Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3] Wymiana łączników stabilizatorów, kilka pytan.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ B3] Wymiana łączników stabilizatorów, kilka pytan.

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 18:02

Witam. Niedługo zabieram sie za wymiane łączników ale.. Mam audi 80 b3 1990 rok. Po ściągnięciu koła myślałem ze ujrzę zwykły łącznik taki jaki mozna spotkac w przypadku wielu samochodów. Ale nic takiego nie znalazłem. Jedynie od przodu do amortyzatora, alo wachacza przymocowany jest taki drążek na gumie. Czy to jest łącznik ? Jak sie to wyjmuje ? Wystarczy wymienic gumy ? Po przejzeniu forum znalazlem tylko info ze to jest starszy typ zawieszenia. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lip 2011, 18:44

witaj, np. przy kole od strony kierowcy kiedy skrecisz kola w prawo to ujrzysz lacznik stabilizatora jezeli nic nie bylo robione to bedzie on w plasitkowej otoczce.
wyglada on tak jak tu: http://auto-truck3.pl/2412-cznik-stabil ... 0-92-.html

jak spojrzysz na amortyzator to zobaczysz go napewno

no chyba ze chcesz cos innego wymienic a mylisz to z lacznikiem jak mozesz zrob zdjecie (bo ja nie mam jak) amortyzatora i wszystkiego obok to ci powiem gdzie jest lacznik

a samych gum nie wymienisz

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 19:21

Akurat ściągałem koło z prawej strony i nic tam takiego nie było, a własnie byc powinno. Az takim laikiem nie jestem...chhybaa.., moze zbyt malo sie przypatrzylem ale w np w escorcie wszycho jest na wierzchu ;)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lip 2011, 19:54

jak akurat sciagnales to zrob fotke i zapodaj bo wybacz nie chce mi sie az wierzyc przeciez tak byc nie moze :!: zapodaj fotke i zrobi sie ogledziny bo raczej nie mozliwe zeby ktos wymodzil tak zeby nie bylo lacznikow

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 20:00

akurat teraz nie mam sciągnietego zrobie najszybciej jak sie da. Jak sciągnalem prawe kolo moim oczom nie ukazał sie taki oto widok jak jest na zdjęciu w tym poradniku ( link pod postem ) ze ten drążek wychodzący z przodu auta idzie za amortyzatore i tam mocowany jest łącznik, tylko u mnie ten drążek jest zamocowany z przodu amortyzatora na takiej gumie.

https://audi80.pl/b4-all-lacznik-sta ... t28499.htm

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lip 2011, 20:19

tylko ze teraz z twojej wypowiedzi wychodzi ze chcesz zmienic koncowke drazka kierowniczego bo na tym poradniku nie widac nawet lacznika stabilizatora
wiec jak zrobisz fotke to bedziemy myslec:) pozdro

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 20:22

Czyli wychodzi na to ze jednak nie ogarniam Audiczek ;) No ale w kazdym bądż razie ten drążek na tej fotce idzie za amora, a u mnie zamocowany jest przed. A nic innego nie widzialem .. Jutro sciągne kółko i szczele fotke ;)


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a2f73.html O tu jest stabilizator tak ? U mnie takiego nie ma, tylko drążek wychodzący z pod przodu auta , spod oslony plastikowej pod silnikiem wychodzi i jest zamocowany z przodu amora, na samym dole na gumie. Czyli teoretycznie drazek ten u dolu do ktoreko przykrecony jest łącznik u mnie zamocowany jest u dolu amora z przodu na gumie.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lip 2011, 20:30

czyli bylo strasznie modzone kup lacznik i zrob tak aby bylo dokladnie jak na fotce wtedy bedzie dobrze bo z tego co piszesz to taki mocowanie zagraza bezpieczenstwu w szczegolnosci przy skretach ale zrob fotke i zapodaj dla potomnosci:)

moze ktos tam tak dziwnie porobil ze traz nie da sie oryginalnie wszystkiego poskladac dlatego fotka bedzie najlepszym rozwiazaniem aby powiedziec co i jak :) pozdro

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 20:32

Tyle ze kurcze to wszytko wydaje sie byc oryginalne.. Jutro porobie fotki i bedziemy myśleć ;)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lip 2011, 20:35

Jest kilka różnych wersji zawieszenia w Audi 80 B3. W moim przypadku zawieszenie jest jak na foto - wersja na złą nawierzchnię. Jedynym łącznikiem stabilizatora jest ten pręt wkręcony w wahacz z gumowymi podkładami amortyzującymi.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lip 2011, 20:53

toz mnie teraz zaskoczyles kolego, ale coz czlowiek cale zycie sie uczy....
napisales na gorsze drogi tzn nasze polskie?
tylko dlaczego taki typ zawieszenia ma sie lepiej sprawowac na co to wplywa? mniejsze zuzycie czy lepsza sterownasc? sorka za OT

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 21:04

Panowie teraz ja was zaskocze pewnie moim zawieszeniem. Pobiegłem do garazu a ze aura nie pozwalała mi sciagnąć koła, a nie mógł bym spac ze swiadomoscia ze mam cos z zawieszeniem wyjechalem, skrecilem kola i porobilem panowie wam fotki z oby dwóch stron od przodu kola i od tyłu. Co najlepsze auto mam miesiac, po zakupie bylem nim na stacji diagnostycznej, auto skakało , ruszalo sie na boki ( na tych testerach ) nic nie wykryto zadnych luzów nic a nic. A jaednak cos mi sie glucho tłucze z prawej strony. ( mam lekki luz na przekladni kierowniczej ale to raczej nie jest to.)

http://www.garnek.pl/szakal/16126893
http://www.garnek.pl/szakal/16126903
http://www.garnek.pl/szakal/16126895
http://www.garnek.pl/szakal/16126933
http://www.garnek.pl/szakal/16126929
http://www.garnek.pl/szakal/16126923
http://www.garnek.pl/szakal/16126921
http://www.garnek.pl/szakal/16126919
http://www.garnek.pl/szakal/16126915
http://www.garnek.pl/szakal/16126911
http://www.garnek.pl/szakal/16126907

Przepraszam za slaba jakosc ale robione telefonem, i niektore fotki zapomnialem obrócić. Mimo tego licze ze pomozecie ;)

[ Dodano: 2011-07-14, 21:36 ]
Porównałem teraz moje fotki , z innymi i doszedlem do wniosku ze kazdy drazek stabilizatora konczy sie koncówką na łącznik stabilizatora, a u mnie ten drążek konczy sie mocowaniem guma do wachacza. To jakas niespotykana wersja ? a moze jednak takie cos ktos ma ? Jesli nie wykryto luzów na stacji diag. to niby jest ok ? co z tym robic?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lip 2011, 21:39

damianek1234561, wersja na złe drogi to jest 80-tka z uproszczonym zawieszeniem do minimum. Audi prowadzi się w sumie tak samo jak każde inne. Nawet przy dużych prędkościach na autostradzie auto jedzie jak po sznurku. Do do tej "innej" wersji wchodzi także pakiet ochronny na drzwi i krawędź tylnego nadkola w postaci czarnej matowej folii. Chroni ona przed odpryskami kamieni i żwiru.

[ Dodano: 2011-07-14, 20:43 ]
spider15, podkonserwuj sobie nadkola bo widzę, że widać już ori lakier od wewnętrznej strony. A nasza zima jest taka, że sople lodu z solą przegryzą z czasem nawet ocynk :mrgreen: .
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 21:59

Podkonserwuje wszystko jak bedzie troche wolnego czasu ;) Widze ze mieszkamy blisko siebie ;) A wracajac do tematu to co z moją zawiechą ? znalazłem nawet zestaw gum który by pasował do tego drążka. Czyli to oryginał ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lip 2011, 22:16

A w jakiej dokładnie sytuacji dochodzą te stuki? W przypadku jazdy po lekkich nierównościach to może być łożysko zwrotnicy, lub nawet wylany amortyzator. Czy kielich z wkładem nie jest zalany olejem? Nie ma tam jakiś podejrzanych tłustych plam?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga