Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozkladanie alternatora-opis

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Rozkladanie alternatora-opis

Post autor: Słonik » 13 wrz 2009, 11:23

:arrow: Czasem trzeba rozebrac alternator zeby np. wymienic łożyska. Wbrew pozorom rozebrac alternator to nic trudnego wiec postanowiłem opisać co i jak. Niestety nie mam zdjęc.

A wiec tak, po wymontowaniu alternatora z auta bierzemy go na warsztat.
Pierwsze co zabieramy sie za kolko pasowe najlepiej poprosic kogos o pomoc i zlapac je kluczem hydraulicznym nastepnie nasadowym kluczem odkrecamy srube wewnatrz tzrymajaca kolko, wbrew pozorom moze nie byc latwo to ruszyc wiec uprasza sie o silna wole i cierpliwosc :mrgreen: .

Nastepnie po zdjeciu kolka, zdejmujemy lopatki ktore sa po0d spodem, po ich zdjeciu ukaza nam sie 4 srubki na srubokret *, odkrecamy, ida lekko.

Nastepna sprawa to 4 sruby na duzy srubokret * ktore trzymaja cala obudowe w jednym kawalku, ja mialem nielada problem zeby je ruszyc. Poradzilem sobie w nstepujacy sposob:
-koncowke od wkretarki zamontowalem zamiast wiertla do wiertarki stolowej
-polozylem na nie alternator podstawiajac pod spod kawalek drewna tak aby stal stabilnie w pionie
-potrzebny bedzie ktos do pomocy
- jedna osoba bierze klucz hydrauliczny, lapie nim za leb wiertarki w ktory wlozonajest koncowka wkretarki i opuszcza wiertarke mocno dociskajac do sruby
-druga osoba mocno przytrzymuje alternator
-pierwsza osoba przekreca kluczem hydraulicznym za leb wiertarki tym samym poluzuwujac srube i tak kazda kolejno

Odwracamy alternator do gory nogami. Odkrecamy szczotki, i jakies cos, nie wiem co to :-P srubokretem *.
Odkrecamy nakretki znajdujace sie pod nakretkami ktore trzymaly przewody pradowe i zdejmujemy ze srub plastikowa obudowqe przewodow.

Pod kolkiem pasowym po zdjeciu tych lopatek widac taka plaszczyzne ktora obraca sie razem z wałkiem, kladziemy alternator na plask i zakladajac na walek kawalek rorki dluzszej od niego i wiekszej troche srednica ale nie wiekszej od tej plaszczyzny uderzamy w nia nieduzym mlotkiem z wyczuciem tym samym wybijajac lozysko z gornej obudowy alternatora.

Gdy mamy juz zdjęta obudowe gorna oczom naszym ukazuje sie wirnik i uzwojenie, wirnik wyjmujemy do gory, wychodzi lekko. Nastepnie w gniezdzie dolnego malego lozyska jest plastikowa tulejka, wyjmujemy ja, wychodzi tylko w jednej pozycji trzeba nia obracac zeby trafic.

Pod uzwojeniem, od srodka znajduja sie dookola sruby na srubokret *, odkrecamy wszystkie, powinny isc lekko. Teraz mozemy wyjac go gory uzwojeniem z plastikowa podstawa ktora wlasnie odkrecilismy od dolnej obudowy.
Miedzy ta podstawa a dolna obudowa jest jeszcze taka mala podkladka/tulejka dustansowa przez ktora przechodzi sruba do ktore mocuje sie grubszy przewod pradowy, wyjmujemy ja zeby nie zginela ;-) .
I w ten prosty sposob ;-) mamy rozlożony alternator na kawalki, skladamy w kolejnosci odwrotnej tak aby nie zostalo nam czesci ani srubek :mrgreen: .
Pamietamy zeby przed zlozeniem wyczyscic dokaldnie drobnym (400) papierem sciernym gniazdo duzego lozyska i samo lozysko aby spowrotem lekko wskoczylo, ja dodatkowo natluscilem je smarem, wskoczylo bezproblemowo.
<piwo>

Jak cos o cos to pytac ;-) .
I mój zamierzony efekt koncowy <ok>
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 13 wrz 2009, 12:07

Opis dosyć dokładny, ale to chyba nie ten dział.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 13 wrz 2009, 19:07

kubik pisze:Opis dosyć dokładny, ale to chyba nie ten dział.
... Lol2 to ciekawe gdzie powinien go umieścić <urodziny> <urodziny>

Dzięki Słonik <piwo>

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 13 wrz 2009, 20:19

Słonik pisze:Pierwsze co zabieramy sie za kolko pasowe najlepiej poprosic kogos o pomoc i zlapac je kluczem hydraulicznym
nie polecam, gdyż można uszkodzić kółko pasowe. Obejściem tego może być kolejność:
1. odkrecenie regulatora(szczotkotrzymacz)
2. rozkrecenie 4 długich śrub skręcających dwie połówki alternatora
3. :idea: żłapanie w imadle części z kółkiem pasowym za wirnik

:arrow: polecam za każdym razem zaczynać od regulatora, gdyż przy nie wyciagnieciu go przed rozpołowieniem na dwie cześci można ułamać szczotki :idea:
Słonik pisze:Odwracamy alternator do gory nogami. Odkrecamy szczotki, i jakies cos, nie wiem co to :-P srubokretem *.
to coś co jest przykrecone na jedną śrubke do tylnej obudowy a wpięte wsówką w mostek diodowy to
:arrow: kondensator przeciwzakłuceniowy :idea:
odpowiedzialny za świszczenie w głośnikach gdy jest zepsuty <ok>
do reszty opisu narazien ie wymyśliłem co można dodać czyli jest OK <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl