Witam.
Ostatnio przeprowadziłem regulację poziomu odcięcie pływaka gdyż posiadam butlę 44l do której powinno wchodzić 35 litrów (44 * 0,8 = 35,2) a mieściło się jedynie 31,5 litra płynnego gazu LPG.
Przyda nam się trochę matematyki, a mianowicie wzór na objętość walca, czyli V = Pi * r^2 * H oraz miara lub linijka.
Na podstawie tego możemy wyliczyć o ile zwiększyć poziom gazu w butli żeby wchodziło nam tyle ile powinno wejść. U mnie wyszło że powinienem zwiększyć poziom o około 2 centymetry co podniesie pojemność tankowania o 4 litry.
Narzędzia:
- Klucz imbusowy 5
- Klucz płaski 13
- Klucz płaski 17
- Klucz płaski 7
Materiały:
Pasowało by kupić uszczelkę wielozaworu tomasetto za całe 5zł, zaopatrzyć się w lekko odkręcalny klej anaerobowy do gwintów oraz koniecznie tester szczelności w sprayu.
Dokonujemy regulacji.
1. W pierwszej kolejności należy wyjeździć gaz całkowicie, do końca i jeszcze trochę.
2. Otwieramy drzwi, gasimy światełka, wyciągamy kluczyk, gasimy świeczki, ognisko sąsiada, zakładamy ubranie w wykonaniu EX (sweter i polar odpadają) i zabieramy się do dzieła.
3. Odpinamy przewody od cewki i wskaźnika poziomu.
4. Odkręcamy śrubkę M4 trzymającą cewkę i zdejmujemy cewkę elektrozaworu "1".
5. Odkręcamy dociski rurek miedzianych: tankowania M10 i zasilania gazem M8 "2". Rurki są elastyczne więc można je lekko odgiąć żeby nie przeszkadzały w dalszych działaniach.
6. Popuszczamy śruby imbusowe "3" trzymające wielozawór w kołnierzu butli. Odkręcamy na krzyż po jednym obrocie każdą, do czasu aż zacznie nam syczeć uciekający gaz. Wtedy idziemy sobie posiedzieć gdzieś zdala do czasu aż się wysyczy i kontuujemy odkręcanie aż wielozawór będzie luźny a wszystkie sześć śrub będzie wykręconych.
7. Wyjmujemy wielozawór z butli. Trzeba to zrobić ostrożnie, ponieważ rurki i pływak będą nam się blokować w kołnierzu, gdyż jest on dość ciasny.
8. Właściwa regulacja następuje teraz. Wyjęty wielozawór wkręcamy w imadło w pozycji takiej jak jest montowany w butli, lokalizujemy pływak i jego ramię. W połowie długości ramienia, dokonujemy wygięcia, tak aby pływak z pozycji zero (poziomej) uniósł się na porządaną przez nas wysokość i już tak został (w nowej pozycji zero). U mnie ta wysokość "H" wynosiła 2cm.
9. Możemy przystąpić do oględzin butli, sprawdzić czy nie ma w środku wody, syfu, śmieci, ewentualnie przepłukać benzyną ekstrakcyjną i wtrzeć do sucha. Warto też odtłuścić kołnierz przed skręceniem całości.
10. Wymieniamy uszczelkę wielozaworu, wkładamy go do butli, dokręcamy na krzyż sześć śrub imbusowych, uprzednio smarując ich gwinty kropelką kleju, wkręcamy rurki, zakładamy cewkę, podpinamy przewody i jedziemy tankować gaz.
11. Na stacji bierzemy w rękę tester i informujemy obsługanta ile ma nam zatankować (ja zażyczyłem sobie dla bezpieczeństwa maksymalnie 38 litrów). Kiedy pompa zaczyna pompować gaz do butli pryskamy testerem i sprawdzamy czy nie ma gdzieś wycieków gazu. Jeśli są nieszczelności to trzeba dokręcić miejsca wycieku, albo przerwać tankowanie i uciekać <rotfl>
12. Po regulacji do mojej butli weszło równiutko 35,8 litra gazu czyli tyle ile chciałem i w granicach bezpieczeństwa.
Pozdrawiam,
Rafał
[all LPG] Regulacja ilości tankowanego gazu do butli LPG
Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[all LPG] Regulacja ilości tankowanego gazu do butli LPG
Post autor: HeavenQueen » 29 sie 2011, 08:13
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy