Witam kolegów,
Niestety zdarzyła mi sie drobna stłuczka. Po naprawieniu tego co było do naprawienia nie jestem w stanie utrzymać prostego toru jazdy po puszczeniu kierownicy. Żeby jechać prosto kierownicę muszę delikatnie skręcać w lewo. Jak ją puszczam to delikatnie zjeżdżam w prawo.
Poniżej przedtawiam wynik badania geometrii:
Kąty podstawowe:
Przód:
WSZ
L 2,54'
P 3,00'
Pochylenie koła
L -1,12'
P -1,00'
Zbieżność
L 0,00'
P 0,03'
Całkowita 0,03'
Tył:
Pochylenie koła
L -1,24'
P -1,36'
Zbieżność
L -0,03'
P 0,12'
Całkowita 0,09'
Kąt geometrycznej osi jazdy -0,07'
Kąty wtórne:
PSZ
L 12,14'
P 13,00'
Poch. kola + PSZ
L 11,02'
P 12,00'
Przesunięcie kół na osi
L -4mm
P -10mm
Różnica rozstawu kół nierównoległość osi
-25mm
-5mm
Czy można w jakiś sposób regulować parametry tylnego zawieszenia? Czy coś jeszcze mogę zrobić w przednim zawieszeniu, żeby poprawić? Czy obecne parametry grożą szybszym zużywaniem opon? Mam nówki i byłoby szkoda, gdyby się poddzierały z jednej strony.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
[B4 1Z Avant] Wynik badania geometrii
Moim zdaniem pochylenia kół są troszkę za duże, zwłaszcza lewego - będzie "cięło" wewnętrzne krawędzie opon. Niby łapie się w tolerancji ale nie o to przecież chodzi.
Wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie dasz rady zbyt wiele skorygować, teoretycznie jest ono nieregulowalne. Jak się udało uzyskać Wam takie wartości? O ile pamiętam to sporo za dużo. Prawdopodobnie kierownica po zakręcie sama mocno wraca do położenia spoczynkowego.
Tylną belkę możesz poluzować i minimalnie przestawić by skorygować zbieżność.
Wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie dasz rady zbyt wiele skorygować, teoretycznie jest ono nieregulowalne. Jak się udało uzyskać Wam takie wartości? O ile pamiętam to sporo za dużo. Prawdopodobnie kierownica po zakręcie sama mocno wraca do położenia spoczynkowego.
Tylną belkę możesz poluzować i minimalnie przestawić by skorygować zbieżność.