Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ustawienie geometrii, wydruk

ODPOWIEDZ
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4 2.0 ABK] Ustawienie geometrii, wydruk

Post autor: Norton9988 » 13 cze 2018, 15:02

Witam, dzisiaj byłem na ustawieniu geometrii. Zdecydowałem się ustawić zbieżność przede wszystkim z powodu ścinania opon. Po ustawieniu nie widzę, praktycznie żadnej poprawy. W samochodzie tak jak było wcześniej, nie odbija kierownica po skręcie w lewo lub prawo, i dalej ściąga w lewo podczas szybkiej jazdy oraz po nierównościach. Także przy szybszej jeździe samochód tańczy od lewej do prawej. Zawieszenie czy nie ma luzów było sprawdzane bez użycia żadnego łoma, tylko ruszając kołami. Cena za usługę została ustalona na 100 - 150, a wziął 170. Przy ustawianiu byłem osobiście, wszystkie śruby odkręciły się lekko, a wziął tyle bo podobno założył czujniki także na tył, a zazwyczaj zakłada tylko na przód. Oto wydruki jakie otrzymałem, czy coś można z nich sensownego wyczytać (czy samochód jest prosty i czy duże wprowadził zmiany)?

https://tufotki.pl/93KUk

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2018, 15:27

Norton9988 pisze: Zawieszenie czy nie ma luzów było sprawdzane bez użycia żadnego łoma, tylko ruszając kołami.
to żadne sprawdzenie

Skasował Cię bardzo ładnie ;-) chyba że masz q. Bo normalnie za ośkę to 100-110 zł to stoi.
WRC is for boys.
Group B was for men.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 13 cze 2018, 16:16

PiterB "bartdzo ładnie " tzn. duzo czy mało ? :)

Ja ostatnio tez ustawiałem , po wymianie amorów itd. , zapłaciłem 70 zl - tylko no gość robił to raczej starą szkołą , ale miał specjalne stanowisko tylko pod zbierzność i geometrie.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 13 cze 2018, 16:26

Ja płaciłem 70zł i 15zł szt. kąt pochylenia koła .
Jeśli ktoś podejmuję się ustawienia zbieżności nie sprawdzając przed tym luzów w zawieszeniu to żaden fachowiec. :/ Taka trochę syzyfowa praca.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 13 cze 2018, 16:50

Według niego było widać, że zawieszenie było robione. Samochód kupiłem nie dawno i sprzedający niby też zapewniał, że było robione. Denerwuje mnie tylko to skrzypienie w prawym przednim kole, ale to niby ma być wina poliuretanu. A z tych wydruków coś można wydedukować? Kąty pochylebia kół itp. są odpowiednie? A tak to zwykła 80, żadne quattro.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2018, 17:46

beast pisze:PiterB "bartdzo ładnie " tzn. duzo czy mało ? :)
to może powiem tak, za zbieżność u mnie biorą 60 zł a za kąty 50 czy 110(o ile trzeba jedno i drugie ustawiać oczywiście) czyli w porównaniu do twojego 180 to chyba widać? czy dużo czy mało.

Ja się na tych odczytach nie za bardzo znam więc się nie będę wymądrzał(wygląda na ok ale tył tak na granicy) ale skoro nadal coś nie tak to albo luzy są albo źle ustawiona zbieżność/kąty.
Pomijam fakt kijowych amorów lub nierówne ciśnienie w kołach(chodź to też powinien ten co ustawia sprawdzić i skorygować). To innej możliwości nie widzę takiego zachowania się auta.

Ps gdzie masz te poliuretany zamontowane?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 13 cze 2018, 18:50

Tak naprawdę to tego nie wiem, gdzie dokładnie jest ten poliuretan. A co do nie odbijania kierownicy, a przy mocnym skręcie wręcz pogłębianie skrętu to nie jest przypadkiem objaw braku zbieżności. Czy możne ten typ tak ma?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2018, 19:02

Norton9988 pisze:Czy możne ten typ tak ma?
żaden typ tak nie ma ;-) a przynajmniej jak o czymś takim nie słyszałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 13 cze 2018, 19:06

Czyli wygląda na to, że będę musiał jechać na reklamację. Nie dość, że porządnie nie sprawdził stanu zawieszenia, to poprawy brak.

Chociaż poczytałem kilka tematów i niektórzy twierdzą, że ten typ tak ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga