorące jak diabli. Proszę o poradę czy to wina pompy czy maglownicy. Maglownica z przebiegiem cztery miesiące. Wymieniłem z powodu wycieków.
Syczenie z układu jest po odpaleniu silnika w kabinie. Jest to dźwięk o różnej tonacji. Po przejechaniu kilku kilometrów czuje się smród o zapachu fekali.
Moim zdaniem ten zapach pochodzi z przegrzania oleju w układzie.
Proszę o pomoc. :-(

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 27 mar 2011, 18:00

U mnie syczy od 2 lat i syczenie jest z miesiąca na miesiąc coraz głośniejsze. I tak jak autor pisał syczenie zmienia barwe tonu przy ruchu kierownicą (nawet namniejszym). W moim przypadku winna temu jest pompa wspomagania bo widze,że już zaczęła cieknąć uszczelnienieniami i wokół przewodów olejowych. Mam drugą i czekam aż ta ducha wyzionie całkiem. Nie obstawiał bym raczej maglownicy chociaż i jej nie wykluczam....

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 05 kwie 2011, 19:47

u mnie ten dzwiek takze wystepuje od ponad 2 lat. obojetnie czy stoje czy jade. wymienilem maglownice z powodu nieszczelności syczenie dalej pozostało z ciekawości takze przełozylem pompe to tez nie pomoglo. robilem to osobiscie w swojej v6 przekladnie mialem z tlumikiem drgan bez servotronica.

adama

Post autor: adama » 05 kwie 2011, 20:30

pojezdzijcie na pół gwizdka z odkreconym korkiem od wlewu płynu do wspomagania u mnie to pomoglo a wymienialem magiel i pompe takze wiec sprubujcie tego moze pomoze pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl