[B4 2.3 NG] Ustawienie koła kierownicy
[B4 2.3 NG] Ustawienie koła kierownicy
Witam. Wie ktoś może czy jest takie coś, jak prawidłowe ustawienie lub też osadzenie koła kierownicy na kolumnie? Mam prawidłową zbieżność, a jednak koło kierownicy jest lekko skręcone w lewo, poza tym wydaje mi się, że kierunkowskazy nie wyłączają się jednakowo przy prostowaniu kierownicy po skręcie. Czy jak odkręcę kierownicę to będę mógł stwierdzić, że jest źle zamocowana? A jeśli tak to po czym to poznać? Są jakieś cechy na kolumnie czy coś w tym stylu?
:?: :?: :?:
Pozdrawiam 8-)
:?: :?: :?:
Pozdrawiam 8-)
Jeżeli masz zbieżność dobrze, a kierownica jest lekko w lewo to najzwyczajniej w świecie ją odkręć i ustaw na wprost. Odkręcasz śrubę pod klaksonem, chyba klucz 22 jak się nie mylę i przekładasz. W sumie to chyba tle, a z tymi kierunkami to po przełożeniu kiery powinno wrócić do normy lub przestać Ci się wydawać że coś nie gra <ok>
A tak przy okazji, lipnie ustawili ci zbieżność skoro nie ustawili od razu kierownicy na prosto. Amatorzy, he <lol>
A tak przy okazji, lipnie ustawili ci zbieżność skoro nie ustawili od razu kierownicy na prosto. Amatorzy, he <lol>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Dokładnie,leń Ci zbieżność ustawiał.Ezumaru pisze:A tak przy okazji, lipnie ustawili ci zbieżność skoro nie ustawili od razu kierownicy
Zrób jak pisali koledzy wyżej.Przestaw na wieloklinie i jazda,jak trzeba to znowu przestawiasz i sprawdzasz w czasie jazdy bo na postoju może się wydawać że wszystko gra a nie musi wcale.Zaznacz sobie (po ustawieniu) markerem prawidłową pozycję(robisz kreskę kolumna-kiera) i na przyszłość jak będziesz musiał demontować będziesz miał problem z grzywki <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Tylko jeśli zle dobrałeś średnice kół w jednym z dwóch kompletów.Przy prawidłowej średnicy obu kpl. nie widzę takiej możliwości.duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
duo, szczerze mówiąc nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.Co ma powodować to przesunięcie?
pracowałem w aso i wiem ze mechanicy nie raz zmieniajac zimowki na letnie i na odrot sprawdzali polozenie kierownucy bo sie potrafilo przekrzywic .. nie znam szczegółów dlaczego mi osobiscie w prywatnych moich autach tez sie nigdy nie zdarzyło.luk_OP_Q89 pisze:Tylko jeśli zle dobrałeś średnice kół w jednym z dwóch kompletów.Przy prawidłowej średnicy obu kpl. nie widzę takiej możliwości.duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
duo, szczerze mówiąc nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.Co ma powodować to przesunięcie?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Potwierdzam. Również spotkałem się z takim przypadkiem. Zapiekł mi się pierścień centrujący na piaście, więc koleś chwycił kafar i chciał nim tłuc. Dobrze, że tam byłem. Wystarczyło spryskać WD40 i po kilku minutach poradziłem sobie tylko przy użyciu płaskiego wkrętaka.luk_OP_Q89 pisze:duo, Ja też pracowałem w ASO i byłem przełożonym wspomnianych mechaników.
I powiem Ci że przekrzywić to się mogło przy zmianie kół zima/lato tylko jak buce nap...ali po kole które nie chciało zejść.
A ja nie pracowałem w żadnym aso, a powiem ci że jeśli kierownica jest skrzywiona przy prawidłowej zbieżności to wystarczy zrobić tak jak pisał Ezumaru.
Jest to możliwe tylko w aucie bez prawidłowej geometrii.duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
po zmianie np z letnich na zimówki może zmienić się delikatnie położenie koła kierownicy nawet przy prawidłowej geometrii na to że kierownica się przestawia delikatnie ma wpływ kilka czynników zmiana rozmiaru i szerokości felg, opon i konstrukcja zawieszenia oraz to ze nie zawsze zmieniamy na nowe opony a z używkami jest różnie a co do opon to na naszych pięknych równych i pochylonych do pobocza drogach inaczej zachowują się opony nie kierunkowe a kierunkowe a w szczególności widać to na kierunkowych w jodełkę.
[ Dodano: 2009-08-25, 10:12 ]
a spotkał się ktoś z taka sytuacja a dokładniej chodzi o audi b4 wujaszka niemca zarejestrowane w niemczech mające tiv gdy porusza się po niemieckich drogach kierownica jest idealnie na wprost a gdy przyjedzie do polski ma ja lekko skręcona i co dziwnie po powrocie do niemiec jest wszystko ok sprawdzone zawieszenie tip top serwisowane od nowości w niemczech w autoryzowanym serwisie audi mające co roku przedłużana gwarancje przez audi jeszcze do tej pory.
[ Dodano: 2009-08-25, 10:12 ]
a spotkał się ktoś z taka sytuacja a dokładniej chodzi o audi b4 wujaszka niemca zarejestrowane w niemczech mające tiv gdy porusza się po niemieckich drogach kierownica jest idealnie na wprost a gdy przyjedzie do polski ma ja lekko skręcona i co dziwnie po powrocie do niemiec jest wszystko ok sprawdzone zawieszenie tip top serwisowane od nowości w niemczech w autoryzowanym serwisie audi mające co roku przedłużana gwarancje przez audi jeszcze do tej pory.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 10:55 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
bzdura .. jak dobrze wszyscy wiedzą kocham koła i co chwila je zmieniam w każdym swoim aucie nawet teraz w polo 93 siedzą 8 calowe dezenty i doskonale wiem iż jeżdząc na 15/7 a zakładając 16/9 może zdarzyć lekkie "przesunięcie" kierownicy" i zbierżność nic tutaj nie ma.noorbi pisze:Jest to możliwe tylko w aucie bez prawidłowej geometrii.duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
noorbi nie założyłeś okularów dziś ? jest tam ż .. r się jedynie wkradło przez pospiech ..noorbi pisze: A, i zbieżność to w szkole mnie uczyli przez "ż".
ja wiem swoje odnośnie kierownicy i byłem świadkiem takich sytuacji, że po zmianie kół kierownica była przekrzywiona i tyle. Jak widać nie tylko ja