Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

Post autor: j.grud » 05 wrz 2012, 19:21

Witam

Dziś udałem się na ustawienie geometrii w moim aucie. Pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wykazał 2º35´. Jakie mogą być tego przyczyny? Powinno być 1º15´ +-30´.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 20:05 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 05 wrz 2012, 19:43

a ustawili w prawidłowej tolerancji

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 05 wrz 2012, 19:47

Nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Audi80. Podpowiem, że ostatnio wymieniono w aucie 4 tuleje na wahaczach. Może gdzieś tu tkwi przyczyna?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 21:15 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 wrz 2012, 20:26

j.grud pisze:Nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Audi80. Podpowiem, że ostatnio wymieniono w aucie 4 tuleje wahaczach. Może gdzieś tu tkwi przyczyna?
Tak, jest możliwość delkatnego przesuwu sankami.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 05 wrz 2012, 20:40

trepek pisze:
j.grud pisze:Nie ma możliwości regulacji wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w Audi80. Podpowiem, że ostatnio wymieniono w aucie 4 tuleje wahaczach. Może gdzieś tu tkwi przyczyna?
Tak, jest możliwość delkatnego przesuwu sankami.
Teoretycznie nie ma takiej możliwości i na stacji diagnostycznej tego nie zrobią. System komputerowy pokazuje, że to nie podlega regulacji i na tym się kończy. Nie o to jednak chodzi. Co może być przyczyną złego ustawienia wyprzedzenia?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 wrz 2012, 20:48

wszystko sie da,nie ma czegos takiego ze sie nie da.
płace wiele więcej jak wszedzie i mi zawsze ustawia perfekt.
tak samo jak belke tylnią której tez sie niby nie ustawia

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 05 wrz 2012, 21:12

tomek1982 pisze:wszystko sie da,nie ma czegos takiego ze sie nie da.
płace wiele więcej jak wszedzie i mi zawsze ustawia perfekt.
tak samo jak belke tylnią której tez sie niby nie ustawia
Ale dlaczego ten kąt wyprzedzenia jest u mnie przestawiony? Sam się nie przestawił.

[ Dodano: 2012-09-05, 21:17 ]
W jaki sposób można to ustawić?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 06 wrz 2012, 01:25


Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 wrz 2012, 14:59

j.grud, koło powinno być wycentrowane idealnie w nadkolu. U mnie lewe koło było przesunięte do tyłu z powodu luzu na silent-blockach wahacza. Prawe koło też jest przesunięte, niestety wymiana wahacza nie pomogła. Punkty kontrolne karoserii się zgadzają co do milimetra. Prawdopodobnie uszkodzone silent-blocki w trawersie silnika.
Możliwe jednak jest, że może być u Ciebie krzywa podłużnica. Musiałbyś to sprawdzić. Niestety wiele aut pod wypadku jest robione żeby maska, błotniki i inne części blacharskie były idealnie spasowane, gorzej natomiast z dołem.

Reasumując, do sprawdzenia:

:arrow: silent-blocki trawersu pod kątem luzów
:arrow: czy śruba rzymska nie jest krzywa po którejś stronie (drążek albo końcówka drążka)
:arrow: Czy Mc-pherson i wahacz jest prosty wgzlędnie bananowaty :mrgreen:

To tyle co mi przychodzi do głowy. Te przykłady które podałem są w większej mierze powodem złego ustawienia koła w nadkolu.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 06 wrz 2012, 15:36

Patrique pisze:j.grud, koło powinno być wycentrowane idealnie w nadkolu. U mnie lewe koło było przesunięte do tyłu z powodu luzu na silent-blockach wahacza. Prawe koło też jest przesunięte, niestety wymiana wahacza nie pomogła. Punkty kontrolne karoserii się zgadzają co do milimetra. Prawdopodobnie uszkodzone silent-blocki w trawersie silnika.
Możliwe jednak jest, że może być u Ciebie krzywa podłużnica. Musiałbyś to sprawdzić. Niestety wiele aut pod wypadku jest robione żeby maska, błotniki i inne części blacharskie były idealnie spasowane, gorzej natomiast z dołem.

