Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] zbieznosc kól

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

[80 B3 1.8] zbieznosc kól

Post autor: Tajfun » 12 maja 2009, 11:35

Po wymianie poduszek przednich amortyzatorów rozlevciała mi sie zbieznosc kol. Chce ja ustawic ale w planach mam tez wymiane tulejek przedniej belki. Stad moje pytanie czy wymiana tulejek przedniej belki wpływa na zbieznosc kol? czy tez przy wymianie tulejek wahaczy tez mam ustawiac zbieznosc/

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 12 maja 2009, 13:23

Wszystko zależy od tego w jaki sposób będzie ściągany wahacz i w jakim stanie masz obecne tulejki...

Jeśli obecne masz wyjechane to nowe będą trzymały wahacz nieco w innym położeniu
Jeśli ściągniesz wahacz odkręcając od niego sworzeń to też się rozjedzie a do tego pójdzie geometria

Generalnie... rozjedzie się <lol>

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 12 maja 2009, 13:48

Zrób jeszcze tulejki, to można samemu i nawet szybko idzie, a na forum jest nawet fotostory, i dopiero pojedź na zbieżność.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 maja 2009, 16:21

Jest prosta zasada która rozwiązuje wątpliwości i oszczędza rozczarowań:po każdej ingerencji w przednie zawieszenie należy ustawić zbierzność kół(i geometrie zawiasu przy okazji...w quattro równierz z tyłu-w przypadku ingerencji/naprawy jeśli bo ma niezależny zawias a nie belke jak ośka ) w ten sposób wiesz czym jedziesz.Odradzam mechaników któży twierdzą np. że są ślady i jak założą w to samo miejsce będzie git.Najczęściej nie mają jak,lub szkoda im czasu.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 23 maja 2009, 11:21

Podepnę się do tematu ;) Mówiąc o tulejkach macie na myśli silent blocki? Bo ja mam do wymiany silent blocki w przednich wachaczach. Na przeglądzie typek powiedział mi, że są 4szt na wachacz, a ja mam do wymiany 2 szt na wachacz.

Jednak planuję wymienić wszystkie jakie są na gumowe (choć myślałem o poliuretanowych) oraz zrobić na zapas końcówki drążków kierowniczych.

Co jeszcze powinienem zrobić ewentualnie na zapas?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 maja 2009, 12:20

trzeba by sprawdzić w jakim są stanie. Ogólnie ja mam zasadę że jak robię zawias to prawie wszytko wymieniam (no chyba że coś jest w wyjątkowo dobrym stanie).

A i żaden normalny warsztat nie zrobi zbieżności/geometrii jeżeli wybite są tuleje, sworznie, poduchy, łożyska amora itp itd (nawet jeśli jeden element jest wybity). Bo sie po prostu nie da tego ustawić :shock:

Jak wymieniam simerblocki(tuleje) to zawsze wszystkie bo febi można już kupić po 10zł-12zł za szt a później robić od nowa zbieżność i rozbierać wszytko to masakra :-x bo sie okaże że się wybiły pozostałe 2

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 23 maja 2009, 12:52

misiek440, dzięki za pomoc. Kurczę, myślę że mogę mieć wszystkie te elementy do wymiany ;/ mam bardzo twardą zawiechę H&R i czuję, że przez nią wszystkie gumy się zmęczyły i nie tylko te silent blocki są na wykończeniu.
Myślicie, że jak podjadę na geometrię, żeby rzucili oko na to co mam do wymiany to będą w stanie określić bez rozkręcania?
Bo teraz się zastanawiam czy dawać auto od razu do mechanika, czy najpierw pojechać do ustawiania geometrii na oględziny zużycia części. W sumie mechanik też to określi, ale może nie na tyle dobrze jak ktoś od ustawiania geometrii...
Wszystkich części nie chciałbym wymieniać... Nie planuję jeździć tym autem codziennie, więc przebieg roczny będzie max 10000km ;-) a może tyle wytrzymają te stare poduchy i łożyska.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 maja 2009, 13:35

podjedz na stacje na trzepaki powiedzą ci co masz do wymiany.

Binczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2008, 22:00

Post autor: Binczi » 24 maja 2009, 21:31

Trzepak nie wykaze wszystkiego nie ktore lepiej sprawdzac na odciazonym samochodzie (czyli w górze) sam pracuje przy geometriach

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 25 maja 2009, 11:21

Binczi, tu masz racje ale bardzo dużo elementów idzie wypatrzyć, a biorąc pod uwagę że np 90% jest do wymiany to można założyć że te 10% co nie wyszło też jest :D
Ja zawsze wymeiniam całość bo zawieszenie do naszych niuni jest tanie jak barszcz. Naprawdę jak sobie przypominam Hondę i zawieszenie z tyłu i koszty top mnie głowa boli :-/ 500zł za strone :/

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 25 maja 2009, 21:39

a można sobie samemu ustawić zbieżność jest na to jakiś sposób

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 25 maja 2009, 21:40

Audi 80 b4 pisze:a można sobie samemu ustawić zbieżność jest na to jakiś sposób
Samemu nie można.

Binczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2008, 22:00

Post autor: Binczi » 28 maja 2009, 21:15

samemu na tak zwane oko ale to nie ma sensu koła musza byc ustawione do 1setnej mm. a co do stron to jak jest np. prawa do roboty to warto zrobic lewa nie tylko dlatego ze tanie czesci lecz prowadzenie samochodu jest sztywny na oby dwie strony i pozniej trzeba robic geometrie a jak ma pasc za nie długo druga strona a zawsze tak jest to po co 2 razy płacic za to samo (gepmetrie)

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 28 maja 2009, 22:03

Da się samemu ustawić zbieżność na tak zwane sznurki. Ale w dobie laserowych czujników i sprzętu optycznego i innych pierdol nawet by mi się nie chciało za to zabierać ;-) .

Jak ktoś chce to może poszukać opisu tej metody(coś mi sie wydaje że ktoś to tu na forum opisywał), kuzyn tak w maluchu ustawiał lata temu, teraz choć jest mechanikiem to jeżdzi na komputerową zbieżność <ok>

Binczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2008, 22:00

Post autor: Binczi » 01 cze 2009, 21:27

W maluchu i to lata temu to sobie mogł tak robić zreszta wiesz chciec to móc ale szybko kupisz kolejne gumy.Panowie laser to już staroc!!!!! wiec nie wspominajcie juz o sznurkach lub listewkach bo zaczynacie rosmieszac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl