Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 all] Wspomaganie

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

[80 B4 all] Wspomaganie

Post autor: yellow2008 » 08 sty 2009, 11:52

Słabo pracuje wspomaganie. Problem jest na parkingu. Przy wolnych obrotach kierownicą ciężko ruszyć. Jak się zwiększy obroty do 3000 to od razu widać że kierownica chodzi lżej ale i tak daleko do ideału. Od czego zacząć diagnozę. Pompa czy przekładnia. A może ktoś wie jak i czym sprawdzić ciśnienie podawane przez pompę wspomagania. Oba te elementy raczej kupuje się używki bo regeneracja jest dyskusyjna. Czyli od czego zacząć.
PS. Oczywiście można nic nie robić tylko chodzić na siłownię :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 sty 2009, 12:03

Zacznij od wymiany płynu wspomagania, jeżeli to nie pomorze to raczej pompa do wymiany, poniewaz daje za małe cisnienie.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 sty 2009, 16:35


noorbi

Post autor: noorbi » 09 sty 2009, 19:41

Koledzy, spytam z ciekawości - ile tego płynu wchodzi?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 sty 2009, 12:20

Butelka starczy wchodzi 0.75 ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 sty 2009, 10:42

Wg mnie wymiana płynu w układzie wspomagania zawsze mija się z celem i jest to zbędny wydatek... jak pompa nie daje rady na tym płynie co jest to i wymiana płynu pomoże jak umarłemu kadzidło.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 12 sty 2009, 09:05

Zmieniaj pompe, bo już nie daje rady. Mam to samo. Zalałem od nowa płynem i nic. Przy większych obrotach jest ok, na wolnych już nie. Po prostu pompa daje za małe ciśnienie i prosi się o wymianę.

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 20 sty 2009, 21:04

Niech będzie że pompa nie wyrabia ale pompa to loteria. Kupujesz uzywkę czyli kota w worku. Czy warto regenerować swoją pompę. Czy jest to duży koszt czy lepiej zaryzykować uzywkę. Mój mechanik odradza regenerację ale mówi że pompe kupuję na swoje ryzyko. Widomo że nic nie da się sprawdzić dopóki się jej nie zamontuje. A może jest jakiś magiczny sposób na ocenę stanu pompy. Mam audi z przebiegiem 150tys. 1995 czyli jak na ten model to rewelwcja nowszego trudno znaleźć. Więc co radzicie.

Tikas72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:31
Lokalizacja: Elbląg/Gdańsk

Post autor: Tikas72 » 22 sty 2009, 16:42

Sprawdź w zbiorniczku sitko-przpłukaj. Może to pomóc.

Sqadan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 17:10
Lokalizacja: OLKUSZ

Post autor: Sqadan » 25 maja 2009, 12:37

mialem ten sam problem
wziolem wyczyscilem sito w zbiorniczku pomoglo na 3 dni
ale posunolem sie dalej i nalalem gestego oleju ok 150ml(jakis doktor do silnikow) do zbiornika na cieplym oleju caly czas krecac kierownica oczywiscie bez sitka i pomoglo teraz nawet po rozgrzaniu i na postoju przy laciach 225 kreci sie lekko
oczywiscie to jest oszukiwanie pompy gdyz poprostu zwieksza sie cisnienie ale puki dziala to jej nie wymieniam
pozdrawiam

ps. daj znac co i jak zrobiles i czy pomoglo:)

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 26 maja 2009, 10:07

Ja wymieniłem jakies 2 miesiące temu pompe na używke oczywiscie. Stara nie lała ale objawy były takie że jak się silnik rozgrzał pompa znacznie gorzej tłoczyła. Po wymianie pompy różnicy wielkiej nie zauważyłem co mnie zmartiwło. Koledzy podpowiedzieli na forum że może to być wina maglownicy, że może "przepuszczać" ? Niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą. Koszty regeneracji są duże a gwarancji nie masz tak jak z używaną pompą. Pozdrawiam

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 13 cze 2009, 13:16

u mnie ten sam problem :/
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 22:31 przez grabon.a, łącznie zmieniany 1 raz.

Norek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Norek » 17 cze 2009, 15:23

Niestety mam pompę do wymiany, tylko teraz pytanie czy jest jakaś różnica między pompami? W B3 18s mam coś takiego http://moto.allegro.pl/item655781780_po ... _nowa.html tak wygląda szukam po allegro i spotkałem opis, że jedna do 5 cylindrowych, druga do 4, na zdjęciu niby takie same, jest jakaś różnica? Jeszcze jedno, są jakieś skutki jazdy beż pompy wspomagania? Zanim dostanę pompę to muszę zrobić kilkadziesiąt km i nie wiem czy szukać innego auta, np jakbym założył rozwaloną pompę i nie założył paska to stało by się coś?

Awatar użytkownika
yellow2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10

Post autor: yellow2008 » 19 cze 2009, 11:16

Teoretycznie mozesz jechać bez wspomagania tzn. nawet bez pompy. Zabezpieczyć węże aby reszta płynu z maglownicy nie wyciekła. ale czy dasz radę kierować. Ja byłem holowany i naprawdę kręcenie kierownicą bez wspomagania to niezły wyczyn. Twardy hamulec, twarda kierownica. Po 20 km byłem mokry a jechaliśmy 30-40 km/h.
Na prostej wydaje się że jest OK i nagle zakręt o 90 stopni a kierownica jak przymurowana. Może nie warto ryzykować

Norek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Norek » 19 cze 2009, 22:35

Przy holowaniu to jest inna bajka, dziś zrobiłem na lince prawie 10km (bo mi przewód od chłodnicy pękł) po mieście, nie życzę nikomu normalnie masakra. Ale bez samego wspomagania to się daje rade, musiałem zrobić 40km i gdyby nie parkowanie to by było przyzwoicie, tylko zakwasy na drugi dzień. We wtorek wymiana pompy. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl