Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 gru 2012, 12:44

adalbert 50 pisze:Czy jest możliwość oklejenia tej klapki bez demontażu deski?
Było już o tym wiele razy. Jest taka możliwość, ale jest to dla mnie odstawianie fuszery.
Wywalić deskę out, okleić klapki nową pianką, założyć nową nagrzewnicę i zamknąć temat problemów z ogrzewaniem we własnym samochodzie <ok> .
Nawet jak Ci nagrzewnica nie cieknie to i tak polecam jej wymianę. Różnica jest kolosalna w jakości grzania nowej chłodniczki. Nowe = brak osadu wapiennego. Jednak przed tym zabiegiem polecam porządnie przepłukać cały układ chłodzenia.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 14 gru 2012, 14:20

Witam, nagrzewnica mi słabo działa do tego mam mokro pod nogami kierowcy, przecieka nagrzewnica?
Do tego auto cały czas się zapowietrza. Płyn który leci do środka to oczywiście chłodniczy....

Do tego mam pytanie, pod maska te 2 przewodu co ida do nagrzewnicy, sa podpięte po takie rurki plastikowe czy ona sa od nagrzewnicy? Bo mam je połamane i musiałem przedłużki robić plastikowe.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 14 gru 2012, 18:24

PiotrLublin pisze:nagrzewnica mi słabo działa do tego mam mokro pod nogami kierowcy, przecieka nagrzewnica?
najprawdopodobniej tak, jeśli dodatkowo parują szyby i to jest tłusty osad to nagrzewnica przecieka.
PiotrLublin pisze:sa podpięte po takie rurki plastikowe czy ona sa od nagrzewnicy?
tak z nagrzewnicy wychodzą dwie rurki plastikowe i jeśli są one od nowości to faktycznie mają tendencję do łamania się. Jeszcze na jednym z przewodów idących do nagrzewnicy powinieneś mieć koreczek do odpowietrzania układu, jeśli go nie masz bo ktoś kiedyś wymieniał już ten przewód to możesz wymienić go na taki jak piszę, wtedy odpowietrzenie układu jest bardzo proste. <ok>

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 14 gru 2012, 18:52

ysiul pisze:najprawdopodobniej tak, jeśli dodatkowo parują szyby i to jest tłusty osad to nagrzewnica przecieka.
Okropnie parują mi szyby....
tak z nagrzewnicy wychodzą dwie rurki plastikowe i jeśli są one od nowości to faktycznie mają tendencję do łamania się. Jeszcze na jednym z przewodów idących do nagrzewnicy powinieneś mieć koreczek do odpowietrzania układu, jeśli go nie masz bo ktoś kiedyś wymieniał już ten przewód to możesz wymienić go na taki jak piszę, wtedy odpowietrzenie układu jest bardzo proste. <ok>
Mam ten koreczek do odpowietrzania, zawsze Nim odpowietrzałem układ :-P
Dzieki kolego czyli jest pewne ze nagrzewnica do wyrzucenia, jutro zaczynam sie za rozbieranie dechy, jeszcze raz dzieki!

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 15 gru 2012, 13:45

Dzieki kolego czyli jest pewne ze nagrzewnica do wyrzucenia, jutro zaczynam sie za rozbieranie dechy, jeszcze raz dzieki!
życzę dużo cierpliwości i ciepłego garażu <ok>

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 16 gru 2012, 15:11

ysiul pisze:życzę dużo cierpliwości i ciepłego garażu <ok>
Właśnie skończyłem rozbierać wszystko, trochę nerwów było :evil:
Rurki od nagrzewnicy sa w opłakanym stanie, i ona była kiedyś zalana uszczelniaczem...
Nagrzewnica oczywiście Oryginalna...19 lat i dopiero sie posypała, ahe te nasze piękne żywotne samochody <ok>

Jutro kupie Valeo nagrzewnice i wieczorem po pracy zacznę składać wszystko do kupy :D

PS: Jeśli ktoś będzie wymieniał nagrzewnice w V6, to radze odkręcić osłonę górna silnika, do tego filrt i cała ta rure plastikową, wtedy dostep do śrubki na dole od nagrzewnicy będzie banalnie prosty <ok>

Zrobione, wszystko chula <piwo> <piwo>

kamillomza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:28

Post autor: kamillomza » 22 sty 2013, 10:46

Witam, mam pytanie do znawców tematu, samochód rozgrzewa się do 90 stopni, a powietrze leci letnie- no nie parzy w ręce, rury pod maska które wchodzą do kabiny są gorące nie można dotknąć, nagrzewnica padła ? zapowietrzony układ ? jak myślicie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 sty 2013, 11:59

kamillomza, kolego trochę nie w tym miejscu napisałeś co trzeba.. ale tak na szybko to może Ci właśnie padać nagrzewnica jak napisałeś, może też być już zapchana, a mogą Ci się też klapy nie otwierać na max, mogła ta gąbka spaść z klap, przyczyn może być sporo, ja miałem tak że cięgna się poprzestawiały i musiałem je wsadzić na miejsce i śmigało tylko że u mnie leciało w sumie bardzo letnie powietrze.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 sty 2013, 19:54

kamillomza, proszę nie robić bałaganu na forum. ten wątek dotyczy wymiany nagrzewnicy, a nie problemów z ogrzewaniem.

<regulamin>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 sty 2013, 22:06

kamillomza pisze:Witam, mam pytanie do znawców tematu, samochód rozgrzewa się do 90 stopni, a powietrze leci letnie- no nie parzy w ręce, rury pod maska które wchodzą do kabiny są gorące nie można dotknąć, nagrzewnica padła ? zapowietrzony układ ? jak myślicie
Pozdrawiam
jezeli wczesniej dmuchalo dobrze i było gorąco ,a teraz jest duzo slabsze grzanie i jak nic nie bylo robione przy ukladzie to pewnie masz zapchana nagrzewnice mozna prubowac odetkac

jackaj

Post autor: jackaj » 23 mar 2013, 21:33

Witam. Ja nagrzewnicę wymieniłem przy okazji przeróbki klimatyzacji manualnej na klimatronic. Wcześniej mogłem wymienić gąbki na klapach obudowy pochodzącej od dawcy. Nagrzewnica firmy NRF , moczona w wodzie z płynem celem uniknięcia przykrych zapachów. Co i tak na nie wiele się zdało ;-) ale po miesiącu jest ok i grzeje jak trzeba <ok>

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 24 mar 2013, 12:51

jackaj, z nowych nagrzewnic tak śmierdzi że zmysł powonienia może nawalać :-D

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 24 mar 2013, 16:31

ja u siebie przy 2 krotnej wymianie woda ludwik i po zewnetrzej stronie mięciutką szczotką
przemylem i delikatny smród byl 2 dni a puzniej spokój

zyla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zyla » 18 cze 2013, 17:59

Witam,mam problem z dostaniem się do nagrzewnicy. Zdjąłem deskę i obecnie jestem na etapie takim jak przedstawia zdjęcie i co mam dalej zrobić? Jak to zdemontować?
Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 cze 2013, 18:01

Odkręć nakrętki pod maską (na ścianie grodziowej po) oraz przy filtrze kabinowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl