Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Ustawienie koła kierownicy

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

[B4 2.3 NG] Ustawienie koła kierownicy

Post autor: vac » 23 sie 2009, 22:43

Witam. Wie ktoś może czy jest takie coś, jak prawidłowe ustawienie lub też osadzenie koła kierownicy na kolumnie? Mam prawidłową zbieżność, a jednak koło kierownicy jest lekko skręcone w lewo, poza tym wydaje mi się, że kierunkowskazy nie wyłączają się jednakowo przy prostowaniu kierownicy po skręcie. Czy jak odkręcę kierownicę to będę mógł stwierdzić, że jest źle zamocowana? A jeśli tak to po czym to poznać? Są jakieś cechy na kolumnie czy coś w tym stylu?

:?: :?: :?:

Pozdrawiam 8-)

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 23 sie 2009, 23:56

Jeżeli masz zbieżność dobrze, a kierownica jest lekko w lewo to najzwyczajniej w świecie ją odkręć i ustaw na wprost. Odkręcasz śrubę pod klaksonem, chyba klucz 22 jak się nie mylę i przekładasz. W sumie to chyba tle, a z tymi kierunkami to po przełożeniu kiery powinno wrócić do normy lub przestać Ci się wydawać że coś nie gra <ok>

A tak przy okazji, lipnie ustawili ci zbieżność skoro nie ustawili od razu kierownicy na prosto. Amatorzy, he <lol>

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 23 sie 2009, 23:57

Kierownica na kolumnie jest osadzona na wieloklinie. znaków szczególnych nie widziałem chyba ze czegoś nie zauważyłem. odkręć przestaw o jeden ząbek dokręć (dobrze :-D ) i zobaczysz. pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 sie 2009, 10:06

Ezumaru pisze:A tak przy okazji, lipnie ustawili ci zbieżność skoro nie ustawili od razu kierownicy
Dokładnie,leń Ci zbieżność ustawiał.

Zrób jak pisali koledzy wyżej.Przestaw na wieloklinie i jazda,jak trzeba to znowu przestawiasz i sprawdzasz w czasie jazdy bo na postoju może się wydawać że wszystko gra a nie musi wcale.Zaznacz sobie (po ustawieniu) markerem prawidłową pozycję(robisz kreskę kolumna-kiera) i na przyszłość jak będziesz musiał demontować będziesz miał problem z grzywki <ok>

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 24 sie 2009, 15:08

po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz ;-)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 sie 2009, 21:46

duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz ;-)
Tylko jeśli zle dobrałeś średnice kół w jednym z dwóch kompletów.Przy prawidłowej średnicy obu kpl. nie widzę takiej możliwości.
duo, szczerze mówiąc nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.Co ma powodować to przesunięcie?

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 24 sie 2009, 21:49

luk_OP_Q89 pisze:
duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz ;-)
Tylko jeśli zle dobrałeś średnice kół w jednym z dwóch kompletów.Przy prawidłowej średnicy obu kpl. nie widzę takiej możliwości.
duo, szczerze mówiąc nigdy się z taką sytuacją nie spotkałem.Co ma powodować to przesunięcie?
pracowałem w aso i wiem ze mechanicy nie raz zmieniajac zimowki na letnie i na odrot sprawdzali polozenie kierownucy bo sie potrafilo przekrzywic .. nie znam szczegółów dlaczego mi osobiscie w prywatnych moich autach tez sie nigdy nie zdarzyło.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 sie 2009, 22:13

duo, Ja też pracowałem w ASO i byłem przełożonym wspomnianych mechaników.
I powiem Ci że przekrzywić to się mogło przy zmianie kół zima/lato tylko jak buce nap...ali po kole które nie chciało zejść.

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 25 sie 2009, 08:51

luk_OP_Q89 pisze:duo, Ja też pracowałem w ASO i byłem przełożonym wspomnianych mechaników.
I powiem Ci że przekrzywić to się mogło przy zmianie kół zima/lato tylko jak buce nap...ali po kole które nie chciało zejść.
Potwierdzam. Również spotkałem się z takim przypadkiem. Zapiekł mi się pierścień centrujący na piaście, więc koleś chwycił kafar i chciał nim tłuc. Dobrze, że tam byłem. Wystarczyło spryskać WD40 i po kilku minutach poradziłem sobie tylko przy użyciu płaskiego wkrętaka.

noorbi

Post autor: noorbi » 25 sie 2009, 09:00

A ja nie pracowałem w żadnym aso, a powiem ci że jeśli kierownica jest skrzywiona przy prawidłowej zbieżności to wystarczy zrobić tak jak pisał Ezumaru.
duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
Jest to możliwe tylko w aucie bez prawidłowej geometrii.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 25 sie 2009, 09:36

po zmianie np z letnich na zimówki może zmienić się delikatnie położenie koła kierownicy nawet przy prawidłowej geometrii na to że kierownica się przestawia delikatnie ma wpływ kilka czynników zmiana rozmiaru i szerokości felg, opon i konstrukcja zawieszenia oraz to ze nie zawsze zmieniamy na nowe opony a z używkami jest różnie a co do opon to na naszych pięknych równych i pochylonych do pobocza drogach inaczej zachowują się opony nie kierunkowe a kierunkowe a w szczególności widać to na kierunkowych w jodełkę.

[ Dodano: 2009-08-25, 10:12 ]
a spotkał się ktoś z taka sytuacja a dokładniej chodzi o audi b4 wujaszka niemca zarejestrowane w niemczech mające tiv gdy porusza się po niemieckich drogach kierownica jest idealnie na wprost a gdy przyjedzie do polski ma ja lekko skręcona i co dziwnie po powrocie do niemiec jest wszystko ok sprawdzone zawieszenie tip top serwisowane od nowości w niemczech w autoryzowanym serwisie audi mające co roku przedłużana gwarancje przez audi jeszcze do tej pory.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 10:55 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 25 sie 2009, 10:48

noorbi pisze:
duo pisze:po zmianie kół np z letnich na zimowe możesz mieć ten sam objaw i wtedy to samo klucz w łapki i kręcisz
Jest to możliwe tylko w aucie bez prawidłowej geometrii.
bzdura .. jak dobrze wszyscy wiedzą kocham koła i co chwila je zmieniam w każdym swoim aucie nawet teraz w polo 93 siedzą 8 calowe dezenty i doskonale wiem iż jeżdząc na 15/7 a zakładając 16/9 może zdarzyć lekkie "przesunięcie" kierownicy" i zbierżność nic tutaj nie ma.

noorbi

Post autor: noorbi » 25 sie 2009, 11:11

Jaka bzdura ?
Mechanicy partacze, tak właśnie tłumaczą źle ustawioną zbieżność - innymi kołami :mrgreen:
Przy prawidłowej zbieżności i takich samych wymiarach kół zima/lato nic nie ma prawa się przestawić.
A, i zbieżność to w szkole mnie uczyli przez "ż".

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 sie 2009, 11:30

Litosci, jak ma sie przestawiac zbierznosc zmieniaac kola na inne, nawet w bardzo ronziacych sie rozmiarach :?: Przeciez to jest nawet logicznie nie wytlumaczalne. Zbierznosc to sie przestawia a i tez nie do konca bo konkretnie kat pochylenia kol ale to jedynie przy zmianie zawiechy.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 25 sie 2009, 11:34

noorbi pisze: A, i zbieżność to w szkole mnie uczyli przez "ż".
noorbi nie założyłeś okularów dziś ? jest tam ż .. r się jedynie wkradło przez pospiech ..

ja wiem swoje odnośnie kierownicy i byłem świadkiem takich sytuacji, że po zmianie kół kierownica była przekrzywiona i tyle. Jak widać nie tylko ja ;-)

Zablokowany

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl