[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
Witam
Dziś udałem się na ustawienie geometrii w moim aucie. Pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wykazał 2º35´. Jakie mogą być tego przyczyny? Powinno być 1º15´ +-30´.
Dziś udałem się na ustawienie geometrii w moim aucie. Pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wykazał 2º35´. Jakie mogą być tego przyczyny? Powinno być 1º15´ +-30´.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 20:05 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Audi80. Podpowiem, że ostatnio wymieniono w aucie 4 tuleje na wahaczach. Może gdzieś tu tkwi przyczyna?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 21:15 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.
Teoretycznie nie ma takiej możliwości i na stacji diagnostycznej tego nie zrobią. System komputerowy pokazuje, że to nie podlega regulacji i na tym się kończy. Nie o to jednak chodzi. Co może być przyczyną złego ustawienia wyprzedzenia?trepek pisze:Tak, jest możliwość delkatnego przesuwu sankami.j.grud pisze:Nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Audi80. Podpowiem, że ostatnio wymieniono w aucie 4 tuleje wahaczach. Może gdzieś tu tkwi przyczyna?
Ale dlaczego ten kąt wyprzedzenia jest u mnie przestawiony? Sam się nie przestawił.tomek1982 pisze:wszystko sie da,nie ma czegos takiego ze sie nie da.
płace wiele więcej jak wszedzie i mi zawsze ustawia perfekt.
tak samo jak belke tylnią której tez sie niby nie ustawia
[ Dodano: 2012-09-05, 21:17 ]
W jaki sposób można to ustawić?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
j.grud, koło powinno być wycentrowane idealnie w nadkolu. U mnie lewe koło było przesunięte do tyłu z powodu luzu na silent-blockach wahacza. Prawe koło też jest przesunięte, niestety wymiana wahacza nie pomogła. Punkty kontrolne karoserii się zgadzają co do milimetra. Prawdopodobnie uszkodzone silent-blocki w trawersie silnika.
Możliwe jednak jest, że może być u Ciebie krzywa podłużnica. Musiałbyś to sprawdzić. Niestety wiele aut pod wypadku jest robione żeby maska, błotniki i inne części blacharskie były idealnie spasowane, gorzej natomiast z dołem.
Reasumując, do sprawdzenia:
silent-blocki trawersu pod kątem luzów
czy śruba rzymska nie jest krzywa po którejś stronie (drążek albo końcówka drążka)
Czy Mc-pherson i wahacz jest prosty wgzlędnie bananowaty :mrgreen:
To tyle co mi przychodzi do głowy. Te przykłady które podałem są w większej mierze powodem złego ustawienia koła w nadkolu.
Możliwe jednak jest, że może być u Ciebie krzywa podłużnica. Musiałbyś to sprawdzić. Niestety wiele aut pod wypadku jest robione żeby maska, błotniki i inne części blacharskie były idealnie spasowane, gorzej natomiast z dołem.
Reasumując, do sprawdzenia:
silent-blocki trawersu pod kątem luzów
czy śruba rzymska nie jest krzywa po którejś stronie (drążek albo końcówka drążka)
Czy Mc-pherson i wahacz jest prosty wgzlędnie bananowaty :mrgreen:
To tyle co mi przychodzi do głowy. Te przykłady które podałem są w większej mierze powodem złego ustawienia koła w nadkolu.
A czy niepoprawna wymiana tulejek wahaczy może być przyczyną?Patrique pisze:j.grud, koło powinno być wycentrowane idealnie w nadkolu. U mnie lewe koło było przesunięte do tyłu z powodu luzu na silent-blockach wahacza. Prawe koło też jest przesunięte, niestety wymiana wahacza nie pomogła. Punkty kontrolne karoserii się zgadzają co do milimetra. Prawdopodobnie uszkodzone silent-blocki w trawersie silnika.
Możliwe jednak jest, że może być u Ciebie krzywa podłużnica. Musiałbyś to sprawdzić. Niestety wiele aut pod wypadku jest robione żeby maska, błotniki i inne części blacharskie były idealnie spasowane, gorzej natomiast z dołem.
Reasumując, do sprawdzenia:
silent-blocki trawersu pod kątem luzów
czy śruba rzymska nie jest krzywa po którejś stronie (drążek albo końcówka drążka)
Czy Mc-pherson i wahacz jest prosty wgzlędnie bananowaty :mrgreen:
To tyle co mi przychodzi do głowy. Te przykłady które podałem są w większej mierze powodem złego ustawienia koła w nadkolu.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 16:00 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Niepoprawna w jakim sensie. Jak wprasowałeś dobre tuleje metalowo gumowe np. lemfordera, albo febi z takim metalowym kołnierzem to nie ma opcji żeby źle siadło.
Wjedź ewentualnie jeszcze na jakiś podnośnik kolumnowy (tak, żeby koła były w powietrzu) weź jakąś brechę i zobacz czy są luzy w gniazdach tulei.
U mnie wahacze weszły z dość sporym oporem w miejsce mocowania tulei do sanek.
Musiałem je wciskać na smar i pukać delikatnie młotkiem gumowym. Także te wszystkie elementy powinny być ze sobą spasowane na styk.
Wjedź ewentualnie jeszcze na jakiś podnośnik kolumnowy (tak, żeby koła były w powietrzu) weź jakąś brechę i zobacz czy są luzy w gniazdach tulei.
U mnie wahacze weszły z dość sporym oporem w miejsce mocowania tulei do sanek.
Musiałem je wciskać na smar i pukać delikatnie młotkiem gumowym. Także te wszystkie elementy powinny być ze sobą spasowane na styk.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No albo po prostu ktoś z impetem uderzył tym kołem, ale z drugiej strony jak oba koła są tak przesunięte to może to świadczyć o dzwonie. A jak przednia szyba i maska... ori??
Nie masz jakiś podejrzanych spawów? Są same zgrzewy od strony komory silnika. Belka przednia pordzewiała? Mocowania lamp? To są rzeczy które możesz sprawdzić we własnym zakresie i przynajmniej możesz wykluczyć ewentualną poważną przeszłość wypadkową.
Nie masz jakiś podejrzanych spawów? Są same zgrzewy od strony komory silnika. Belka przednia pordzewiała? Mocowania lamp? To są rzeczy które możesz sprawdzić we własnym zakresie i przynajmniej możesz wykluczyć ewentualną poważną przeszłość wypadkową.
Opinia o tym, iż auto jest bezwypadkowe jest autorstwa człowieka znającego się na rzeczy. Sam także nie zauważyłem niczego podejrzanego. Mimo wszystko będę musiał się temu wszystkiemu dokładniej przyjrzeć.Patrique pisze:No albo po prostu ktoś z impetem uderzył tym kołem, ale z drugiej strony jak oba koła są tak przesunięte to może to świadczyć o dzwonie. A jak przednia szyba i maska... ori??
Nie masz jakiś podejrzanych spawów? Są same zgrzewy od strony komory silnika. Belka przednia pordzewiała? Mocowania lamp? To są rzeczy które możesz sprawdzić we własnym zakresie i przynajmniej możesz wykluczyć ewentualną poważną przeszłość wypadkową.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Oby nie ocena fachowca z komisu <ok> . Prawda jest taka, że prawie wszystko da się zamaskować, a potem wielkie zaskoczenie że ruda wyłazi.j.grud pisze:Opinia o tym, iż auto jest bezwypadkowe jest autorstwa człowieka znającego się na rzeczy. Sam także nie zauważyłem niczego podejrzanego. Mimo wszystko będę musiał się temu wszystkiemu dokładniej przyjrzeć.
Można się śmiać, ale jak kupowałem 80-tkę z 89 roku pojechałem sprawdzić blacharkę do aso. Słono zapłaciłem, ale za to dostałem pełny raport o stanie auta i co było w nim robione.
Audi spasowane idealnie, ale wyszło że był uderzony lewy przedni błotnik (wymieniony na nowy, wymieniona górna część wspornika błotnika). Ale nie naruszyło to w żaden sposób geometrii karoserii czy zawieszenia.