[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Wymiana nagrzewnicy Audi 80 B4 93 rok klimatronik
Witam jestem posiadaczem Audi 80 z roku 93 z klimatronikiem od krótkiego czasu. Jestem w trakacie wymiany nagrzewnicy i cos staneło mi na drodze a mianowicie odjechałem cała deska rozdzielczą spuściłem plyn i odkręciłem te dwie nakrętki kolo silnika, oraz odkręciłem ten caly wentylator co dalej ?? Wogle jak ruszyć kanał co dalej ?? prosze o pomoc oraz jakieś zdjęcia POZDRAWIAM
ciapek005, Dwa tematy niżej masz wszystko opisane. https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak sobie poradzić z wyjęciem tego całego modułu nawiewu gdzie jest nagrzewnica i parownik klimy? Nawiew na nogi zdemontowany, pod przyłączem węży do nagrzewnicy 2 nakrętki odkręcone, przy filtrze kabinowym też 2 nakrętki odkręcone, przy zaworze rozprężnym też rozkręcone a za cholerę nie mogę tego wyjąć... szarpie się z całej siły i nic aż obudowa mi pękła
Z opisu na forum obudowa powinna dać się "wyszarpać" ale ona tylko lekko się rusza. Jeśli macie jakieś patenty to bardzo proszę o porady bo mi ręce opadają a auto stoi rozbebeszone.
Czy może mi ktoś powiedzieć jak sobie poradzić z wyjęciem tego całego modułu nawiewu gdzie jest nagrzewnica i parownik klimy? Nawiew na nogi zdemontowany, pod przyłączem węży do nagrzewnicy 2 nakrętki odkręcone, przy filtrze kabinowym też 2 nakrętki odkręcone, przy zaworze rozprężnym też rozkręcone a za cholerę nie mogę tego wyjąć... szarpie się z całej siły i nic aż obudowa mi pękła
Z opisu na forum obudowa powinna dać się "wyszarpać" ale ona tylko lekko się rusza. Jeśli macie jakieś patenty to bardzo proszę o porady bo mi ręce opadają a auto stoi rozbebeszone.
A węże od klimy odkręciłeś?? i jeszcze za filtrem paliwa na grodzi są do odkręcenia, na spokojnie wszystko sie zrobi. najlepiej w etke sobie wejdz i zobacz wszystko co i jakbobanas pisze:Witam
Czy może mi ktoś powiedzieć jak sobie poradzić z wyjęciem tego całego modułu nawiewu gdzie jest nagrzewnica i parownik klimy? Nawiew na nogi zdemontowany, pod przyłączem węży do nagrzewnicy 2 nakrętki odkręcone, przy filtrze kabinowym też 2 nakrętki odkręcone, przy zaworze rozprężnym też rozkręcone a za cholerę nie mogę tego wyjąć... szarpie się z całej siły i nic aż obudowa mi pękła
Z opisu na forum obudowa powinna dać się "wyszarpać" ale ona tylko lekko się rusza. Jeśli macie jakieś patenty to bardzo proszę o porady bo mi ręce opadają a auto stoi rozbebeszone.
Tak, klima rozłączona. Te przy filtrze paliwa na grodzi też rozkręcone. A na etce nie moge się połapać bo pierwszy raz mam do czynienia z tym programem. Możliwe że te gumy co przez nie przechodzą rurki od parownika i nagrzewnicy w grodzi tak trzymają? Kiedyś zwalałem nagrzewnice w peugeocie 306 i normalnie udało się wyciągnąć z lekkim oporem. Z tego co wyczytałem na forum mam już wszystko rozkręcone, obudowa się rusza ale nie chce wyjść. U was też był taki problem żeby to "wyszarpać" ? :cry:
[ Dodano: 2015-08-26, 13:29 ]
Okazało się że pod filtrem paliwa była 3 nakrętka do odkręcenia... dopiero z pomocą 2 osoby ją odnalazłem, która ruszała wszystkim a ja macałem na grodzi czy coś jescze jest do odkręcenia
Teraz czeka mnie wymiana gąbki na klapach... macie może pomysł jak skleić pęknięty plastkik w okolicy wentylatora? od tego szarpania pękł na dole :-| mam opalarke i zastanawiam się czy jest coś czym po zgrzaniu można wypełnić pękniecie?
[ Dodano: 2015-08-26, 13:29 ]
Okazało się że pod filtrem paliwa była 3 nakrętka do odkręcenia... dopiero z pomocą 2 osoby ją odnalazłem, która ruszała wszystkim a ja macałem na grodzi czy coś jescze jest do odkręcenia
Teraz czeka mnie wymiana gąbki na klapach... macie może pomysł jak skleić pęknięty plastkik w okolicy wentylatora? od tego szarpania pękł na dole :-| mam opalarke i zastanawiam się czy jest coś czym po zgrzaniu można wypełnić pękniecie?
jedz gdzieS niech ci profeska pospawająbobanas pisze:Tak, klima rozłączona. Te przy filtrze paliwa na grodzi też rozkręcone. A na etce nie moge się połapać bo pierwszy raz mam do czynienia z tym programem. Możliwe że te gumy co przez nie przechodzą rurki od parownika i nagrzewnicy w grodzi tak trzymają? Kiedyś zwalałem nagrzewnice w peugeocie 306 i normalnie udało się wyciągnąć z lekkim oporem. Z tego co wyczytałem na forum mam już wszystko rozkręcone, obudowa się rusza ale nie chce wyjść. U was też był taki problem żeby to "wyszarpać" ? :cry:
[ Dodano: 2015-08-26, 13:29 ]
Okazało się że pod filtrem paliwa była 3 nakrętka do odkręcenia... dopiero z pomocą 2 osoby ją odnalazłem, która ruszała wszystkim a ja macałem na grodzi czy coś jescze jest do odkręcenia
Teraz czeka mnie wymiana gąbki na klapach... macie może pomysł jak skleić pęknięty plastkik w okolicy wentylatora? od tego szarpania pękł na dole :-| mam opalarke i zastanawiam się czy jest coś czym po zgrzaniu można wypełnić pękniecie?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja też wczoraj bawiłem się w wymianę nagrzewnicy. Moja lekko puszczała i czuć było zapach płynu przez chwilę po włączeniu ciepłego nawiewu. Posiłkowałem się opisem kolegi jednak kolega nie wspomniał o kilku dodatkowych śrubkach które u mnie były, o tym że by odsunąć nagrzewnice należy zdemontować nawiewy na nogi i o tym że by dostać się do nagrzewnicy należy odpiąć linki sterowania nawiewem. Ja jednak nie o tym chciałem pisać. Może mi ktoś powiedzieć jak zbudowane są klapki nawiewu? One są w całości z tworzywa i tylko oklejone gąbkami w celu uszczelnienia?