[80 B3 1.8] zbieznosc kól
[80 B3 1.8] zbieznosc kól
Po wymianie poduszek przednich amortyzatorów rozlevciała mi sie zbieznosc kol. Chce ja ustawic ale w planach mam tez wymiane tulejek przedniej belki. Stad moje pytanie czy wymiana tulejek przedniej belki wpływa na zbieznosc kol? czy tez przy wymianie tulejek wahaczy tez mam ustawiac zbieznosc/
Wszystko zależy od tego w jaki sposób będzie ściągany wahacz i w jakim stanie masz obecne tulejki...
Jeśli obecne masz wyjechane to nowe będą trzymały wahacz nieco w innym położeniu
Jeśli ściągniesz wahacz odkręcając od niego sworzeń to też się rozjedzie a do tego pójdzie geometria
Generalnie... rozjedzie się <lol>
Jeśli obecne masz wyjechane to nowe będą trzymały wahacz nieco w innym położeniu
Jeśli ściągniesz wahacz odkręcając od niego sworzeń to też się rozjedzie a do tego pójdzie geometria
Generalnie... rozjedzie się <lol>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Jest prosta zasada która rozwiązuje wątpliwości i oszczędza rozczarowań:po każdej ingerencji w przednie zawieszenie należy ustawić zbierzność kół(i geometrie zawiasu przy okazji...w quattro równierz z tyłu-w przypadku ingerencji/naprawy jeśli bo ma niezależny zawias a nie belke jak ośka ) w ten sposób wiesz czym jedziesz.Odradzam mechaników któży twierdzą np. że są ślady i jak założą w to samo miejsce będzie git.Najczęściej nie mają jak,lub szkoda im czasu.
Podepnę się do tematu Mówiąc o tulejkach macie na myśli silent blocki? Bo ja mam do wymiany silent blocki w przednich wachaczach. Na przeglądzie typek powiedział mi, że są 4szt na wachacz, a ja mam do wymiany 2 szt na wachacz.
Jednak planuję wymienić wszystkie jakie są na gumowe (choć myślałem o poliuretanowych) oraz zrobić na zapas końcówki drążków kierowniczych.
Co jeszcze powinienem zrobić ewentualnie na zapas?
Jednak planuję wymienić wszystkie jakie są na gumowe (choć myślałem o poliuretanowych) oraz zrobić na zapas końcówki drążków kierowniczych.
Co jeszcze powinienem zrobić ewentualnie na zapas?
trzeba by sprawdzić w jakim są stanie. Ogólnie ja mam zasadę że jak robię zawias to prawie wszytko wymieniam (no chyba że coś jest w wyjątkowo dobrym stanie).
A i żaden normalny warsztat nie zrobi zbieżności/geometrii jeżeli wybite są tuleje, sworznie, poduchy, łożyska amora itp itd (nawet jeśli jeden element jest wybity). Bo sie po prostu nie da tego ustawić :shock:
Jak wymieniam simerblocki(tuleje) to zawsze wszystkie bo febi można już kupić po 10zł-12zł za szt a później robić od nowa zbieżność i rozbierać wszytko to masakra :-x bo sie okaże że się wybiły pozostałe 2
A i żaden normalny warsztat nie zrobi zbieżności/geometrii jeżeli wybite są tuleje, sworznie, poduchy, łożyska amora itp itd (nawet jeśli jeden element jest wybity). Bo sie po prostu nie da tego ustawić :shock:
Jak wymieniam simerblocki(tuleje) to zawsze wszystkie bo febi można już kupić po 10zł-12zł za szt a później robić od nowa zbieżność i rozbierać wszytko to masakra :-x bo sie okaże że się wybiły pozostałe 2
misiek440, dzięki za pomoc. Kurczę, myślę że mogę mieć wszystkie te elementy do wymiany ;/ mam bardzo twardą zawiechę H&R i czuję, że przez nią wszystkie gumy się zmęczyły i nie tylko te silent blocki są na wykończeniu.
Myślicie, że jak podjadę na geometrię, żeby rzucili oko na to co mam do wymiany to będą w stanie określić bez rozkręcania?
Bo teraz się zastanawiam czy dawać auto od razu do mechanika, czy najpierw pojechać do ustawiania geometrii na oględziny zużycia części. W sumie mechanik też to określi, ale może nie na tyle dobrze jak ktoś od ustawiania geometrii...
Wszystkich części nie chciałbym wymieniać... Nie planuję jeździć tym autem codziennie, więc przebieg roczny będzie max 10000km a może tyle wytrzymają te stare poduchy i łożyska.
Myślicie, że jak podjadę na geometrię, żeby rzucili oko na to co mam do wymiany to będą w stanie określić bez rozkręcania?
Bo teraz się zastanawiam czy dawać auto od razu do mechanika, czy najpierw pojechać do ustawiania geometrii na oględziny zużycia części. W sumie mechanik też to określi, ale może nie na tyle dobrze jak ktoś od ustawiania geometrii...
Wszystkich części nie chciałbym wymieniać... Nie planuję jeździć tym autem codziennie, więc przebieg roczny będzie max 10000km a może tyle wytrzymają te stare poduchy i łożyska.
Binczi, tu masz racje ale bardzo dużo elementów idzie wypatrzyć, a biorąc pod uwagę że np 90% jest do wymiany to można założyć że te 10% co nie wyszło też jest
Ja zawsze wymeiniam całość bo zawieszenie do naszych niuni jest tanie jak barszcz. Naprawdę jak sobie przypominam Hondę i zawieszenie z tyłu i koszty top mnie głowa boli 500zł za strone
Ja zawsze wymeiniam całość bo zawieszenie do naszych niuni jest tanie jak barszcz. Naprawdę jak sobie przypominam Hondę i zawieszenie z tyłu i koszty top mnie głowa boli 500zł za strone
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
samemu na tak zwane oko ale to nie ma sensu koła musza byc ustawione do 1setnej mm. a co do stron to jak jest np. prawa do roboty to warto zrobic lewa nie tylko dlatego ze tanie czesci lecz prowadzenie samochodu jest sztywny na oby dwie strony i pozniej trzeba robic geometrie a jak ma pasc za nie długo druga strona a zawsze tak jest to po co 2 razy płacic za to samo (gepmetrie)
Da się samemu ustawić zbieżność na tak zwane sznurki. Ale w dobie laserowych czujników i sprzętu optycznego i innych pierdol nawet by mi się nie chciało za to zabierać .
Jak ktoś chce to może poszukać opisu tej metody(coś mi sie wydaje że ktoś to tu na forum opisywał), kuzyn tak w maluchu ustawiał lata temu, teraz choć jest mechanikiem to jeżdzi na komputerową zbieżność <ok>
Jak ktoś chce to może poszukać opisu tej metody(coś mi sie wydaje że ktoś to tu na forum opisywał), kuzyn tak w maluchu ustawiał lata temu, teraz choć jest mechanikiem to jeżdzi na komputerową zbieżność <ok>