Reasumując, do sprawdzenia:

:arrow: silent-blocki trawersu pod kątem luzów
:arrow: czy śruba rzymska nie jest krzywa po którejś stronie (drążek albo końcówka drążka)
:arrow: Czy Mc-pherson i wahacz jest prosty wgzlędnie bananowaty :mrgreen:

To tyle co mi przychodzi do głowy. Te przykłady które podałem są w większej mierze powodem złego ustawienia koła w nadkolu.
A czy niepoprawna wymiana tulejek wahaczy może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 16:00 przez j.grud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 wrz 2012, 15:59

Niepoprawna w jakim sensie. Jak wprasowałeś dobre tuleje metalowo gumowe np. lemfordera, albo febi z takim metalowym kołnierzem to nie ma opcji żeby źle siadło.
Wjedź ewentualnie jeszcze na jakiś podnośnik kolumnowy (tak, żeby koła były w powietrzu) weź jakąś brechę i zobacz czy są luzy w gniazdach tulei.
U mnie wahacze weszły z dość sporym oporem w miejsce mocowania tulei do sanek.
Musiałem je wciskać na smar i pukać delikatnie młotkiem gumowym. Także te wszystkie elementy powinny być ze sobą spasowane na styk.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 06 wrz 2012, 16:05

Nie ma luzów na wahaczach. Diagnosta sprawdzał wszystko przed ustawieniem geometrii. Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest niewłaściwy, lecz identyczny na obu kolumnach. Z tego co mi wiadomo, to auto jest bezwypadkowe chociaż teraz zaczynam w to wątpić.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 wrz 2012, 16:19

No albo po prostu ktoś z impetem uderzył tym kołem, ale z drugiej strony jak oba koła są tak przesunięte to może to świadczyć o dzwonie. A jak przednia szyba i maska... ori??
Nie masz jakiś podejrzanych spawów? Są same zgrzewy od strony komory silnika. Belka przednia pordzewiała? Mocowania lamp? To są rzeczy które możesz sprawdzić we własnym zakresie i przynajmniej możesz wykluczyć ewentualną poważną przeszłość wypadkową.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 06 wrz 2012, 16:41

Patrique pisze:No albo po prostu ktoś z impetem uderzył tym kołem, ale z drugiej strony jak oba koła są tak przesunięte to może to świadczyć o dzwonie. A jak przednia szyba i maska... ori??
Nie masz jakiś podejrzanych spawów? Są same zgrzewy od strony komory silnika. Belka przednia pordzewiała? Mocowania lamp? To są rzeczy które możesz sprawdzić we własnym zakresie i przynajmniej możesz wykluczyć ewentualną poważną przeszłość wypadkową.
Opinia o tym, iż auto jest bezwypadkowe jest autorstwa człowieka znającego się na rzeczy. Sam także nie zauważyłem niczego podejrzanego. Mimo wszystko będę musiał się temu wszystkiemu dokładniej przyjrzeć.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 wrz 2012, 21:59

j.grud pisze:Opinia o tym, iż auto jest bezwypadkowe jest autorstwa człowieka znającego się na rzeczy. Sam także nie zauważyłem niczego podejrzanego. Mimo wszystko będę musiał się temu wszystkiemu dokładniej przyjrzeć.
Oby nie ocena fachowca z komisu <ok> . Prawda jest taka, że prawie wszystko da się zamaskować, a potem wielkie zaskoczenie że ruda wyłazi.
Można się śmiać, ale jak kupowałem 80-tkę z 89 roku pojechałem sprawdzić blacharkę do aso. Słono zapłaciłem, ale za to dostałem pełny raport o stanie auta i co było w nim robione.
Audi spasowane idealnie, ale wyszło że był uderzony lewy przedni błotnik (wymieniony na nowy, wymieniona górna część wspornika błotnika). Ale nie naruszyło to w żaden sposób geometrii karoserii czy zawieszenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga